  • 21. Data: 2006-09-04 07:27:50
    Temat: Re: Ksiazeczka oplat za RTV - PODATEK
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 04-09-2006 o 09:17:15 William <n...@m...mnie.pl> napisał(a):

    > To nie jest ani abonament, ani haracz tylko zwyk?y ustawowy PODATEK. Od
    > posiadania odbiornika. "Op?ata klimatyczna" te? jest podatkiem. "Taca" w
    > KK te? jest podatkiem. IMHO powinno si? ustawowo zabraniaae nazywania
    > podatków w inny sposób. Tak samo jak margaryny mas?em a piwa dla
    > m?odzie?y "coolerem".

    Art. 7.

    1. Języka polskiego używa się w obrocie prawnym na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej pomiędzy podmiotami polskimi oraz gdy jedną ze
    stron jest podmiot polski. Dotyczy to w szczególności nazewnictwa
    _towarów_ i usług, (...)

    Jesli istnieje bardziej prawidlowa nazwa to powinno sie jej uzywac.
    Pozostale wprowadzaja w blad. Ale nie wiem na ile to trafione.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 22. Data: 2006-09-04 10:03:08
    Temat: Re: Ksiazeczka oplat za RTV
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek wrote:

    > Nie bądź śmieszny.

    Śmieszny to ty jesteś - sugerujesz, że co chwila wpadają lotne patrole i
    sprawdzają, czy aby z obecnych w lokalu części nie da się złożyć czegoś,
    co będzie odbierać program R/TV.

    > Uzasadniać sobie możesz, tylko nikt cię słuchał nie będzie
    > Jedno tylko cię ratuje. Nikt ci do domu nie wejdzie, żeby ten twój
    > telewizor obejrzeć.

    Od lat nie miałem telewizora ani żadnego innego urządzenia
    umożliwiającego _natychmiastowy_ odbiór programów TV.

    > Moja rada.
    > Nie dawaj rad innym jeśli nie masz bladego pojęcia co robisz.
    > Po prostu ktoś cię posłucha i będzie go to słono kosztowało.

    Jaaaaaaaaasne... Przyjdzie wituś z wrzaskiem "kontrola odbiorników -
    otwierać, bo wyważę drzwi!"

    > A ty oczywiście wykręcisz się sianem i powiesz, że było wiedzy z grup
    > dyskusyjnych nie czerpać.
    > Więc nie wciskaj innym ciemnoty, że jak zasłonisz gniazdo szafą to
    > abonamentu płacić nie musisz.

    Bo nie muszę. Sprzęt nie jest w stanie odbierać programów. Więc nie
    można założyć, że je odbieram. Czyli haraczu płacić nie muszę. CBDO

  • 23. Data: 2006-09-04 11:35:13
    Od: Sebcio <s...@w...com>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Przynajmniej w pewnej odległości od nadajnika :)

    Hehe, to w ten sposób abonament powinni płacić posiadacze starej daty
    plomb dentystycznych... ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 24. Data: 2006-09-04 13:56:16
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Śmieszny to ty jesteś - sugerujesz, że co chwila wpadają lotne patrole i
    > sprawdzają, czy aby z obecnych w lokalu części nie da się złożyć czegoś,
    > co będzie odbierać program R/TV.

    Na szczęście nie musisz ich wpuścić, takiej władzy jeszcze nie mają.
    Co do reszty się zgadza.

    > Od lat nie miałem telewizora ani żadnego innego urządzenia
    > umożliwiającego _natychmiastowy_ odbiór programów TV.

    Już ci mówiłem, że to nie ty będziesz decydował co to znaczy natychmiastowy.
    Praktyka niestety wygląda inaczej niż tobie się wydaje.

    > Bo nie muszę. Sprzęt nie jest w stanie odbierać programów. Więc nie
    > można założyć, że je odbieram. Czyli haraczu płacić nie muszę. CBDO

    No to bądź odważny do końca.
    Zadzwoń na własną pocztę, powiedz, że niejaki Lawa nie płaci abonamentu,
    a potem wpuść panów, którzy do ciebie przyjdą.
    Przedstaw im swoją argumentację i napisz na grupie jak było.
    Jak chcesz to podrzuć swój adres to ci pomogę.
    Wystarczy ci odwagi, czy już na tym etapie rura ci zmiękła?

