  • 1. Data: 2007-10-02 18:23:50
    Temat: Książeczka mieszkaniowa
    Od: "Ewa Maciejewska" <e...@w...pl>

    Witam,
    czy pieniądze z książeczki mieszkaniowej, którą zrealizowałam gdy miałam akt
    notarialny kupna mieszkania, mogę podciągnąć jako pieniądze, za które kupiłam
    mieszkanie?
    Muszę rozliczyć się ze skarbówką i to oni będą weryfikować.
    Pozdrawiam
    EM

  • 2. Data: 2007-10-02 19:15:00
    Temat: Re: Książeczka mieszkaniowa
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Ewa Maciejewska wrote:
    > Witam,
    > czy pieniądze z książeczki mieszkaniowej, którą zrealizowałam gdy miałam
    > akt notarialny kupna mieszkania, mogę podciągnąć jako pieniądze, za
    > które kupiłam mieszkanie?

    Nie. Bo skoro już zapłaciłaś i masz akt notarialny, to chyba oczywiste
    jest, że nie kupiłaś mieszkania za pieniadze z książeczki mieszkaniowej.

    No chyba, że akt notarialny mówi, że zapłacisz później i zapłaciłaś
    pieniędzmi z książeczki, albo spłaciłas inny kredyt mieszkaniowy
    przeznaczony na zakup tego mieszkania.

  • 3. Data: 2007-10-02 19:53:56
    Od: "Ewa Maciejewska" <e...@w...pl>

    A czy pożyczka od rodzica na kupno, a potem zwrot z książeczki wchodzi w
    grę? ?Jeśli tak czy potrzebny jest na to jakiś dowód? Jaki? Czy wystarczy
    moje oświadczenie, że pożyczyłam i oddałam.

  • 4. Data: 2007-10-02 21:38:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Ewa Maciejewska wrote:
    > A czy pożyczka od rodzica na kupno, a potem zwrot z książeczki wchodzi w
    > grę? ?Jeśli tak czy potrzebny jest na to jakiś dowód? Jaki? Czy
    > wystarczy moje oświadczenie, że pożyczyłam i oddałam.

    Pożyczka od rodziców nie jest kredytem mieszkaniowym.
    Nie przejdzie wg. mnie.

  • 5. Data: 2007-10-04 20:35:57
    Od: "Ewa Maciejewska" <e...@w...pl>

    Nie rozumiem.
    A jeśli udokumentuję, że faktycznie mi przelali, to czy to będzie dowód
    wolny od dalszych uwag?
    Czy kwota może być duża? Np. 50000zł?
    Czy będą się czepiać, że aż tyle to nie mogli mi pożyczyć czy też dać?
    Czy nasze prawo jest tak skonstruowane, że nawet jak dostaję od kogoś 500zł
    w prezencie to gdzieś to muszę zgłaszać?

  • 6. Data: 2007-10-04 23:11:23
    Od: "Michal" <d...@g...pl>