  • 1. Data: 2006-07-31 10:03:43
    Temat: Kredyt studencki a powtarzenie roku/przedmiotu.
    Od: s...@p...fm

    Zgodnie z umową dot. kredytu studenckiego raty wypłaca się
    studentowi pod warunkiem przedłożenia zaświadczenia o promocji na
    kolejny rok studiów. A więc dla studenta powtarzającego rok
    wypłacanie rat jest wstrzymywane. Mam w związku z tym kilka pytań :

    - Najprawdopodobniej mój wydział (UJ, Kraków) ma od przyszłego roku
    akademickiego wdrożyć koncepcję odpłatnego powtarzania konkretnych
    przedmiotów, a nie całego roku. Jak będzie się to miało do kredytu
    studenckiego ?
    - MOJA SYTUACJA wygląda nastepująco : na pierwszym roku
    niezaliczyłem lektoratu z j. angielskiego ... ( na moim wydziale nie
    było możliwości wyboru języka, ja zaś wcześniej nie uczyłem się
    angielskiego w liceum ale nie miałem też prawa uczestniczyc w
    zajęciach lektoratu na poziomie podstawowym, bo posiadalem ocene na
    swiadectwie dojrzalosci - panstwowa 3(dst) zalatwiona zeby miec dwie
    oceny z dyplomie, na maturze zdawalem rosyjski) ... jednak, wbrew
    regulaminowi dziekan daj mi wpis warunkowy na kolejny rok ze względu
    na bardzo dobre wyniki w nauce. Podobnie było po drugim roku, gdyż
    nieudało mi sie w sumie w 3 podejściach zdać egzaminu
    eksternistycznego na poziomie FCE [koszmar]. Zgodnie z regulaminem
    uczelni osoba, ktora ma warunek nie dostaje żadnych swiadczen
    socjalnych (nawet zapomogi w razie wypadku losowego) dopoki go nie
    spelni, tak wiec stypendia socjalne na 2 i 3 roku przepadly. Nie ma co
    mowic o stypendium naukowym, ktore ze wzgledu na wysokie oceny moglbym
    pobierac w NAJWYZSZYM wymiarze (gdyby nie warunek z lektoratu) przez
    dwa lata. W sumie nieotrzymalem ponad 11000 zł świadczeń przez 2
    lata. Zmusilo mnie to do wziecia kredytu studenckiego i podjecia
    dodatkowo pracy. Obecnie mam termin egzaminu z lektoratu na wrzesień,
    jednak nie myślę aby coś sie zmieniło ( nawet po kursach
    komercyjnych przygotowywanych przez JCJ nie udało mi sie zdac
    egzaminu). Dziekan nie może dać już poraz 3 warunku, gdyż formalnie
    to nawet nie mam zaliczonego 1 roku, jak więc ma mnie puścić na 4
    rok? Jedyne rozwiązanie to powtarzanie roku - FORMALNIE - bo wtedy
    realizowałbym normalnie program 4 roku, czyli bez wydłużania okresu
    studiowania, a takie rozwiązanie pozwoliłoby mi chodzic na zajęcia
    lektoratu i zaliczyć go nieeksternistycznie, w trybie normalnym.
    Wspomnę że język angielski nie liczy sie na mojej uczelni do
    sredniej ocen, a nawet nie ma za niego punktow ECTS. A więc za jednym
    razem po zdaniu angielskiego otrzymałbym promocje z 1,2,3 i 4 roku :]
    Nie ma innego rozwiązania, jak mi sugerowano. Jak widać, gdy raz
    regulanim zostanie złamany, nawet w dobrej wierze to trudno wyjsc z
    takiej sytuacji nie lamiac go poraz drugii. Ale to juz nie wchodzi w
    gre :/

    - W związku z tymi okolicznościami pytanie : Czy Bank ( ja mam kredyt
    w PEKAO) może pomimo powtarzania roku przez studenta - pod warunkiem
    że nie wiąze się to z wydłużeniem okresu studiowania - może
    wypłacać raty kredytu studenckiego ? Wydaje mi się że takiej
    możliwości była mowa w trakcie zawiązywania umowy, ale nie jestem
    pewien. Nieotrzymanie kiedytu w zasadzie przerywa moja edukację z
    powodu braku jakichkolwiek srodków :/

    W miare możliwości prosze o pomoc, odpowiedź, poradę. Pozdrawiam
    serdecznie !

  • 2. Data: 2006-07-31 11:29:59
    Od: rjak <x...@o...pl>

    s...@p...fm wrote:

> [...]
    > powodu braku jakichkolwiek srodków :/
    >
    > W miare możliwości prosze o pomoc, odpowiedź, poradę. Pozdrawiam

    Trochę z innej bajki - ale może związane - w związku z wyjazdem (związanym z
    uczelnią) na rok za granicę, moje studia wydłużyły się o pół roku. Podczas
    owego przedłużonego pół roku jestem ponownie zarejestrowany na ostatnim
    semestrze i kredytu nie dostaję (został zamrożony).

    --
    http://blog.hulboj.org