  • 161. Data: 2010-12-09 20:24:17
    Temat: Re: Kruk nęka telefonicznie
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2010-12-09 21:09, Krzysztof pisze:
    > Ale jakim sposobem miałoby nastąpić to uprawdopodobnienie?

    To już pozostawię sobie, nie będę mimo woli publicznie podpowiadał komuś
    kto mógłby to wykorzystać masowo.

    > Toż pozew możesz sobie złożyć nawet na swojego psa, tylko co dalej?

    Dostanę nakaz zapłaty.
    Koleżanka odwoła się i albo wygra albo przegra, zależy od humoru
    sędziego, w każdym bądź razie - szanse pół na pół.

    > Taaa... a świstak i tak dalej.

    Swoje dane też możesz mi podać: a...@b...com jeśli chcesz się
    przekonać :)

    > Ale z drugiej strony może daj mi namiar na siebie - mam do załatwienia
    > kilka spraw z gatunku beznadziejnych i nikt z windykatorów nie chce się
    > ich podjąć ;-) Zapłacę w cenie godziwej ;-)

    Nie zajmuję się ściąganiem kasy od nieszczęśników. :)
    Zakładam, że przedmówczyni jest wypłacalna na jakąś kwotę.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 162. Data: 2010-12-09 20:47:18
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "Arek" <a...@e...net> napisał

    > To już pozostawię sobie, nie będę mimo woli publicznie podpowiadał komuś
    > kto mógłby to wykorzystać masowo.

    Nie chodzi mi o szczegóły, tylko o wytłumaczenie, na czym ogólnie polega
    uprawdopodobnienie długu?
    Bo jak sądzę właśnie na tym, by przedstawić wiarygodne, rzetelne i
    niepodważalne_dowody_, że faktycznie taki dług ma miejsce.

    > Dostanę nakaz zapłaty.

    Tylko i wyłącznie na podstawie złożenia pozwu?
    Sądy tak beztrosko generują nakazy zapłaty w sposób masowy, bez wnikania,
    kto, co i czy faktycznie?

    > Swoje dane też możesz mi podać: a...@b...com jeśli chcesz się
    > przekonać :)

    Jestem niewypłacalny, więc bez sensu się nalatasz ;-)

    > Nie zajmuję się ściąganiem kasy od nieszczęśników. :)

    Zaraz tam nieszczęśników. Gwarantuję, że są przy kasie :)

    > Zakładam, że przedmówczyni jest wypłacalna na jakąś kwotę.

    Oni też. Problem polega właśnie na udowodnieniu, że dług istnieje :)

    K.

  • 163. Data: 2010-12-09 21:01:58
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-12-09 10:46, niusy.pl pisze:

    > Użytkownik "animka"<a...@t...nie.ja.wp.pl>

    > Odnalazłam w "głębszych" ustawieniach mojego nowego telefonu:
    > "Odrzucanie połączeń"-> Nieznanych. Zadzwoniłam potem na komórkę z
    > telefonu, który ma ustawione niepokazywanie numeru i na komórce pokazał
    > się komunikat, że numer nieznany i połączenie odrzucone.
    > Nie wiem jak to będzie jakby dzwonił ktoś z moich znajomych czy rodziny
    > jeśli jest u mnie wpisany w kontaktach, a ma zastrzeżony numer. Chyba
    > telefon nie powinien odrzucić takiego połączenia?
    > --
    > ROTFL

    To Twój nick?

    Miałam na myśli to, że mam telefonie, w kontaktach ludzi i ich numery
    telefonów, które oni sobie zastrzegli. Myślałam, że skoro mam te osoby w
    kontaktach to mój telefon nie odrzuci połączenia.
    Jak nie to nie. Narazie nie ustawiłam na odrzucanie połączeń z numerów
    zastrzeżonych, bo czekałam na telefon z banku :-)

    --
    animka

  • 164. Data: 2010-12-09 21:06:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.12.2010 21:47, Krzysztof pisze:

> [...]
    > Bo jak sądzę właśnie na tym, by przedstawić wiarygodne, rzetelne i
    > niepodważalne_dowody_, że faktycznie taki dług ma miejsce.

    Niestety nie. Wystarczy pokazać jakąś choć trochę prawdopodobną
    poszlakę, że dana osoba (lub ktoś podobnie się nazywający) mógł kiedyś
    mieć takie zobowiązanie (i nie jest istotne, czy je spłacił).