  • 25. Data: 2006-09-04 13:57:28
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Sebcio wrote:

    > Hehe, to w ten sposób abonament powinni płacić posiadacze starej
    > daty plomb dentystycznych... ;)

    Nie.
    Na takiej samej zasadzie, na której nie płaci się abonamentu od
    komputera z kartą TV (jeszcze).
    ps.
    Radio w samochodzie masz?

  • 26. Data: 2006-09-04 14:27:57
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:edhba3$7r0$1@inews.gazeta.pl witek
    <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> pisze:

    > Już ci mówiłem, że to nie ty będziesz decydował co to znaczy
    > natychmiastowy. Praktyka niestety wygląda inaczej niż tobie się wydaje.
    No dobra. Wiem, że kto jest na tyle mądry, że nie wpuści sprawdzacza
    abonamentu do domu - ten jest bezpieczny mimo niepłacenia haraczu.
    Ale załóżmy, że ktoś mało gramotny wpuści - co dalej?
    W jaki sposób taki kontroler sprawdzi czy stojący odbiornik pozwala na
    natychmiastowy odbiór programu? Przecież nie może ani pchać łap do cudzej
    własności, ani wydać właścicielowi jakiegokolwiek polecenia.

    I druga sprawa - z przymrużeniem oka trochę. Nie płaci się abonamentu za
    radio w komórce, bo głównym przeznaczeniem urządzenia jest komunikacja, a
    nie odbiór programu. Radia tego nie da się zresztą zdemontować z komórki.
    Nie płaci się także abonamentu za karte TV/FM w komputerze z tego samego
    powodu, choć tuner można z komputera wymontować.
    Zatem z tych samych przyczyn nie trzeba wnosić opłat abonamentowych za radio
    w samochodzie (choć także można je wymontować), gdyż głównym przeznaczeniem
    samochodu jest przemieszczanie się, a nie odbiór programów radiowych.
    I podobnie z telewizorem czy radiem w mieszkaniu - wszak nikt nie ma chyba
    wątpliwości, że zasadniczym przeznaczeniem lokalu mieszkalnego nie jest
    odbiór programów.
    ;)

    Jotte

  • 27. Data: 2006-09-04 15:13:20
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Jotte wrote:
> [...]

    > I podobnie z telewizorem czy radiem w mieszkaniu - wszak nikt nie ma
    > chyba wątpliwości, że zasadniczym przeznaczeniem lokalu mieszkalnego nie

    Za oba urządzenia abonament się płaci.
    jak chcesz filozofować zgłoś się do sejmu.

  • 28. Data: 2006-09-04 15:38:10
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:edhfqh$olt$3@inews.gazeta.pl witek
    <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> pisze:

    > Za oba urządzenia abonament się płaci.
    > jak chcesz filozofować zgłoś się do sejmu.
    To płać.
    A jak ci zostanie trochę kasy to kup sobie trochę luzu.
    Z pojeciem martwego przepisu możesz się natomiast zapoznać za darmo.

    Jotte

  • 29. Data: 2006-09-04 16:20:24
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Jotte wrote:
    > W wiadomości news:edhfqh$olt$3@inews.gazeta.pl witek

    > To płać.
    > A jak ci zostanie trochę kasy to kup sobie trochę luzu.
    > Z pojeciem martwego przepisu możesz się natomiast zapoznać za darmo.

    TO jest grupa prawnicza a nie pl.soc.nastepnewybory

    Martwy przepis o pobieraniu abonanmentu? To tvp chyba z za grobu nadaje.
    Nie ośmieszaj się.

  • 30. Data: 2006-09-04 16:26:21
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:edhjo9$al1$1@inews.gazeta.pl witek
    <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> pisze:

    > TO jest grupa prawnicza
    Nie. To jest grupa o zagadnieniach prawnych. Ogólnodostępna, nie zaś
    zastrzeżona dla prawników czy takich, co się za nich uważają.

    > Martwy przepis o pobieraniu abonanmentu?
    Zapoznaj się z danymi o "ściągalności".

    > Nie ośmieszaj się.
    Chciałem tylko przez chwilę być taki jak ty.
    Nie wyszło mi, bo nie umiem pleść aż takich farmazonów.