  • 41. Data: 2008-07-16 08:38:07
    Temat: Re: Kto jest adminem tej grupy?
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Maddy <m...@e...com.pl> napisal:
    > Ale mój TŻ to zaczynał jak nie było www, irca, usnetu a maile z Ośrodka
    > Obliczeniowego UMK się woziło na tasiemce

    Chyba magnetycznej, bo w papierowa to nie uwierze 8^)

    > (czy czymś podobnie
    > starożytnym) do Warszawy - tam mieli połączenie chyba do Telii -
    > wysyłało w świat, zgrywało co przyszło, wracało ciopągiem i biegiem do
    > OO żeby załadować na serwer bo ludzie czekali na wieści ze świata.

    To chyba w przedziale 1990-1992, bo potem to nawet na zadupiu byly
    lacza, co prawda 9600, ale zawsze. Ech, jak sie ftp odpalilo, to po tygodniu
    pliki schodzily.

    > Eh.. to były czasy...

    Byly. Bez spamu, hackerow i... prawa autorskiego :^)

    > ps. kolega ma z tamtych czasów wyszabrowane 4 kilo ramu na
    > tranzystorach... 4 kilo waży 15 kilo ;)

    Przebijam :) : kilo RAM z Cybera na rdzeniach ferrytowych.
    Prawie 6 kilogramow.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 42. Data: 2008-07-16 08:40:44
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    mvoicem <m...@g...com> napisal:
    > Mówi o internaucie, więc o kimś korzystającym z internetu. Fidonet to nie
    > internet.

    Eee, teraz to kazdy zapiety do sieci jest internauta,
    wiec prawdpodobnie potraktowal to jak kolokwializm.
    W mrokach niepamieci ginie juz rozroznienie, ze kiedys
    byly bbsy i inne wynalazki nieinternetowe.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 43. Data: 2008-07-16 08:46:55
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 16 Jul 2008 10:33:59 +0200, Maddy napisał(a):

    > ps. kolega ma z tamtych czasów wyszabrowane 4 kilo ramu na
    > tranzystorach... 4 kilo waży 15 kilo

    Jakby oddał na złom to pewnie na winiacza by starczyło.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 44. Data: 2008-07-16 10:31:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 16.07.2008 Jacek_P <L...@c...edu.pl> napisał/a:
    > To chyba w przedziale 1990-1992, bo potem to nawet na zadupiu byly
    > lacza, co prawda 9600, ale zawsze. Ech, jak sie ftp odpalilo, to po tygodniu
    > pliki schodzily.

    Nawet wtedy można było osiągać bardzo przyzwoite transfery rzędu 3MB/s.
    Wystarczyło tylko chcieć.

    --
    Marcin

  • 45. Data: 2008-07-16 12:08:18
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > ej, a czy mja moglbym byc od 27 wrzesnia od 16:47 przez 3 dni i 17 minut
    > admninem?
    >
    > Zalezy mi bardzo!
    >
    > Bo czekam wtedy na bardzo wazny post tutaj!
    >
    > Da sie?

    Mówisz - masz :-)

  • 46. Data: 2008-07-16 12:21:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Jul 2008, Marian wrote:

    > ha, ale google ma admina!

    "Moj Chomik też. Ale innego!" :D
    Na googlach świat się nie kończy, gdzie dana informacja została
    JESZCZE dopisana moze być trudno dojść.
    A administracja usenetem jest z założenia rozproszona - właściciele
    serwerów dobrowolnie akceptują coś w stylu "usługi GPL" - serwer
    powiela informacje BEZ aktywnej administracji.
    I całkiem sporo bramek www<->usenet też...

    > :)

    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 47. Data: 2008-07-16 17:30:15
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <g5kbsl$o99$1@atlantis.news.neostrada.pl>,
    Maddy <m...@e...com.pl> wrote:

> [...]
    > matematyki UMK (można było siedzieć 24/24 ale między 22 a 6 nie
    > wpuszczali a żeby wyjść trzeba było oblecieć instytut i znaleźć ciecia).
    >
    > Jak się sprawdzało pocztę, to za plecami był kolejka chętnych do tego
    > okienka na świat.
    >
    > Ale mój TŻ to zaczynał jak nie było www, irca, usnetu a maile z Ośrodka
    > Obliczeniowego UMK się woziło na tasiemce (czy czymś podobnie
    > starożytnym) do Warszawy - tam mieli połączenie chyba do Telii -
    > wysyłało w świat, zgrywało co przyszło, wracało ciopągiem i biegiem do
    > OO żeby załadować na serwer bo ludzie czekali na wieści ze świata.

    Dialog jak z Monty Pythona...

    TA

  • 48. Data: 2008-07-16 19:01:24
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    T...@s...in.the.world napisal:

    > Dialog jak z Monty Pythona...

    No i fajnie. Inna sprawa, ze nieco retrospekcji nie zaszkodzi.
    Lepiej widac, ze postep techniczny sie nie zatrzymal pomimo,
    ze Amerykanie nie Ksiezycu nie byli juz od 35 lat ;^)

    Jak sobie przypomne zamawianie miedzymiastowej w polowie
    lat osiemdziesiatych i porownam to z faktem, ze obecnie
    hasam sobie z podreczna radiostacja nadawczo-odbiorcza,
    ktora ponadto jest radiem, aparatem fotograficznym, kamera,
    dyktafonem, odtwarzaczem, mikrokomputerem, gps-em.

    Pietnascie lat temu to byloby czyste sci-fi :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek