  • 11. Data: 2003-02-26 22:06:51
    Temat: Re: Kupilem dzialke - rolna czy budowlana? oto jest pytanie
    Od: "misio" <d...@w...pl>

> [...]
    >kalkuluje (np. robic droge czy doprowadzac wode 2km do jednego
    domu....).
    >Efekt jest taki ze moglo sie zdarzyc ze ktos kupil dzialke
    "budowlana" a ma
    >rolna... A czlowiek mogl nawet nie zaprotestowac bo wylozenie
    planowanych
    >zmian w planie zagosp. jest zwykle oglaszane w siedzibie gminy
    (gdzie sie z
    >reguly nie chodzi) i w lokalnej prasie (ktorej sie raczej nie
    czyta)...

    >Reasumujac, ja bym po prostu sprawdzila w gminie stan aktualny.

    jak sie bronic przed gmina by ostatecznie nie okazalo sie, ze
    chodz myslalem ze kupowalem dzialke budowlana (dokladniej nigdzie
    w papierach nie ma slowa, ze to dzialka budowlana, ale tylko, ze
    jest "przeznaczona pod zabudowe mieszkaniowa), to bede mial rolna

    jak sie zabezpieczyc?

  • 12. Data: 2003-02-27 08:42:20
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Joanna Bałuszek" <k...@i...pl> wrote in message

> [...]
    zabudowe
    > przemianowala na grunty rolne :[...]
    > Reasumujac, ja bym po prostu sprawdzila w gminie stan aktualny.

    a Misio:

    > bardzo mnie to martwi wszystko, bo a nuz jeszcze zmienia sie
    > przepisy i zostane z dzialka rolna za duze pieniadze

    Spoko....
    Choc ostorznosc nie zawadzi.
    Nie ma takiej mozliwosci, by gmina LEGALNIE
    bez zaiwadomienia wlasciciela
    znienila plan zagospodarowania

    MUSI byc powiadomoony kazdy z wlascicieli.

    Ma on prawo do protestu itd...

    > czy mozna pozbyc sie tego czegos wczesniej, tzn. czy moge juz
    > teraz wystapic o warunki zabudowy, a pozniej o wylaczenie z
    > produkcji rolnej wlasnie - moge wystapic o wylaczenie calej
    > dzialki, czy tylko mozna wystapic o czesc?

    Dokladnie tak.
    O "warunki zabudowy" moze wystapic KAZDY. Mogl wiec pan wystapic
    przed zakupem, moze i teraz. Jednak "warunki" maja swa waznosc - nie
    pamietam, ale chyba 2 lata.

    A kiedy Pan chce zaczac budowac dom ?

    > ponoc inne dzialki niedaleko, w tej samej gminie, nie maja juz
    > takich kruczkow

    Niemozliwe.
    A dokladnie niezmiernie maloprawdopodobne.

    Po prostu zmienila sie zasadai teraz KAZDy bedzie pacil "rolny",
    a przedtem male dzialki byly "od nieruchomosci".
    termin I raty jest w marcu, do marca sasiedzi tez dostana druczki o zaplate
    rolnego.

    > a swoja droga chyba to nie fair, ze gmina (sprzedawca dzialki)
    > wykorzystuje takie niuanse

    Mowie panu, ze to jest NORMALNE.

    ZAWSZE jest mozliwa zmiana planu zagospodarowania.

    Nawet jak stoi dom,moga chcec przekwalifikowac na "droge".
    Ale wlascicelowi przysluguje odwolanie.

    Boguslaw

  • 13. Data: 2003-02-27 20:03:06
    Od: "misio" <d...@w...pl>

> [...]
    >O "warunki zabudowy" moze wystapic KAZDY. Mogl wiec pan wystapic
    >przed zakupem, moze i teraz. Jednak "warunki" maja swa waznosc -

    przede wszystkim dzieki za cierpliwosc i odpowiedzi

    mnie obecnie zalezaloby przede wszystkim na tym, zeby byla to
    prawdziwa dzialka budowlana, a nie jakas rolna z przeznaczeniem
    na budownictwo mieszkaniowe

    czy moge wystapic wiec do gminy o samo przekwalyfikowanie dzialki
    na zwykla budowlana i czy to przekwalyfikowanie dotyczy tylko
    czesci gdzie jest dom, czy tez moze dotyczyc calej dzialki?

