  • 21. Data: 2016-05-11 15:29:20
    Temat: Re: Kto bedzie góra: wyborcy czy PiS-da?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-05-11 o 13:09, Marek pisze:

> [...]
    > identyczne poglądy w każdej kwestii (posłowie nie są klonami, a często
    > nie ma
    > też dyscypliny podczas głosowania), ale zbytnie odstawanie poglądów posła
    > od fundamentalnych poglądów partii nie może być akceptowane zarówno
    > przez szefa partii, jak i wyborców, dlatego musi być jakiś bat na takich
    > wolnych
    > ptaszków, żeby nie powiedzieć zdrajców partii. Kadencja trwa 4 lata i
    > taki poseł
    > może nieźle zaszkodzić, a tak, szybko wypada z sejmu i w jego miejsce

    Nie nie zapomniałem.
    Ty zapomniałeś że ludzi można i należy rozliczać.
    A nie pozwalać im na chowanie się przed odpowiedzialnością za
    decyzjami partii.

    No chyba że jesteś faktycznie lemingiem i nie znasz kandydatów
    a glosujesz "na listę".
    Teraz możesz się zastanowić jak głosujesz i kim faktycznie jesteś.

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2016-05-12 08:20:49
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow> napisał w wiadomości
    > Nie, ja głosuję na osobę, a czy jego partia nazywa się UPR, czy Korwin, czy JKM,
    czy Kukiz15 czy Kukiz16 czy PiS-da

    Nie słyszałem o takich partiach Kukiz15, Kukiz16 i PIS-da. Masz jakieś urojenia?

    > to mi wszystko jedno i nie chcę, żeby temu, na którego głosowałem, jakiś prezesunio
    czy inny przewodniczący trzymał
    > w garści i pluł mu w twarz "no to towarzysz poseł nie będzie już posłem"...

    Od tego jest partia i jej szef, żeby posłowie, którzy się do niej zapisują,
    postępowali wg fundamentalnych idei tej parti,
    a buntownicy dostawali kopa. Inaczej robi się partyjna anarchia, a na tym traci cała
    partia (osłabia się), co chętnie
    wykorzysta partia o poglądach daleko odmiennych, której dojście do władzy może
    szkodzić Polsce.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 23. Data: 2016-05-12 09:19:06
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Nie zrozumiesz słowa demokracja ani tym bardziej zwrotu demokracja partyjna i
    demokracja wewnątrzpartyjna.
    Osiądź proszę w Korei, znaczy w Ludowo-DEMOKRATYCZNEJ Republice Korei.
    Bliżej co prawda było do Niemieckiej Republiki DEMOKRATYCZNEJ.
    Miałbyś też niezłe szanse w KPZR i w NSDAP.

    -----

  • 24. Data: 2016-05-12 09:53:32
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

> [...]
    > Bliżej co prawda było do Niemieckiej Republiki DEMOKRATYCZNEJ.
    > Miałbyś też niezłe szanse w KPZR i w NSDAP.

    Wczoraj słyszałem w TV takiego jednego posła PO, który w sejmie porównywał
    przemówienie jakiegoś
    posła z PIS do przemówień Goebbelsa. Wy lemingi i ta wasza skompromitowana PO
    jesteście żałośni
    w tych swoich porównaniach (także do Putina). Cóż wam pozostało, poza kwikiem...

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 25. Data: 2016-05-12 10:07:44
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-05-10 14:48, J.F. pisze:

    > No wiesz - w sumie, to obecnie, glosujesz bardziej na partie, niz na posla.
    > Czy wiec jest zasadne, aby posel partie zmienial ?

    Ale poseł ma reprezentować naród a nie partię... Ale właśnie takie
    dylematy pokazują, że ten system jest nie najlepszy.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.cba.pl/index.php/kategorie/ogolne/21-f

  • 26. Data: 2016-05-12 10:16:49
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-05-11 10:51, Marek pisze:

> [...]
    > kandydat-poseł) jest on spalony, bo
    > przestał wypełniać oczekiwania wyborcy i działać na szkodę partii, więc

    Hmmm w takim razie z PO powinno wylecieć 90% posłów, bo w poprzednich
    kadencjach realizowali zupełni inny program niż ten na który głosowali
    wyborcy (przynajmniej ci co ten program przeczytali), natomiast...
    właśnie - te 90% przegłosuje, że jednak realizujemy inny program i co im
    panie zrobisz, te 10%, które będą chciały realizować program, na który
    głosował wyborca będzie musiało wylecieć z klubu, a potem z
    parlamentu... Trochę bez sensu nie uważasz?