    > Tylko i wyłącznie na podstawie złożenia pozwu?
    > Sądy tak beztrosko generują nakazy zapłaty w sposób masowy, bez
    > wnikania, kto, co i czy faktycznie?

    W trybie uproszczonym po uprawdopodobnieniu (patrz wyżej) - owszem.
    Zasadniczo w tym momencie powinieneś dostać pocztą list polecony z
    informacją zwrotną, że taki wyrok zapadł i że teraz należy się szybko
    odwołać.

    I teraz haczyk: wystarczy, że rzekomy dług został kupiony od tepsy lub
    podobnej firmy i firma ma dane człowieka, który jej abonentem był np. 6
    lat wcześniej. W międzyczasie umowa została rozwiązana, człowiek zmienił
    adres... ale co z tego? Powód podaje ostatni znany mu adres. Powinien
    sprawdzić w centralnej bazie adresowej, ale po co? Lepiej jest, jak
    zawiadomienie przyjdzie pod zły adres, nie zostanie zwrócone z adnotacją
    "adresat nieznany" tylko "niepodjęte w terminie", z mocy prawa zostanie
    uznane za prawidłowo doręczone, wyrok się uprawomocni, komornik zajmie
    np. pensję...

    I nawet jak da się to potem odkręcić to firma windykacyjna w
    międzyczasie może zdążyć zniknąć. I kto odda nieprawidłowo zajęte przez
    komornika pieniądze? Na pewno nie komornik, bo on działał zgodnie z
    procedurą.

  • 165. Data: 2010-12-09 21:11:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.12.2010 21:24, Krzysztof pisze:

    > A to się nie przedawnia po tym czasie (jeśli nie wcześniej)?

    Właśnie sęk w tym, że się przedawnia. Ale co z tego? Zarzut
    przedawnienia musi podnieść rzekomy dłużnik.

    Pomijając to, że są sztuczki żeby mu to uniemożliwić (pisałem przed
    chwilą o tym) to i tak do KRD można wpisać i uporczywie domagać się
    zwrotu rzekomego długu. I udowodnij, że zapłaciłeś.

    > Swoją drogą można odeprzeć zarzut zadając pytanie dlaczego rzekomy
    > wierzyciel aż tak długo zwlekał z wystąpieniem o zapłatę?
    > To raczej mało prawdopodobne, by ktoś był aż tak wyrozumiały.

    Wolny kraj - wierzyciel ma pełne prawo być cierpliwy. A to, co sędzia
    wysnuje na podstawie "doświadczenia życiowego" zależy od humoru, pogody,
    dnia miesiąca, układów międzyludzkich oraz układów gwiazd.

    > No to ja należę do tych nienormalnych ;-)
    > Potwierdzenia z banku trzymam na dysku, stare, papierowe w
    > segregatorach. Wywalam właśnie po 5 latach.

    Spoko wodza, firma zgłosi się po 10 latach ;)

    > A dodatkowo co roku, u ważniejszych dostawców usług (operatorzy tel.,
    > media, administracja itp) proszę o "potwierdzenia salda" albo inną
    > informację, że na taki, a taki dzień jesteśmy rozliczeni do zera. Nikt
    > nie robi problemu, choć za pierwszym razem dość dziwnie patrzyli, że
    > prywatna osoba żąda takich rzeczy.

    Popatrz na to, co pisał Robert Tomasik: tepsa najpierw przysłała
    potwierdzenie salda na zero... a po jakimś czasie na minus. Pretekst jest.

  • 166. Data: 2010-12-09 21:16:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@a...pl> napisał w wiadomości
    > "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał

    > A to się nie przedawnia po tym czasie (jeśli nie wcześniej)?

    Chyba nie prześledziłeś wątku od początku. W tym właśnie problem, że tu
    dyskutujemy o opijaniu przedawnienia poprzez zapisy w BIG. Niby
    przedawnione, ale wierzyciel strraszy BIG-iem.
    program, który odpowiada w kółko to samo.

    > Swoją drogą można odeprzeć zarzut zadając pytanie dlaczego rzekomy
    > wierzyciel aż tak długo zwlekał z wystąpieniem o zapłatę?

    Masz rację w sensownej dyskusji. Ale z tymi windykatorami żadna dyskusja
    nie ma sensu. Tam siedzi program komputerowy albow najlepszym razie
    półgłowek umiejacy nacisnąć ENTER. Standardowa odpowiedź nr 1.

> [...]
    > informację, że na taki, a taki dzień jesteśmy rozliczeni do zera. Nikt
    > nie robi problemu, choć za pierwszym razem dość dziwnie patrzyli, że

    Ja też tak miałem. opisałem tu w tym wątku, jak się naciąłem na tym.