  • 14. Data: 2003-02-28 13:03:44
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "misio" <d...@w...pl> wrote in message

> [...]
    >
    > mnie obecnie zalezaloby przede wszystkim na tym, zeby byla to
    > prawdziwa dzialka budowlana, a nie jakas rolna z przeznaczeniem

    Ktos z nas nie rozumie o co chodzi....
    Dzialka JEST "przeznaczona pod zabudowe".
    Dziala JEST uzytkowana rolinczo...- w ewidencji.
    Jesli Pan chce "wylaczyc ja z produkcji rolnej" by placic wiecej
    to tez trzeba za to zaplacic...

    Ja nie spotkalem sie z "prawdziwa dzialka budowlana"
    na ktorj nie ma budowli.

    > czy moge wystapic wiec do gminy o samo przekwalyfikowanie dzialki
    > na zwykla budowlana i czy to przekwalyfikowanie dotyczy tylko
    > czesci gdzie jest dom, czy tez moze dotyczyc calej dzialki?

    O "wylaczenie z produkcji rolnej" wystepuje sie do ministerstwa
    (o ile mnie pamiec mie myli) i trzeba za to zaplacic i to nie malo

    I potem jescze wyzszepodatki od tego placic.

    Ale jesli Pan mysli, ze to cos zmieni - to sie pan myli.

    Nadal bedzie pan potrzebowal "warunkow zabudowy"
    i "zatwierdzenia projektu" nawet jesli chcialby Pan wydudowac troche
    wieksza trwale zwiazana z gruntem "Psia bude".

    Naprawde nie wiem o co Panu chodzi...

    Boguslaw

  • 15. Data: 2003-02-28 19:24:52
    Od: "misio" <d...@w...pl>

    >Naprawde nie wiem o co Panu chodzi...

    jak nie wiadomo o co chodzi, to pewnie o pieniadze... ;))

    a powazniej, mam znajomych, ktorzy za dzialke podobnej wielkosci,
    ale w centrum miasta placa zwykly podatek od nieruchomosci

    po prostu boje sie, ze taka rolno-budowlana dzialka jest nizej
    ceniona na rynku i gdybym chcial ja sprzedac bede musial
    zaoferowac nizsza cene...

    ale dzieki za informacje, chodz troche mam jasniejszy obraz tych
    wszystkich kruczkow :)

  • 16. Data: 2003-03-01 18:34:51
    Od: "misio" <d...@w...pl>

  • 17. Data: 2003-03-03 12:27:50
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "misio" <d...@w...pl> wrote in message

    > jak nie wiadomo o co chodzi, to pewnie o pieniadze... ;))
    >
    > a powazniej, mam znajomych, ktorzy za dzialke podobnej wielkosci,
    > ale w centrum miasta placa zwykly podatek od nieruchomosci

    MIASTA........
    A pan tez ma w miescie ?

    > po prostu boje sie, ze taka rolno-budowlana dzialka jest nizej
    > ceniona na rynku i gdybym chcial ja sprzedac bede musial
    > zaoferowac nizsza cene...

    Jest taka, jaka pan kupil i cena jest "odpowiednia".
    Na wsi dzialki sa "wlasnie takie"
    przeznaczenie - pod budownictwo....
    uzytkowanie - rolne...

    U nas na wsi jescze sa "rodzaje" M1 M2 M3...

    Moje M np to pod zabudoewe na dzialkach powyzej 20 arow..
    A naprzecie jest inne M i tam jest "na dzilkach powyzej 7 arow"

    > ale dzieki za informacje, chodz troche mam jasniejszy obraz tych
    > wszystkich kruczkow :)

    Jesli Pan chce sie "uspokoic" moze Pan zapytac w "posrednictwie"
    (nie tym z ktorym Pan doonywal transakcji)

    Pozdrowienia

    Boguslaw

  • 18. Data: 2003-03-03 21:18:06
    Od: "misio" <d...@w...pl>

    >MIASTA........
    >A pan tez ma w miescie ?

    w zasadzie to takie miasteczko, spora gmina, ale samo miasteczko
    niezbyt duze

    jeszcze raz dzieki