> [...]
    > partia, to ja nie życzę sobie, aby taki poseł nadal sprawował funkcję
    > posła, bo on nie spełnia mojej woli jako

    no właśnie wykazałem powyżej, że niekoniecznie...

  • 27. Data: 2016-05-12 10:34:07
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 05/12/2016 03:20 PM, Marek wrote:

    > Użytkownik " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow> napisał w wiadomości
    >
    > Nie słyszałem o takich partiach Kukiz15, Kukiz16 i PIS-da. Masz jakieś
    > urojenia?

    Może po prostu nie jest hipokrytą tak jak ty.

    Bo to według ciebie przezywanie ludzi o innych poglądach "lemingami"
    jest OK. A jak przezwą twoich bożków - to już rzucanie błotem i urojenia.

    No chyba że nazwałeś "lemingami" posłów, którzy muszą myśleć identycznie
    jak wódz partii nakazał?

> [...]
    > tym traci cała partia (osłabia się), co chętnie
    > wykorzysta partia o poglądach daleko odmiennych, której dojście do

    Ma to jakiś sens.
    Wtedy w Sejmie by wystarczyło do głosowania pięciu posłów: jeden by miał
    235 głosów (czy 234, bo jeden poseł PiS się już ewakuował - i stąd
    panika w PiS?), inny by miał 138 głosów i tak dalej.

    Raz, że olbrzymia oszczędność (wystarczyłoby wypłacać 5 pensji, zamiast
    460), olbrzymi gmach sejmu można by zamienić na pojedynczy pokój, no i
    przede wszystkim odpadłby problemy z głosowaniem za nieobecnych,
    znikające kamery sejmowe nad ławami posłów PiS, czy wszelkie inne
    podobne objawy tego, że Partia utożsamia się z demokracją.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 28. Data: 2016-05-12 10:45:01
    Od: m <m...@g...com>

    On 12.05.2016 10:16, Tomasz Kaczanowski wrote:

> [...]
    > głosował wyborca będzie musiało wylecieć z klubu, a potem z
    > parlamentu... Trochę bez sensu nie uważasz?

    Ale ale, to zależy od tego co jest istotą programu partii a co
    marginesem. To co było spisane, to był margines, to co dorozumiane,
    czyli "zawsze będziem przeciw PISowi" to było kluczowe i tego się
    konsekwentnie trzymali i trzymają.

    Podobnie z resztą jest z programem PISu. Nie jest ważne czy to jest
    500+, czy 200+, czy wiek emerytalny obniżą czy nie, czy wzmocnią czy
    osłabią, czy będzie pochyło czy prosto. Będą zawsze przeciw Platformie.

    I za to wyborcy PO kochają PO, a wyborcy PIS kochają PIS. Amen

    p. m.

  • 29. Data: 2016-05-12 11:20:34
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-05-12 10:45, m pisze:

> [...]
    > marginesem. To co było spisane, to był margines, to co dorozumiane,
    > czyli "zawsze będziem przeciw PISowi" to było kluczowe i tego się

    Hmm i realizowali program zgodny z PiS-owskim? (tak jak teraz PiS
    korzysta z ustaw przygotowanych przez PO do zawłaszczania władzy?)

> [...]
    > osłabią, czy będzie pochyło czy prosto. Będą zawsze przeciw Platformie.
    >
    > I za to wyborcy PO kochają PO, a wyborcy PIS kochają PIS. Amen

    Są jeszcze tacy, którzy uważają, że zarówno PO, jak i PiS szkodzą,
    ponieważ niezależnie od deklaracji realizują podobny program
    zawłaszczania państwa, tylko robią to bardziej inteligentnie (PO), przez
    co ludzie nie zauważali, aż do afery taśmowej, że zabiera im się
    wszystko, albo "na chama", jak to robi PiS, ale obie te partie
    najchętniej stworzyliby nam PRL-bis, tylko, że każda z tych partii widzi
    się w roli PZPR-u.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 30. Data: 2016-05-12 11:59:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Ale poseł ma reprezentować naród a nie partię...

    Program Partii programem Narodu :-)
    Z drugiej strony - Konstytucja wyraznie pisze, ze posla nie wiaza
    instrukcje wyborcow.

    >Ale właśnie takie dylematy pokazują, że ten system jest nie
    >najlepszy.

    Myslisz, ze inny bedzie lepszy ?

    Jak wybierzesz indywidualnosci, to sie nie dogadaja i kto bedzie
    rzadzil ?
    Zreszta nie wybierzesz - zawsze beda partie, beda mialy wieksza sile
    przebicia, i one wygraja wybory.

    Partie zdelegalizowac ? Patrz pkt 1 :-)

    J.