  • 167. Data: 2010-12-09 22:51:14
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2010-12-09 21:47, Krzysztof pisze:
    > Nie chodzi mi o szczegóły, tylko o wytłumaczenie, na czym
    > ogólnie polega uprawdopodobnienie długu?

    Ponieważ nie chcę podpowiadać potencjalnym oszustom jak można się łatwo
    i "legalnie" wzbogacić to Ci powiem jak robi Polkomtel SA

    1. Podpisujesz umowę na telefon (abonament lub mix).
    2. Po jakimś czasie Polkomtel zrywa z Tobą umowę twierdząc, że
    naruszyłeś regulamin.
    3. Po 3 latach przysyła NOTĘ KSIĘGOWĄ obciążającą Cię np. 15 tys. złotych.
    4. Po roku daje sprawę do KRUK S.A., windykatorzy Kruka atakują w domu i
    pracy zdumionych byłych klientów Polkomtel S.A. Część z nich
    przestraszona płaci, część nie.
    5. Polkomtel S.A. daje sprawę do sądu. W papierach przedstawia CUDZE
    bilingi na gigantyczną kwotę. Na tych kserach bilingów przykryte zostały
    dane prawdziwych osób, a naklejone nr telefonów atakowanych delikwentów.
    6. Sądy z automatu dają nakazy zapłaty.
    7. Płaci kolejna rzesza przestraszonych i niekumatych.
    8. Ci bardziej kumaci piszą sprzeciw do nakazu zapłaty.
    9. Jeżeli sprawa pozostaje w warszawskim sądzie to... przegrywają!

    10. Prokuratura, UKE, UOKiK... nic nie robią. Media - odmawiają
    zajęciem się tematem (kto by chciał stracić budżet reklamowy od
    Polkomtela?)

    Masz jeszcze inne pytania?

    > Bo jak sądzę właśnie na tym, by przedstawić wiarygodne, rzetelne i
    > niepodważalne_dowody_, że faktycznie taki dług ma miejsce.

    Nie trzeba żadnych. Wystarczy słowo przeciw słowu i reszta zależy od
    sędziego.

    > Tylko i wyłącznie na podstawie złożenia pozwu?
    > Sądy tak beztrosko generują nakazy zapłaty w sposób masowy, bez
    > wnikania, kto, co i czy faktycznie?

    Tak. Nawet nie wnikając czy Pan o imieniu X i nazwisku Y to rzeczywiście
    TEN pan X Y.
    Mają to głęboko w tyłku, nawet w jakiejś gazecie był wywiad z sędzią na
    ten temat.

    > Zaraz tam nieszczęśników. Gwarantuję, że są przy kasie :)

    To w czym problem, żeby ich zwindykować?

    > Oni też. Problem polega właśnie na udowodnieniu, że dług istnieje :)

    Żaden problem.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 168. Data: 2010-12-09 23:05:28
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-12-09 23:51, Użytkownik Arek napisał:

> [...]
    >
    > 10. Prokuratura, UKE, UOKiK... nic nie robią. Media - odmawiają
    > zajęciem się tematem (kto by chciał stracić budżet reklamowy od

    Ja mam.
    Numer z punktu 5 to może zrobić jakiś cienki bolek a nie firma
    która przychody ma z czegoś innego.
    Kolejna sprawa to nie bardzo wierzę aby sąd opierał się na jakichś
    kserokopiach.

    Pozdrawiam

  • 169. Data: 2010-12-09 23:24:43
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2010-12-10 00:05, RadoslawF pisze:
> [...]
    > która przychody ma z czegoś innego.
    > Kolejna sprawa to nie bardzo wierzę aby sąd opierał się na jakichś

    Założysz się? To podam sygnaturę :)

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 170. Data: 2010-12-09 23:36:26
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "Arek" <a...@e...net> napisał w wiadomości

    > 10. Prokuratura, UKE, UOKiK... nic nie robią.

    Dlaczego? Czym tłumaczą swoją niemoc?

    > Nie trzeba żadnych. Wystarczy słowo przeciw słowu i reszta zależy od
    > sędziego.

    Dziwne to wszystko, co piszesz, w kontekście tego, w jaki sposób mi zdarza
    się walczyć z dłużnikami i do jakiego stopnia wiarygodne i niepodważalne
    dowody muszę przedstawiać, by udowodnić istnienie długu, bo inaczej nikt
    tego nawet nie ruszy.

    K.