  • 1. Data: 2008-06-10 14:38:17
    Temat: Kredyt w koszty firmy
    Od: Reeno <r...@g...com>

    Witam

    Od niedawna mam swoja DG jednoosobową (bez VAT jesli to istotne). W
    biurze rachunkowym powiedzieli mi, ze przy dzialalnosci jednoosobowej
    ja(osoba fizyczna) = moja firma(DG).

    Tak sie teraz zastanawiam... czy w zwiazku z tym, moge wpisac sobie w
    koszty kredyt jaki bralem z banku przed zalozeniem DG na siebie?

    Przy okazji zapytam jeszcze o dotacje z UE, bo nie moge sie juz z tym
    polapac. Interesuje mnie program "Kapitał Ludzki", z tego co czytalem
    w internecie, moge sie o to starac, ale w regionalnym urzędzie
    zwiazanym z UE, Pani nie wie w ogole o co chodzi i odsyla mnie znowu
    na jakies strony, takze juz nie wiem gdzie moge dostac konkretne
    informacje o tym programie.
    Wie ktos czy mozna sie o to starac po zalozeniu DG, czy tylko przed i
    jak to w ogole moze dojsc do skutku z koro tutaj (Zielona Góra) w
    urzędzie nawet nie wiedzą o co chodzi?

    Pozdrawiam
    Reeno

  • 2. Data: 2008-06-10 17:59:35
    Temat: Re: Kredyt w koszty firmy
    Od: <s...@a...pl>

    >Tak sie teraz zastanawiam... czy w zwiazku z tym, moge wpisac sobie w
    >koszty kredyt jaki bralem z banku przed zalozeniem DG na siebie?

    A na kogo byś brał teraz? Sąsiada? :)

    To zależy o jakich kosztach mówisz, o celu, jaki miał ten kredyt.

    Proponuję przeszkoczyć na pl.soc.prawo.podatki

  • 3. Data: 2008-06-11 07:58:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    FUT warning
    On Tue, 10 Jun 2008, Reeno wrote:

    > biurze rachunkowym powiedzieli mi, ze przy dzialalnosci jednoosobowej
    > ja(osoba fizyczna) = moja firma(DG).

    Ano.

    > Tak sie teraz zastanawiam... czy w zwiazku z tym, moge wpisac sobie w
    > koszty kredyt jaki bralem z banku przed zalozeniem DG na siebie?

    1. Kredyt nie jest kosztem
    2. Kosztem nie są własne kapitały
    3. Kosztem mogą być odsetki
    4. Definicją kosztu jest "poniesienie w celu".
    Podkreślę: "poniesienie w celu", a nie "przeznaczenie" wydatków, które
    poprzednio poniesiono *w innym* celu.
    W przypadku odsetek powoduje to dyskusje, jako iż moment ich zaliczenia
    w koszty następuje przy faktycznej spłacie, a nie przy zawarciu umowy.
    Sam zajmuję stanowisko zachowawcze :)

    pzdr, Gotfryd