  • 381. Data: 2013-07-11 16:01:06
    Temat: Re: Kto zarabia na smieciach? Pierwsze kary smieciowe!
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-11 15:59, Kris pisze:

    > A myślisz że gdyby MOPS był prywatny to takie sytiuacje by się nie zdażały?

    Ale wówczas po prostu zmieniam opiekunkę bez łaski wójta. O tym właśnie
    piszę.

    > Sam chyba kiedyś pisałeś że w sprawie listonosza musiałeś interwniowac u naczelnika
    poczty.
    > Wszędzie się trafiaja ludzie kompetentni i mniej kompetentni.

    Gdyby poczta od dawna nie miała monopolu na przesyłki, to nie musiałbyś
    interweniować, bo albo nie byłoby potrzeby, albo po prostu wybrałbyś
    innego dostawcę.

    --
    Liwiusz

  • 382. Data: 2013-07-11 16:09:09
    Od: "Agnieszka" <a...@z...pl>

    Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości

    > A dwutlenku węgla - wulkany, a nie elektrownie.

    > Weź Ty poszukaj po wikipedii, czy gdzie indziej jakie masy powietrza są
    > przeganiane z jaką prędkością stąd-do-tamtąd (może natkniesz się na słowa
    > "passat" i "antypassat"), a potem pieprz głodne kawałki, że tlen
    > wyprodukowany przez drzewa w Lasach Kabackich trafia w znaczącym procencie
    > do płuc mieszkańców Gminy Centrum.

    A gdzie ja napisałam, że Las Kabacki wypełnia płuca mieszkańców Centrum?
    Mają swój ocean i niech się odczepią od naszego lasu.

    Agnieszka

  • 383. Data: 2013-07-11 16:10:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 lipca 2013 16:01:06 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
    > Gdyby poczta od dawna nie mia�a monopolu na przesy�ki, to nie musia�by�
    >
    > interweniowa�, bo albo nie by�oby potrzeby, albo po prostu wybra�by�
    >
    > innego dostawcďż˝.
    Widzisz a problemy które miałem z usługami pocztowymi dotyczyły: InPostu i Siódemki.
    I jeśli się nie myle sa to prywatne firmy.
    Z Pocztą Polska póki co problemów nie miałem z InPostem jeden poważny(przesyłka nie
    dotarła) a kilka mniejszych(ich donosiciel wrzucał moje listy do skrzynki sasiada). Z
    moich obserwacji wynikaze przesyłki PP dochodzą szybciej niz prywatnego InPostu;)

  • 384. Data: 2013-07-11 16:17:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Jul 2013, Andrzej Lawa wrote:

    > Czyli dokładnie tak samo, jak poprzednio.

    Nie.
    Objaśniłem w poście dla Krisa.
    Sam fakt obsługi przez konkurencyjne firmy (tego samego terenu)
    dawał "rozharmonogramowanie" tras, nawet przy zupełnej bezmyślności
    planistów w tych firmach.
    Teraz możliwy jest harmonogram sekwencyjny - i leżysz.
    Szpec zatwierdzacz planu może nigdy w życiu nie słyszał hasła
    "przeplot" :) (no chyba że emerytowany dinozaur komputerowy).

    > Bo mogą.

    Mogą.
    Mogą również mieć sensowny harmonogram, ale wcale nie muszą, a do tego
    ów harmonogram jest "gminny" (zatwierdzony przez gminę), więc wyniki
    będą równie sensowne jak lista pozostałych spraw związanych ze
    śmieciami: będą takie miejsca w Polsce, gdzie ktoś pomyślał.

    pzdr, Gotfryd

  • 385. Data: 2013-07-11 16:24:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > A wcześniej byli skubani przez prywatną firmę. A chcieli dwa razy płacić.

    Errata, błąd logiczny.
    Odbiór dwukronie mniejszej liczby śmieci dwa razy częściej, czyli
    ten sam "wolument" z dwukrotnie większym próbkowaniem, *NIE* wychodzi
    dwa razy drożej. Najczęściej wychodzi drożej, ale nie dwa razy.
    W optymalnych warunkach wychodzi tak samo drogo.
    "Blokerem" mógł być brak oferty - co obecność konkurencyjnych
    firm w znacznym stopniu łagodziła (musieliby się zmawiać,
    żeby wszyscy w tym samym terminie obsługiwali ten sam
    teren i WSZYSCY musieliby to robić bezprzeplotowo).

