  • 11. Data: 2005-05-06 14:50:40
    Temat: Re: Kupno mieszkania i babcia - cd.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kalina" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:427b7836$0$27744$f69f905@mamut2.aster.pl...

> [...]
    nie
    > udzieli nam kredytu na zadłużone mieszkanie. Oczywiście możemy jako
    zadatek
    > uregulować wszystkie długi względem spółdzielni, ale boimy się co
    będzie jak
    > właścicielka się rozmyśli i postanowi nie sprzedawać mieszkania? Wiem,
    że
    > będziemy mogli żądać zwrotu zadatku w podwójnej wysokości, ale jeśli
    > dziewczyna nie będzie wypłacalna to możemy pomarzyć o zwrocie
    pieniędzy. Dla
    > nas to duże pieniądze, a dziewczyna wydaje się średnio solidna.

    Raczej długu w spółdzielni bym nie spłacał. Albo dogadajcie się ze
    spółdzielnią, ze z chwilą zakupu mieszkania przejmujecie dług.
    Podpisujecie umowę trójstronną pomiędzy Wami, sprzedającą oraz
    Spółdzielnią. Wówczas spółdzielnia wyda dziewczynie zaświadczenie o tym,
    że mieszkanie jest niezasłużone.

    Rozwiązanie numer dwa, to zawrzeć u notariusza umowę w taki sposób, że
    zapłacicie, jak dostaniecie kredyt. Wówczas już jako właściciele
    spłacacie dług w spółdzielni, dostajecie kredyt i płacicie dziewczynie
    za mieszkanie. Ale teraz sprzedająca ryzykuje, że możecie nie zapłacić.

    A jak nie, to szukać innego mieszkania, bo trochę za dużo kombinują, jak
    na mój gust.

  • 12. Data: 2005-05-06 15:17:21
    Od: "Kalina" <k...@w...pl>

    > A jak nie, to szukać innego mieszkania, bo trochę za dużo kombinują, jak
    > na mój gust.

    Właśnie to mnie martwi. Najgorsze, że mieszkanie jest w dość atrakcyjnej
    cenie i trochę mi go szkoda tracić. Ostateczną decyzję podejmiemy po
    jutrzejszej rozmowie z właścicielką. Właścicielka sama zaproponowała, że
    możemy w spółdzielni podpisać zobowiązanie, że spłacimy jej zadłużenie i
    nawet stwierdziła, że możemy się dogadać i nie potrzebuje zadatku. Zobaczymy
    jutro.

    Kalina

  • 13. Data: 2005-05-06 15:50:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > możemy w spółdzielni podpisać zobowiązanie, że spłacimy jej zadłużenie
    > nawet stwierdziła, że możemy się dogadać i nie potrzebuje zadatku.

    Ale pamiętaj, ze po pierwsze takie zobowiąznie musi zostać zaaprobowane
    przez spółdzielnię, a po drugie, że ma w nim być mowa, że wchodzi w
    życie z chwilą nabycia mieszkania.

  • 14. Data: 2005-05-06 15:57:57
    Od: "Kalina" <k...@w...pl>

    > Ale pamiętaj, ze po pierwsze takie zobowiąznie musi zostać zaaprobowane
    > przez spółdzielnię, a po drugie, że ma w nim być mowa, że wchodzi w
    > życie z chwilą nabycia mieszkania.

    Dzięki wielkie za pomoc. Pewnie i tak jeszcze tu wrócę po więcej :))) Na
    razie sprawa się przeciągnęła do przyszłego tygodnia. Daje mi to trochę
    czasu na przemyślenie szczegółów i kolejną wizytę w spółdzielni.

    Pozdrawiam
    Kalina