  • 11. Data: 2007-01-26 19:58:15
    Temat: Re: Kto łamie prawo?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr M." <d...@C...gmail.com> napisał w wiadomości
    news:epdk2c$jcs$1@achot.icm.edu.pl...

    > To może policjanci łamią prawo twierdząc że "Jak nie przestaniecie (robić
    > zdjęć), skonfiskujemy kartę do cyfrówki i kliszę. To, co robicie, stwarza
    > zagrożenie terrorystyczne związane głównie z podkładaniem bomb".

    Nie m w polskim prawie czegoś takiego, jak konfiskata mienia. Można zatrzymać
    coś, co stanowi dowód przestępstwa lub wykroczenia. Toteż trudno powiedzieć, by
    to były groźby karalne. Ale jak ktoś by się poczuł taką groźbą zagrożony i
    złożył stosowne zawiadomienie w wnioskiem o ściganie to mogło by to się różnie
    skończyć. Niekoniecznie pomyślnie dla policjanta wypowiadającego taką groźbę.
    Ale to musi być groźba kierowana pod adresem konkretnej osoby i wzbudzić u tej
    osoby obawę spełnienia.

  • 12. Data: 2007-01-26 19:59:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> napisał w wiadomości

    > Kto jak kto, ale policjant to powinien znać prawo, a nie sugerować się
    > 'wypowiedziami znanych postaci w telewizji'. Usprawiedliwienie moim
    > zdaniem żadne.

    Moim zdaniem również. Toteż wskazałem jedynie domniemaną przeze mnie przyczynę,
    a nie usprawiedliwienie.

  • 13. Data: 2007-01-26 20:38:59
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Piotr M. wrote:
    > administrator Mariusz Pawelczyk twierdząc że "każdy, kto chce zrobić
    > zdjęcie, musi przyjść do nas i uzyskać zgodę" to łamie prawo?

    Nie.

    Korzysta z wolności słowa. Myli się. Kłamie. Marzy. (wybierz jedną lub
    więcej opcji)