    > Dlaczego?

    Bo teraz opłatę za "całość bez limitu" już uiścili, więc jakby
    tak oporniej im do kieszeni sięgać. Grosza z wpłaconej
    "bezlimitowej" kwoty już nie zobaczą, a ewentualna dopłata
    będzie w "górnej" części skali opłat, za luksus.
    Dopłata za poleżenie śmieci przez tydzień dłużej (lub
    dwa) wynosi zero.

    pzdr, Gotfryd

  • 386. Data: 2013-07-11 16:29:38
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2013-07-11 15:07, masti pisze:

    > a dlaczego miałbym ich nie zatruć? Jak własciciel oceanu chroni je przed
    > wyrzucaniem tam śmieci?

    Nie musi. Jak oceany będą zatrute i zacznie brakować tlenu, w wolnej
    gospodarce natychmiast powstaną firmy produkujące tlen.

  • 387. Data: 2013-07-11 16:31:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Jul 2013, Liwiusz wrote:

    > To bajka.

    Nie upraszczaj, bardzo proszę.

    > Większość tlenu produkują oceany.

    Pomijając że na ten tlen trzeba chwilę poczekać, zieleń nie kończy
    się na tlenie (który w końcu w nocy i bardzo pochmurną pogodę
    wręcz zużywa).
    Zieleń to regulacja wilgotności, pochłanianie pyłów i innego
    "śmiecia atmosferycznego" i pewnie coś jeszcze się znajdzie.

    pzdr, Gotfryd

  • 388. Data: 2013-07-11 16:40:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Jul 2013, Kris wrote:

> [...]
    i kilku innych os�b jecha� przez p� miasta.
    > Ok ale masz wybór, raz na dwa tygodnie za daremo albo nawet codziennie ale
    odpłatnie. Kto bogatemu zabroni?

    "Brak wyboru". Brak oferty.
    Objaśniłem obok - zakładam że nie dyskutujemy o milionerach, ale ludziach
    którzy skłonni są TROCHĘ dopłacić do częstszego odbioru.

    > sobie rodziny która by produkował tyle smieci że odbiór
    > raz na dwa tygodnie to dla nich za mało

    Przecież problemem nie jest ich ILOŚĆ!
    Problemem jest czas do zaśmierdnięcia odpadków biologicznych
    i zmieszanych.

    > Firmowe(w sensie z firm) śmieci chyba i tak wywoża na "komercyjnych" warunkach.
    Może się mylę ale ustawa śmieciowa chyba firmowych śmieci nie dotyczy?

    Zgadza się, 100% racji.

    > Ja czasami wole zapłacic ryczałtem a w zamian miec nielimitowane uslugi/produkty.
    > Np ustawa smieciowa- ryczałytowa opłata nizsza jak płaciłem dotychczas a szerszy
    zakres usług

    Odbierają 2x w tygodniu? :D

    pzdr, Gotfryd

  • 389. Data: 2013-07-11 16:48:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Jul 2013, Kris wrote:

    >siďż dokďż˝adaďż˝ do tego burdelu?
    > Ale dlaczego dokładac? Czy ty np nie produkuijesz smieci?
    > Do moich śieci nie dokładasz, ja płace za swoje ty za swoje.

    Właśnie wyjaśniłeś, że gdzieś tu musi być nieprawda.
    Jeśliby tak było, to PO CO robić cały ten cyrk?
    Mało, niżej zapodałeś tezę że ktoś tu jednak NIE płacił ;>

    > Śmieci produkuje kazdy, mamy teraz wersję ryczałtowa i jest to dośc sprawiedliwe.

    Powiedz to mieszkańcom gmin którzy płacą od metra kwadratowego
    lub zużycia wody :D

    BTW:
    Zwróć uwagę, że dość powszechna krytyka "ośmieciowienia" nie dotyczy
    wcale WYŁĄCZNIE sprawy ryczałtowej opłaty, o którą kłócisz się
    z Liwiuszem.

    pzdr, Gotfryd

  • 390. Data: 2013-07-11 16:49:12
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 11 Jul 2013 16:29:38 +0200 osobnik zwany trolling tone
    napisał:

    > Nie musi. Jak oceany będą zatrute i zacznie brakować tlenu, w wolnej
    > gospodarce natychmiast powstaną firmy produkujące tlen.

    w idealnie okrągłym korwinistycznym świecie
    Pokaż mi gdzie taki model gospodarczy działa w praktyce

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?