  • 201. Data: 2005-03-16 13:58:32
    Temat: Re: Kto może nam wejść do domu [ Polityka}
    Od: setting <k...@i...pl>

    Leszek wrote:

    > Użytkownik "diana" <p...@h...com> napisał w wiadomości

    > Nie porównuj wszystkich ze sobą. Ja w kaloszach nie chodzę.

    > Średnio inteligentny szympans po przejrzeniu watku wiedziałby, że
    > wystarczy uzasadnione podejrzenie. Czy ci się to podoba czy nie.

    Podejrzenie popelnienie powaznego przestepstwa. Radio za 100 zlotych nie
    kwalifikuje sie do tej kategorii.

    > Co zrobisz z zabitym psem?Dobrze wiesz, że w takim przypadku policjant w
    > obronie własnej psa może zabić.
    > Nie kochasz swojego psa?

    Magdalenka przykladem.

  • 202. Data: 2005-03-16 14:04:09
    Od: setting <k...@i...pl>

    Przemek R... wrote:
    > U?ytkownik "Otto Falkenstein" <f...@g...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > bo ma odmeinne od Twojego zdanie?
    >

    > P.

    Oczywiscie. Typowe dla zascianka.

    Otto, pofatyguj sie sam poszukac jezeli potrzebujesz od reki:
    http://www.echr.coe.int/Eng/Judgments.htm

    Wyzywanie od trollow dowodzi ze zabralo Ci juz argumentow.

  • 203. Data: 2005-03-16 15:11:09
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    setting napisał(a):

    > Oczywiscie. Typowe dla zascianka.
    >
    > Otto, pofatyguj sie sam poszukac jezeli potrzebujesz od reki:
    > http://www.echr.coe.int/Eng/Judgments.htm
    >
    > Wyzywanie od trollow dowodzi ze zabralo Ci juz argumentow.

    1. Nie zmieniaj nicków, bo to ci nic nie pomoże.
    2. To ty twierdzisz, że takie orzeczenia istnieją, więc to ty
    powinienieś to udowodnić.
    3. Od trollów się nie wyzywa. Trollem się człowiek staje, gdy trolluje
    na usenecie.

    --
    Falkenstein
    Ordo Luminis

  • 204. Data: 2005-03-16 20:23:31
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "setting" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Podejrzenie popelnienie powaznego przestepstwa.

    Z którego artykułu i jakiego kodeksu to wyjąłeś?

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 205. Data: 2005-03-16 23:07:47
    Od: PablO <n...@p...nie?>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Policjant musi sprecyzować, czy robi przeszukanie (wówczas może wejść), czy
    > przyszedł pogadać (wówczas możesz go przyjąć na wycieraczce). Logować się
    > nie musisz. Nawet włączać komputera nie musisz i na dobrą sprawę on również
    > nie powinien bez Twojej zgody. jeśli ma podejrzenie, ze jest tam nielegalne
    > oprogramowanie, to zabiera komputer i przekazuje biegłemu. Komputer
    > (jednostkę) się powinno oplombować w taki sposób, by nie było możliwości
    > doinstalowania, czegoś, a nawet uruchomienia komputera. Wystarczy worek
    > foliowy zaopatrzony w metkę z Twoim podpisem.

    A co jeżeli dane są szyfrowane (NTFS daje taką możliwość) i nie sposób
    ich odczytać bez logowania się? Będę w nieskończoność czekał?

    > W wypadku kafejki internetowej, to tak naprawdę nie ma sensu szukanie
    > piratów, bo i tak nie wiadomo kto je instalował.

    ZTCW policjanta nie obchodzi kto zainstalował, ale sam fakt że cyt. "na
    dysku znajdują się wszystkie pliki potrzebne do uruchomienia aplikacji".

    --
    message::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 206. Data: 2005-03-16 23:10:21
    Od: PablO <n...@p...nie?>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Albo nie ma takiej możliwości technicznej. Czasem nie ma, bo szuka sie
    > załóżmy czegoś, co zostało odinstalowane.

    Przepraszam, ale zakładając że to tyklo "kontrola oprogramowania", co
    kogo obchodzą skasowane dane?

    --
    message::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 207. Data: 2005-03-17 00:31:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Albo nie ma takiej możliwości technicznej. Czasem nie ma, bo szuka sie
    > załóżmy czegoś, co zostało odinstalowane. W dyskach są informacje, ale mogą
    > być odczytane tylko przez biegłego.

    Ja bardzo przepraszam, ale co wymiar 'sprawiedliwości' interesuje, co
    zostało odinstalowane?

    Człowiek coś sobie zainstalował, zorientował się, że kopia nielegalna,
    usunął i... teraz ma za to zostać ukarany? Za co?

    Wziąłem przez pomyłkę czyjąś torbę (powiedzmy, że podobna do mojej).
    Zorientowałem się i oddałem. I co? Teraz policja będzie u mnie szukać
    śladów po tej torbie, żeby mnie za to zamknąć?

    Właśnie udowadniasz, że w dziedzinie przeszukania i 'zabezpieczenia
    dowodów' policja ma zbyt duże uprawnienia.

    A skoro przy obecnych uprawnieniach i tak nie jest w stanie mnie zbyt
    skutecznie bronić przed przestępcami, chciałbym być chroniony przed
    nadgorliwymi funkcjonariuszami.

  • 208. Data: 2005-03-17 00:32:06
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Wed, 16 Mar 2005 16:11:09 +0100,
    Otto Falkenstein <f...@g...pl> screamed:

    > 1. Nie zmieniaj nicków, bo to ci nic nie pomoże.

    Tnij po References, X-Complaints-To lub Message-ID.
    Wtedy zmiana nicka mu nie pomoże.

    > 3. Od trollów się nie wyzywa. Trollem się człowiek staje, gdy trolluje
    > na usenecie.

    Dziś prawdziwych trolli już nie ma. Są tylko wyroby trollopodobne.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:230B ]
    [ 01:30:52 user up 10553 days, 13:25, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Esc key to reboot Universe, or any other key to continue...

  • 209. Data: 2005-03-18 20:36:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PablO" <n...@p...nie?> napisał w wiadomości

    > A co jeżeli dane są szyfrowane (NTFS daje taką możliwość) i nie sposób
    > ich odczytać bez logowania się? Będę w nieskończoność czekał?

    Biegły wyda opinię, ze sie odczytać nie da. Wóczas ruch należy do
    prokuratora. Albo ma inne dowody na Twoja winę, albo zwraca dowód rzeczowy.

    > ZTCW policjanta nie obchodzi kto zainstalował, ale sam fakt że cyt. "na
    > dysku znajdują się wszystkie pliki potrzebne do uruchomienia aplikacji".

    ZTCW nie masz racji.

  • 210. Data: 2005-03-18 20:39:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:d1aj5c$se5$1@opal.futuro.pl...

    > Ja bardzo przepraszam, ale co wymiar 'sprawiedliwości' interesuje, co
    > zostało odinstalowane?

    To silnie zależy od rodzaju sprawy. Komputery bywają dowodami nie tylko w
    sprawach o kradziez oprogramowania. Po za tym z faktu, że coś zostało
    odinstalowane można poniekąd zasadnie wnosić, że równiez było poprzednio
    zainstalowane. No ale w kontekście oprogramowania pirackiego w takim wypadku
    wchodzi instytucja tzw. czynnego zalu, któa jest bardzo silną okolicznością
    łągodzącą.