  • 11. Data: 2005-03-15 12:09:04
    Temat: Re: Kupiony samochod i PCC
    Od: robi <g...@g...pl>

    Dodatkowa inf.
    zdziwil mnie jeden aspekt twojego pytania, zarejestrowales samochod rok
    temu, a przy rejestracji nikt w urzedzie nie chcial od ciebie
    potwierdzenia zaplaty podatku PCC a z mojej praktyki wynika ze zawsze go
    chca??? chyba ze samochod zostal zakupiony na FV i zostal odprowadzony
    VAT.

    robert

  • 12. Data: 2005-03-15 14:26:45
    Od: gollum <n...@u...pl>

> [...]
    > potwierdzenia zaplaty podatku PCC a z mojej praktyki wynika ze zawsze go
    > chca??? chyba ze samochod zostal zakupiony na FV i zostal odprowadzony

    Było już o tym wczesniej. w urzedzie nikt nie pyta o pcc ;-)

    PS. Na fakturze VAT mam pieczec urzedu ze samochod zostal zarejestrowany
    pod numerem... {nr.rej.}

  • 13. Data: 2005-03-15 14:27:22
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > jesli masz fv na samochod a na niej stawka 22% to znaczy ze zostal
    > odprowadzony podatek vat, a wtedy zgodnie s ustawą o PCC jestes
    > zwolniony z PCC.

    Na fakturze mam tylko kwotę brutto (bez wyszczegolnienia podatku itp).
    Ale jak wół jest napisane FAKTURA VAT, gdzie jestem jako nabywca auta.

  • 14. Data: 2005-03-15 15:27:31
    Od: robi <g...@g...pl>

    wiec ja mialem niefart
    bo na kartce obok okienka bylo napisane ze mam miec potwierdzenie
    zaplaty podatku od czynnosci cywilnoprawnych bo inaczej niezarejestruja
    pojazdu. A nie pytali sie mnie jak rejestrowalem samochody firmowe i
    kladlem przed oczy FV zakupu, ale jak pewnego pieknego dnia polozylem
    umowe to sie spytali - ale co urzad to obyczaj jak mniemam.

    Ale ale z tego co widzilem to samochod kupiles od komisu a nie od osoby
    prywatnej na umowe wiec podatek zaplacil z tego co dowiedzialem sie od
    znajomego (prowadzi komis) komis.

    pozdro
    robert
    ps mam nadzieje ze nie wsadzam cie na mine
    jak chcesz sie upewnic to zadzwon do komisu z ktorego go kupiles.

  • 15. Data: 2005-03-15 16:02:08
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > ps mam nadzieje ze nie wsadzam cie na mine
    > jak chcesz sie upewnic to zadzwon do komisu z ktorego go kupiles.

    Komisem jest w tym wypadku pracownik banku majacy zarejestrowana
    dzialalnosc gospodarcza ;-)

  • 16. Data: 2005-03-15 19:19:28
    Od: Pajączek <c...@b...cy>

    No i wtedy, 2005-03-15 13:06, *robi* w te oto słowa się odzywa:

    > jesli masz fv na samochod a na niej stawka 22% to znaczy ze zostal
    > odprowadzony podatek vat, a wtedy zgodnie s ustawą o PCC jestes
    > zwolniony z PCC.

    a dokładnie: na fakturze z komisu stawką 22% vat objęta jest tylko
    prowizja komisu. łatwo wyliczyć ile na nas zarobili. (np na fakturze
    jest 12000netto, 440vat, to komis kupil samochod za 10000, dorzucil
    2000 swojej prowizji i od tych 2tys jest 22%, czyli 440)
    a pcc płaci w tym przypadku takze komis. prowadzi jakies rejestry z
    tym zwiazane i co miesiac lata z tym (albo wysyla:) do us i oplaca
    miesiecznie pcc.
    poczta: mwl na poczta kropka fm
    http://di.com.pl/n/?lp=9107&r=1
    Płace powyżej średniej krajowej dla wszystkich!

  • 17. Data: 2005-03-15 19:20:23
    Od: Pajączek <c...@b...cy>

    No i wtedy, 2005-03-15 15:26, *gollum* w te oto słowa się odzywa:

    > Było już o tym wczesniej. w urzedzie nikt nie pyta o pcc ;-)

    zalezy w ktorym. co miasto to obyczaj.

  • 18. Data: 2005-03-15 20:58:29
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 15 Mar 2005 20:19:28 +0100, Pajączek <c...@b...cy>
    wrote:

> [...]
    >jest 12000netto, 440vat, to komis kupil samochod za 10000, dorzucil
    >2000 swojej prowizji i od tych 2tys jest 22%, czyli 440)
    No chyba ze jest to faktura vat marża to wtedy nic nie wyliczysz :)
    BTW: dealerzy sprzedaja auta uzywane dorzucajac ok. 5% do ceny.

    WAM
    --
    NadMorskie forum dla szczurów lądowych ;)
    www.NadMorze.pl -> Forum

  • 19. Data: 2005-03-16 08:13:23
    Od: g...@p...onet.pl

    > wiec ja mialem niefart
    > bo na kartce obok okienka bylo napisane ze mam miec potwierdzenie
    > zaplaty podatku od czynnosci cywilnoprawnych bo inaczej niezarejestruja
    > pojazdu.

    I to jest chore. Zakładając, że sprzedający i kupujący płaca solidarnie, to jak
    ten kupujacy ma przedstawić kwit stwierdzający , ża sprzedający zapłacił?

  • 20. Data: 2005-03-16 08:27:58
    Od: robi <g...@g...pl>

    w umowie zakupu stona kupująca została okreslona jako strona ponosząca
    koszty podatku.
    A czy jest chore - mysle ze jesli po 3 latach upomnialby sie US o
    zalegly podatek to bylbym zly ze urzednik w wydziale komunikacji nie
    poinformowal mnie o koniecznosci zaplacenia podatku od tej czynnosci.

    pozdro
    robert