  • 1. Data: 2003-03-05 07:06:57
    Temat: Kupno domu - umowa i formalności
    Od: j...@p...onet.pl

    Witam!
    Jak w temacie. Nie robiłem tego nigdy wcześniej więc wolę się zapytać.

    Domek jest letniskowy na działce z wieczystym użytkowaniem. Wpis do księgi
    wieczystej.

    I teraz moje pytanie - jak wygląda transakcja.
    Gdzie znaleźć mogę potrzebne umowy. W którym momencie przekazać pieniądze?
    No i jak to zrobić, żeby zapłacić najmniejszy podatek, ale to chyba już pytanie
    na grupe prawo.podatki.

    w razie czego piszcie na j...@h...pl
    Pozdrowienia

  • 2. Data: 2003-03-05 08:29:24
    Temat: Re: Kupno domu - umowa i formalności
    Od: "Andrzej i B." <andrzejibeata@"nospam"tlen.pl>

> [...]
    > No i jak to zrobić, żeby zapłacić najmniejszy podatek, ale to chyba już

    Umowa pisemna tylko u notariusza, więc i projekt umowy tam (bezpłatnie).
    Pieniądze oczywiście też u notariusza można je u niego zdeponować do czasu
    podpisania umowy lub przekazać w momencie podpisania. Można też zlecić
    przygotowanie całej dokumentacji agencji nieruchomości ( nie sprzedaż ale
    sprawdzenie za niższą opłatę np. KW, przygotowaniu umowy przedwstępnej ). Od
    opłaty notarialnej i czynności cywilnoprawnych nie uciekniesz (możesz się
    podzielić ze sprzedającym). Podatek płaci sprzedający to jego zmartwienie.

  • 3. Data: 2003-03-05 10:13:14
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Andrzej i B."

    > Podatek płaci sprzedający to jego zmartwienie.

    Wcale nie smieszne......

    Boguslaw

  • 4. Data: 2003-03-05 18:33:18
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:b44igb$k70$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > "Andrzej i B."

    W świetle ostatniego wyroku sądu, umowa nie może zmieniac ustawy
    i podatek obciąża solidarnie strony umowy - oczywiście podatek od
    czynności cywil-praw.

    pzdr,
    JarekM

  • 5. Data: 2003-03-05 23:08:29
    Od: "Andrzej i B." <andrzejibeata@"nospam"tlen.pl>

    Użytkownik "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net> napisał w
    wiadomości
    03.jasien.net...

    Przecież to oczywiste nie rozumiem o czym piszecie napisałem cytuję:
    "Od opłaty notarialnej i czynności cywilnoprawnych nie uciekniesz (możesz
    się
    podzielić ze sprzedającym).
    Podatek płaci sprzedający to jego zmartwienie." - Podatek od sprzedaży
    nieruchomości!
    Sprawę opłaty od czynności cywilnoprawnych zamknąłem w poprzednim zdaniu.
    Zapomnieliście chyba też że opłatę CP zaobowiazany jest do pobrania
    notariusz więc o to mi chodziło ze nie ucieknie od niej a podzielić się z
    sprzedającym może na miejscu. To że solidarnie to tez oczywiste i jak opłata
    nie wpłynie to można ściągnąć od strony z której łatwiej i umowa
    rzeczywiście nie ma znaczenia dotyczy to także innych umów. Piszę to jako
    laik który z tym nie ma odczynienia ale wiele czytając często na taka
    wykładnię się natykałem więc napisałem z pamięci . Jeśli się mylę to mnie
    sprostujcie ale pierwotnie mi chodziło o to co sami napisaliście. Poza tym
    mogę się mylić ale słowo PODATEK jest jednoznaczne tak samo jak OPŁATA i
    mieszanie pojęć chyba wystąpiło u osób mnie prostujących.
    Bez obrazy i pozdrowienia dla wszystkich Andrzej

  • 6. Data: 2003-03-06 09:52:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Mar 2003, Andrzej i B. wrote:

> [...]
    >+ Przecież to oczywiste nie rozumiem o czym piszecie napisałem cytuję:
    >+ "Od opłaty notarialnej i czynności cywilnoprawnych nie uciekniesz

    Wszystko przez to, że wyrażasz się nieściśle: dosłownie
    napisałeś "od czynności nie uciekniesz", a nie "od podatku
    od czynności nie uciekniesz" !
    [...]
    >+ Podatek płaci sprzedający to jego zmartwienie." - Podatek od sprzedaży
    >+ nieruchomości!

    Było napisać: "podatek *dochodowy*" !

    >+ Sprawę opłaty od czynności cywilnoprawnych zamknąłem w poprzednim zdaniu.

    No i konsekwetnie trzymasz się niekonsekwencji: *PODATKU*
> [...]

    >+ mogę się mylić ale słowo PODATEK jest jednoznaczne tak samo jak OPŁATA

    Niezupełnie :)
    W naszym prawie istnieją *również* "opłaty" (np. skarbowe)
    i wymieszanie pojęć jest najprostszą drogą żeby ktoś się przyczepił :)
    W rzeczonym przykładzie mamy do czynienia z dwoma oddzielnymi
    podatkami (PCC i dochodowym). A o ile się nie mylę to niezależnie
    od podatku jakieś opłaty notariusz też pobierze (zaraz...gdzie to
    mam... - już czytam: "opłata sądowa..." :))

    [...]
    >+ Bez obrazy i pozdrowienia dla wszystkich Andrzej

    Bez przesady (z tą obrazą :)) i wzajemnie !
    - Gotfryd