  • 1. Data: 2002-10-04 06:54:11
    Temat: Kto jest właścicielem ?? - PILNE
    Od: "Radek" <r...@p...org.pl>

    Witam,
    Mama dwa pytanka (może trywialne, ale nie dla mnie):
    1. Kto jest prawnym właścicielem mieszkania spółdzielczego lokatorskiego?
    (Jakie przepisy to regulują?)
    2. Kto powinien dokonać wyceny rynkowej mieszkania spółdzielczego
    lokatorskiego? (Jakie przepisy to regulują?)

    Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc.

    Pozdrawiam,
    Radek

  • 2. Data: 2002-10-04 08:57:02
    Temat: Re: Kto jest właścicielem ?? - PILNE
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Radek wrote:
    > Witam,
    > Mama dwa pytanka (może trywialne, ale nie dla mnie):
    > 1. Kto jest prawnym właścicielem mieszkania spółdzielczego lokatorskiego?
    > (Jakie przepisy to regulują?)
    Spółdzielnia. Prawo spółdzielcze.
    > 2. Kto powinien dokonać wyceny rynkowej mieszkania spółdzielczego
    > lokatorskiego?
    Rzeczoznawca.
    (Jakie przepisy to regulują?)
    W jakim celu ta wycena?
    Piotr

  • 3. Data: 2002-10-04 09:11:43
    Od: "Radek" <r...@p...org.pl>

    Spółdzielnia. Prawo spółdzielcze.
    Czy mógłbym liczyć na jakieś szczegóły ??

    Rzeczoznawca.
    (Jakie przepisy to regulują?)
    W jakim celu ta wycena?
    Zamiany mieszkania. Choć przyznam, że mi ta wycena nie jest do
    niczego potrzebna (zamieniam się mieszkaniami z rodzicami). Spółdzielnia
    domaga się ode mnie jeszcze takiej wycany (wcześniej chcieli TYLKO akty
    notarialnego - co dostarczyłem). Dodam jeszcze, iż zarówno ja jak i rodzice
    należymy do tej samej spółdzielni.

    Radek

  • 4. Data: 2002-10-04 10:03:47
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Radek wrote:
    > Spółdzielnia. Prawo spółdzielcze.
    > Czy mógłbym liczyć na jakieś szczegóły ??

    Ale jakie szczegóły? Właścicielem mieszkania o statusie spółdzielczego,
    własnościowego prawa do lokalu też jest spółdzielnia.

> [...]
    > notarialnego - co dostarczyłem). Dodam jeszcze, iż zarówno ja jak i rodzice

    W takim przypadku spółdzielnia ustala kto może być rzeczoznawcą.
    Spółdzielczość mieszkaniowa to w praktyce "wolna amerykanka". Opisana
    sytuacja jest dziwna, bo zwykle spółdzielnia wystawia zaświadcenia o
    wartości lokalu do różnych celów. Nie rozumiem o co tutaj chodzi.
    Prawdopodobnie spółdzielnia chce, by wkłady mieszkaniowe dopasować do
    nowej sytuacji (jeśli mieszkania mają różne powierzchnie, czy inne
    parametry istotne dla wartości), tzn. temu członkowi, który zyska
    większy lokal każe dopłacić, a temu który będzie miał mniejszy -
    zwrócić. Bilans powinien być zerowy (plus opłaty statutowe).
    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 5. Data: 2002-10-05 15:45:45
    Od: "Profil1" <w...@x...wp.pl>

    odpowiedzi sa proste i znajduja sie czesciowo w ustawie (z 1983 r.) Prawo
    spoldzielcze i ustawie (z 2000 r.) o spoldzielniach mieszkaniowych a takze w
    dziale "prawa rzeczowe ograniczone" w Kodeksie cywilnym
    1. wlascicielem kazdego prawa spoldzielczego (lokatorskiego i
    wlasnosciowego) jest osoba prawna - spoldzielnia mieszkaniowa.
    2. wyceny mieszkania lokatorskiego nie dokonuje sie jako tako ale dla
    potrzeb dziedziczenia czy np. przeksztalcenia w prawo wlasnosciowe
    spoldzielnia podaje wartosc wkladu mieszkaniowego zwaloryzowanego na dzien
    zlozenia wniosku o to.
    Pozdrawiam
    Maciej Wajs