  • 11. Data: 2008-10-08 12:48:11
    Temat: Re: Kupno auta na allegro
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    NoName wrote:

    > Wlascicielem stanie sie jak sprzedajacy przyjmie gotowke za auto i
    > podpisza umowe kupna sprzedazy ktora trzeba okazac w urzedzie.

    Właścicielem się staje w momencie w którym następuje zawarcie umowy, czyli
    jeżeli to była licytacja, to w momencie przybicia (zakończenia się aukcji
    allegro).

    Wtedy sprzedający ma obowiązek wydać kupującemu jego rzecz, zaś kupujący ma
    obowiązek zapłacić sprzedającemu umówioną sumę.

    p. m.

  • 12. Data: 2008-10-08 12:49:29
    Od: arekmx <a...@g...pl>

    Paweł wrote:

    > ale był już jeden
    > przypadek, gdzie sąd nakazał wydanie samochodu wylicytowanego na Allegro.

    Masz jakieś namiary na ten przypadek bo pierwsze słyszę? Owszem, była sprawa
    gdzie sąd bodaj stwierdził, że doszło do transakcji ale o nakazie wydania
    samochodu pierwsze słyszę.

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 13. Data: 2008-10-08 12:52:00
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    NoName pisze:

    > Wlascicielem stanie sie jak sprzedajacy przyjmie gotowke za auto i
    > podpisza umowe kupna sprzedazy ktora trzeba okazac w urzedzie.

    Umowa już została zawarta, bowiem przyjęto ofertę sprzedaży w drodze
    licytacji. Kłania się Kodeks Cywilny, art. 70(2) § 2. Kłania się również
    słynna sprawa sprzedaży Jeepa za 23 tys., która znalazła swój finał w
    sądzie a ten uznał umowę kupna sprzedaży za ważną.

    Kupujący ma prawo żądać wydania przedmiotu sprzedaży, w razie
    niepowodzenia sąd powinien mu w tym pomóc. Powodzenia !

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 14. Data: 2008-10-08 12:54:06
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    arekmx pisze:

    > Masz jakieś namiary na ten przypadek bo pierwsze słyszę? Owszem, była sprawa
    > gdzie sąd bodaj stwierdził, że doszło do transakcji ale o nakazie wydania
    > samochodu pierwsze słyszę.

    http://media2.pl/internet/19869-zamiast-na-allegro-w
    ygral-jeepa-w-sadzie.html

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 15. Data: 2008-10-08 13:01:42
    Od: NoName <n...@n...pl>

    mvoicem pisze:

> [...]
    >
    > Wtedy sprzedający ma obowiązek wydać kupującemu jego rzecz, zaś kupujący ma
    > obowiązek zapłacić sprzedającemu umówioną sumę.

    Wlascicielem stanie sie w momencie w ktorym zaplaci za przedmiot, wtedy
    umowa kupna-sprzedazy uwazana jest za zawarta.

    http://www.google.com/search?client=opera&rls=pl&q=u
    mowa+kupna+sprzedazy&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-
    8

  • 16. Data: 2008-10-08 13:09:02
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    NoName wrote:
    [...]
    > Wlascicielem stanie sie w momencie w ktorym zaplaci za przedmiot, wtedy
    > umowa kupna-sprzedazy uwazana jest za zawarta.

    Szkoda że KC mówi co innego na ten temat.

    Pomijając fakt że nie ma czegoś takiego jak umowa kupna-sprzedaży.

    p. m.

  • 17. Data: 2008-10-08 13:55:43
    Temat: [OT] Guglowanie
    Od: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam>

    Użytkownik "NoName" <n...@n...pl> napisał
    w wiadomości news:gcibf3$cpk$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]
    >
    > http://www.google.com/search?client=opera&rls=pl&q=u
    mowa+kupna+sprzedazy&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-

    W jakim celu wtryniasz "client=opera" i te inne śmieci?
    Tak też działa:

    http://www.google.pl/search?q=umowa+kupna+sprzedazy

    Maciek

  • 18. Data: 2008-10-08 17:15:37
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    >

    > Wydaje ci sie normalne ze ktos kupuje czesci do auta ktorego nie widzial
    > na oczy, ba nawet nie jest jego wlascicielem ?

    Czesci kupiłem po wygranej aukcji a dokładnie chodziło o dzwi z szybą bo
    były tak uszkodzone ze nie nadawały sie do naprawy i nie dało się ich
    zamknąć -nie bede zamawiał lawety jak moge wstawic i normalnie jechać .
    Chciałem się dogadać z włascicielem ale jak widac woli się ukrywac dalej,
    juz nawet nie dzwonie tylko wysyłam pismo.Cena auta była na tyle atrakcyjna
    około 50 % ceny rynkowej ze warto było zaryzykowac przez licytacje ( nie miałem
    mozliwosci podjechania wczesniej na ogledziny). Jak widać własciciel zapomniał
    ustawic ceny minimalnej jak wogule wiedział co to jest a auto sprzedał droszej.

  • 19. Data: 2008-10-08 17:36:50
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    >
    >        Kupujący ma prawo żądać wydania przedmiotu sprzedaży, w razie
    > niepowodzenia sąd powinien mu w tym pomóc. Powodzenia !

    czyli jak rozumiem mogę powołać sie na art. 70(2) § 2 KC wzywając
    sprzedającego do wydania auta .

  • 20. Data: 2008-10-08 18:45:10
    Od: NoName <n...@n...pl>

    t...@p...onet.pl pisze:

> [...]
    > ustawic ceny minimalnej jak wogule wiedział co to jest a auto sprzedał droszej.

    Cos krecisz, jesli wiedziales dokladnie co jest uszkodzone i w jaki
    sposob, musiales widziec to auto wczesniej i rozmawiac z wlascicielem.

    Na dobra sprawe polskie prawo zna tylko licytacje komornicze w
    postepowaniu administracyjnym itp.

    Aukcje allegro to prawde mowiac tylko oferty sprzedazy i sprzedajacy
    zawsze moze odstapic od umowy, a to ze jakis tam sad w koziel wolce
    stwierdzil cos tam to w Polsce gowno znaczy.

    Wyluzuj jak gosc ma ci wydac cos czego wlascicielem nie jestes, fakt
    przedstawil oferte ale od sprzedazy odstapil.

    Nawet na licytacji komorniczej licytujacy musi wplacic najpierw wadium a
    pozniej kase i to najczesciej od razu do reki komornikowi.