  • 261. Data: 2010-12-11 11:50:40
    Temat: Re: Kruk nęka telefonicznie
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2010-12-11 10:25, RadoslawF pisze:
    > Kara jaką jest zwolnienie z pracy jest nie mniej skuteczna a
    > jest jak jest.

    Jakie zwolnienie z pracy!?
    U mnie listonosze z zasady wrzucają awiza - jak im się chce - do
    skrzynki choć w domu praktycznie zawsze ktoś jest.
    Ale przejść po klatce? Nie!
    Do tego muszę systematycznie co tydzień chodzić na pocztę i sprawdzać
    czy nie ma poleconych bo już kilka razy odebrałem takie, choć awiza
    do nich nie było.

    Ktoś stracił pracę? Nie bądź śmieszny, nikt nawet nie został skarcony.

    > Zapłacisz za takie coś ?
    > Jaki procent populacji skorzysta z tego ?

    Poczta też kosztuje a procent duży.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 262. Data: 2010-12-11 13:31:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Dec 2010, Arek wrote:

> [...]
    [...]
    > Tyle, że dziś nie trzeba podpisywać faktur.

    ...co w niczym nie zmienia faktu, że podpisany przez odpowiednią osobę
    kwit to "zaakceptowany" - na logikę, to wraz z zaniknięciem obowiązku
    podpisania faktury jej podpisania *nabrało* takiego charakteru, który
    przypisywano podpisowi poprzednio.
    Znaczy obrona odbiorcy "podpisałem bo przepisy nakazują" (możliwa
    w czasach kiedy faktycznie nakazywały) straciła rację bytu.

    pzdr, Gotfryd

  • 263. Data: 2010-12-11 13:34:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Dec 2010, Liwiusz wrote:

    > Zaprzeczam :)

    To było dobre :)

    pzdr, Gotfryd

  • 264. Data: 2010-12-11 14:19:08
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Teoretycznie tak, tylko jeśli problem dotyczy kilku przypadków
    > na rok to nie zawracał bym sobie tym głowy.

    ale to nie jest kilka przypadkow. Zakladajac ze tylko 1% ludzi opuszcza
    miejsce zameldowania na dluzej niz 14 dni albo sie przeprowadza to dla EPU
    to jest juz 6 tys przypadkow rocznie

    Jak dodasz do tego wszystkie sprawy jakie zawisły przed sądami przez rok to
    się robi tego za dużo

    Icek

  • 265. Data: 2010-12-11 14:25:35
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > To nie tyle jest system dymania ile kretynizm ludzi nie potrafiącymi
    > się dogadać z innymi ludźmi. Niektórzy jak ty nawet nie pomyśleli
    > o takiej możliwości a teraz prezentują swoja głupotę publicznie.
    > Rób tak dalej a czytające te wypowiedzi dokonają oceny.
    > :-)

    1)
    ale to nie jest rozwiązanie!! Wynajmujesz mieszkanie studenckie na rok. W
    czasie tego roku kupujesz komórke. Po roku wyprowadzasz się. Podajesz
    operatorowi nowy adres zameldowania. W pewnym momencie operator ma coś do
    Ciebie. Wezwanie wysyła Ci na prawidłowy adres jednak do windykacji
    przekazuje adres z umowy.

    Po 2 latach przez mieszkanie studenckie miało już 2 lub 3 inne osoby tam
    mieszkające. Każdego informujesz, że jak przyjdzie awizo do Ciebie to trzeba
    dzwonić ??

    2)
    zostajesz wyrzucony przez właściciela mieszkania (bo za głośno, bo
    sprowadzasz nieznane dziewczyny, bo masz internet a to jest zło - powodó
    jest masa albo poprostu właściciel hce tam zamieszkać albo dać to mieszkanie
    dla swojego dziecka. Rozstajesz się w złości i niezgodzie. Sądzisz, że taki
    kolo zadzwoni ?

    3)
    Operator może celowo podawać w pozwie Twój nieaktualny adres. Doskonale
    bowiem wie, że jak zostanie pozostawiony w aktach ze skutkiem doręczenia to
    nie podniesiesz przedawnienia. A nawet jak już podniesiesz (bo uda Ci się
    odkręcić sprawę w co wątpię) to operator już ma kase i Ci jej nie odda bo po
    przedawnieniu dług jest nadal (przedawnienie nie zaspokaja wierzyciela)

    Icek

  • 266. Data: 2010-12-11 15:33:37
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-12-11 15:19, Użytkownik Icek napisał:

> [...]
    > to jest juz 6 tys przypadkow rocznie
    >
    > Jak dodasz do tego wszystkie sprawy jakie zawisły przed sądami przez rok to

    Chłopie ile ty masz lat że uważasz że do tego procenta "wyjechanych"
    przychodzi takie pismo i że każda sprawa w sądzie jest o jakieś
    zaległe/nieistniejące zobowiązania ?

    Pozdrawiam

  • 267. Data: 2010-12-11 15:35:16
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-12-11 15:25, Użytkownik Icek napisał:

> [...]
    > przedawnieniu dług jest nadal (przedawnienie nie zaspokaja wierzyciela)

    A ile spotkałeś przypadków takich jak opisane z wezwaniami do
    sądu za nieistniejące zobowiązania ?

    Pozdrawiam

  • 268. Data: 2010-12-11 15:37:23
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-12-11 12:41, Użytkownik Arek napisał:

    > Oczywiście. Ty już sobie świadectwo wystawiłeś.
    > Jak podrośniesz to może zrozumiesz, że fikcja doręczenia narusza
    > prawo ludzi do sądu, a także to, że inni ludzie powiedzą Ci po prostu
    > "spadaj!", bo nie wszyscy będą chcieli być pilnującymi TWOICH interesów
    > niewolnikami.
    > Ale to bardzo mizerne "może" bo ludzie z mentalnością niewolnika raczej
    > nie zmieniają się.

    Ja o swoje interesy dbam, ty nie potrafisz.
    Gdyby tak było organizował byś poprawkę to tej "fikcji".
    Ale skoro wolisz o tym płakać na grupie to jesteś .
    Ty już wiesz czym jesteś. :-)

    Pozdrawiam

  • 269. Data: 2010-12-11 15:42:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A ile spotkałeś przypadków takich jak opisane z wezwaniami do
    > sądu za nieistniejące zobowiązania ?

    W mojej ocenie już jeden jedyny taki przypadek jest poważnym problemem,
    bowiem jeśli udaje się w jednym wypadku uzyskać prawomocny tytuł wykonawczy
    na nieistniejace zobowiązanie, to podważa to wiarę w rzetelność całego
    systemu. W praktyce tych nakazów zapłaty sądy wydają wiele, więc pewnie
    skala problemu mieści się znacznie poniżej 1% wszystkich wydanych. Ale i to
    jest problemem.

  • 270. Data: 2010-12-11 19:15:29
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2010-12-11 10:35, Icek pisze:
    > no więc jaka procedura dla osób, które prawidłowo zadbały o meldunek czy
    > rejestrację, powiadomiła partnera w biznesie o nowym adresie po czym powód
    > wskazuje jako adres DG nieaktualny na 2,5 roku (na dzień wniesienia pozwu)
    > adres pozwanego ? Wezwanie wysyła prawidłowo (na dobry adres) ale już w
    > pozwie wskazuje jako adres adres nieaktualny.

    wniesienie sprzeciwu od nakazu zapłaty czy wyroku zaocznego z
    argumentacją podważającą skuteczność doręczenia

    KG