  • 1. Data: 2008-11-06 09:09:37
    Temat: Kumulacja w lotto a prawo
    Od: "Tomek Renik" <s...@p...pl>

    Czy osobie zagranicznej z obywatelstwem:
    1) jednego z krajow UE
    2) kraju spoza UE
    totalizator sportowy moze wypłacić 40 mln PLN po potrąceniu 10% podatku
    zryczałtowanego ?

    Czy może jest tak, ze wypłacają okazicielowi kuponu nie wnikając kim jest ?

    Podobno można odebrać gotówką, ale większość wygrywających większe sumy
    decyduje się jednak na przelew.

    --
    Tomasz Renik jestem

  • 2. Data: 2008-11-06 09:17:13
    Temat: Re: Kumulacja w lotto a prawo
    Od: Azja <s...@w...pl>

    Tomek Renik pisze:

    > Czy może jest tak, ze wypłacają okazicielowi kuponu nie wnikając kim jest ?
    >
    > Podobno można odebrać gotówką,

    "36.000.000 w używanych dwudziestkach i pięćdziesiątkach poproszę" :)
    Chybaby rok zbierali :)

    > ale większość wygrywających większe sumy
    > decyduje się jednak na przelew.

    Jak już wygram te cztery dychy to poproszę o jakiegoś PITa z moimi
    danymi dla US. Nie zamierzam oddawać 75% z tytułu nieudokumentowanych
    dochodów...

    --
    Azja

  • 3. Data: 2008-11-06 16:07:36
    Od: "lublex" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Azja" <s...@w...pl>
    napisał w wiadomości news:geucm8$rij$1@opal.futuro.pl...
    > Jak już wygram te cztery dychy to poproszę o jakiegoś PITa z moimi danymi
    > dla US. Nie zamierzam oddawać 75% z tytułu nieudokumentowanych dochodów...

    Nie ma takiej potrzeby. Wygranej nie musisz nigdzie zgłaszać. Dostaniesz
    zaświadczenie i jak się czepią w US do Twoich wydatków to im pomachasz przed
    nosem.

    pozdr
    lublex

  • 4. Data: 2008-11-06 18:20:26
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Thu, 06 Nov 2008 10:09:37 +0100, Tomek Renik napisał(a):

> [...]
    > zryczałtowanego ?
    >
    > Czy może jest tak, ze wypłacają okazicielowi kuponu nie wnikając kim jest ?

    chyba jest jakaś ustawa o grach losowych, może tam coś będzie ?

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Miłośnik kolejowej jazdy i przemijających Krajobrazów.

  • 5. Data: 2008-11-06 21:32:33
    Od: "lublex" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Tomek Renik" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
    o.pl...
> [...]
    > 1) jednego z krajow UE
    > 2) kraju spoza UE
    > totalizator sportowy moze wypłacić 40 mln PLN po potrąceniu 10% podatku

    Może i takiej i takiej

    > Czy może jest tak, ze wypłacają okazicielowi kuponu nie wnikając kim jest
    > ?

    Tak też jest. Jeżeli grający chce pozostać anonimowy to może, wypłaca się
    okazicielowi. Problem jest taki, że nie otrzyma wówczas zaświadczenia o
    wygranej.

    > Podobno można odebrać gotówką, ale większość wygrywających większe sumy
    > decyduje się jednak na przelew.

    Sposób odbioru wygranej pieniężnej jest dowolny.

    pozdr
    lublex

  • 6. Data: 2008-11-06 22:03:23
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Thu, 6 Nov 2008 22:32:33 +0100, lublex napisał(a):

    > Użytkownik "Tomek Renik" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
    o.pl...

    > Może i takiej i takiej

    Wygrywa Chińczyk. Bierze gotówką. Bierze zaświadczenie. Melduje się przy
    odprawie BiznesKlas na lotnisku aby lecieć z tym na Hawaje (bo przecież nie
    do Chin), co na to służba celna ?

  • 7. Data: 2008-11-06 22:07:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    lublex wrote:

    > Tak też jest. Jeżeli grający chce pozostać anonimowy to może, wypłaca
    > się okazicielowi. Problem jest taki, że nie otrzyma wówczas
    > zaświadczenia o wygranej.

    Na okaziciela nie oznacza anonimowy.

  • 8. Data: 2008-11-07 09:47:04
    Od: Azja <s...@w...pl>

    lublex pisze:

    > Nie ma takiej potrzeby. Wygranej nie musisz nigdzie zgłaszać. Dostaniesz
    > zaświadczenie i jak się czepią w US do Twoich wydatków to im pomachasz
    > przed nosem.

    O to mi chodziło, jakieś poświadczenie z totka - nie zamierzałem się
    sam pchać US przed oczy. Ale niestety nie wygrałem... :(

    --
    Azja