  • 221. Data: 2019-04-27 12:03:56
    Temat: Re: Kryptowaluta
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> pisze:
    > Użytkownik Robert Tomasik r...@g...pl ...

    > Czyli jezeli ryzykowne papiery wartosciowe daja powiedzmy 30% zysku
    > rocznie to wszystko co daje zyski wieksze to oszustwo? Czy te widełki
    > tylko do kryptowalut ustawiasz?
    >
    > W TV taki program pokazuja co goscie kupuja samochody, lekko naprawiaja i
    > sprzedaja z zyskiem. 20, 30% - norma. Na jednej transakcji! Oszusci?

    A gdzie w swojej ocenie uwzględniasz "ryzyko inwestycyjne"?
    "Mniej ale pewniej" v. "Możliwy bardzo duży zysk i duża/pełna) strata"?
    Na ile kupionych samochodów kupią taki który dopiero na drugi rzut oka
    da ponad 100% strat? [ceny zakupu i dojścia do tego że do dupy++]

    Reguła kciuka: (możliwy) duży zysk z dużym++ ryzykiem nie jest karalny
    *O ILE* nie ma wprowadzania w błąd co ryzyka. Karalne zasadniczo
    powinno być właśnie to "wprowadzenie w błąd" albo schemat inwestycyjny
    który MUSI w końcu dupnąć (100% ryzyka "dla późniejszych" przy czym
    kolejnym inwestorom sugeruje się że ryzyko "praktycznie nie rośnie").

    <ironia> Jaki jest nachalnie sugerowany zysk z inwestycji w los
    toto-lotka? Miliony ze złotówki. Jaka jest szansa na taką wygraną?
    Mała++. Dlaczego to jest legalne mimo oczywiście bardzo ujemnej
    statystycznej wartości oczekiwanej z inwestycji w los? </ironia>

    --
    A. Filip

  • 222. Data: 2019-04-27 13:08:45
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 27.04.2019 o 10:34, dantes pisze:

    > Jest Pan niedouczony.

    swoje wiem, w końcu jestem magistrem inżynierem:))))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 223. Data: 2019-04-27 13:11:57
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Sat, 27 Apr 2019 13:08:45 +0200, u2 napisał(a):

    > swoje wiem, w końcu jestem magistrem inżynierem:))))))))

    Po czym?

  • 224. Data: 2019-04-27 13:23:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.04.2019 o 10:59, Budzik pisze:

> [...]
    >
    > W TV taki program pokazuja co goscie kupuja samochody, lekko naprawiaja i
    > sprzedaja z zyskiem. 20, 30% - norma. Na jednej transakcji! Oszusci?

    Źle mnie rozumiesz. Problemem nie jest osiąganie zysku. Niech sobie i
    100% rocznie zyskują. Problemem jest to, że akurat system BTC działa w
    ten sposób, że tam znikąd dodatkowej wartości nie ma, więc jeśli jeden
    zyska, to ktoś inny stracić musi.

    W wypadku uszkodzonych pojazdów dodajesz tam jakąś pracę i stąd jest
    zysk. To wynika z sensownych zasad.

  • 225. Data: 2019-04-27 13:23:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.04.2019 o 00:39, RadoslawF pisze:

    > I ktoś to przyjmie?

    Nie wiem, ale widziałem i miałem w ręce.

  • 226. Data: 2019-04-27 13:50:29
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 27 Apr 2019 13:23:07 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > znikąd dodatkowej wartości nie ma

    Błąd. "Dodatkowa" wartość bierze się dokładnie stąd, skąd się bierze
    wartość BTC.
    --
    Jacek
    Błędy lekarzy leżą na cmentarzu, błędy nauczycieli siedzą w Sejmie.

  • 227. Data: 2019-04-27 13:55:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Błąd. "Dodatkowa" wartość bierze się dokładnie stąd, skąd się bierze
    > wartość BTC.

    Może masz rację, ale napoisz skąd.

  • 228. Data: 2019-04-27 13:59:28
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Nie wiem, ale widziałem i miałem w ręce.

    Obawiam się że to tylko wydruk który ktoś przed akceptacją
    i tak musi w systemie sprawdzić. Podobnie jest z biletami
    na samolot czy autobus, wpłacasz przez sieć i dostajesz numerek.
    I ten numerek jest poświadczeniem wpłaty do sprawdzenia w systemie.
    Ale dla oldbojów przewidziano możliwość zrobienia wydruku
    żeby czyli się pewniej że mają kwitek. :-)

    Pozdrawiam

  • 229. Data: 2019-04-27 14:01:15
    Od: u2 <u...@o...pl>

> [...]
    > zyska, to ktoś inny stracić musi.
    >
    > W wypadku uszkodzonych pojazdów dodajesz tam jakąś pracę i stąd jest

    w przypadku BTC wartością "dodaną" są same BTC, które funkcjonują poza
    uwierzytelnieniem bankowym, na tym ma niby polegać ich przewaga, ale
    wcale nie ma pewności, że nikt nie zhakował tego systemu na swoją
    korzyść, nikt n.p. nie gwarantuje, że raz sprzedane BTC nie można drugi
    raz odsprzedać z zyskiem, możliwa jest bańka spekulacyjna, już obecna
    kapitalizacja BTC wskazuje, że to jest większy przekręt od piramidki
    Madoffa:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 230. Data: 2019-04-27 15:35:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.04.2019 o 13:59, RadoslawF pisze:

> [...]
    > Ale dla oldbojów przewidziano możliwość zrobienia wydruku
    > żeby czyli się pewniej że mają kwitek.  :-)

    Ja bym bez sprawdzenia nie przyjął, zaś mając nie dałbym nikomu do
    sprawdzenia. Stad faktycznie znaczenie ma niewielkie, ale to już inna
    sprawa.