  • 1. Data: 2007-12-04 22:15:44
    Temat: Kredyt mieszkaniowy //Wlasnosc mieszkania
    Od: trawiarz <t...@g...com>

    Witam Wszystkich. Trafila nam sie dosyc nietypowa sytuacja . Jako
    osoba niepracujaca w Polsce nie posiadam zdolnosci do wziecia kredytu
    mieszkaniowego. Pomoc zaproponowal mi moj ojciec . Zaoferowal ,ze
    wezmie kredyt na siebie (on takze podpisze umowe z wlascicielem
    mieszkania , on tez bedzie tegoz mieszkania nowym wlascicielem) , ja
    wplace 10% wartosci mieszkania + przez 20 lat bede splacac kredyt) .
    Mam pytanie jak rozwiazac to prawnie. Faktycznym wlascielem mieszkania
    beda moi rodzice ale to ja bede je splacac . Nie chce aby doszlo do
    sytuacji ,ze zostane np. oszukana (wiem ,ze to moze brzmi absurdalnie
    ale przeciez nigdy nie mozemy byc 100% pewni ) lub ,ze np . ktos z
    mojego rodzenstwa bedzie sobie roscil prawa do owego lokalu np. na
    drodze spadkowiej . Czy mozna spisac umowe notarialna z adnotacja ,ze
    to ja po splacie kredytu stane sie faktycznym wlascicielem mieszkania?
    czy mozna np. przekazac w akcie darowizny mieszkanie obciazone
    kredytem ?Czy mozemy zawrzec umowe z wlascicielem mieszkania (moim
    ojcem) uwzgledniajac moje wplaty i depozyt - czy wiaze sie to z
    dodatkowymi oplatami??Z drugiej strony jak zrobic by moj tato byl
    zabezpieczony w razie np . nie splacania kredytu przeze mnie (to mam
    nadzieje ,ze sytuacja czysto hipotetyczna ale przypuszczam ,ze moj
    tato obawia sie rowniez i takiej mozliwosci .

  • 2. Data: 2007-12-05 07:23:59
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy //Wlasnosc mieszkania
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > osoba niepracujaca w Polsce nie posiadam zdolnosci do wziecia kredytu

    > wplace 10% wartosci mieszkania + przez 20 lat bede splacac kredyt) .

    jako osoba niepracujaca ? ;)

    Icek

  • 3. Data: 2007-12-05 07:53:52
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    > jako osoba niepracujaca ? ;)

    moze przeczytaj to co sam zacytowales

  • 4. Data: 2007-12-05 07:54:14
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    a nie mozesz wziac kredytu tam gdzie pracujesz ?

  • 5. Data: 2007-12-05 08:28:55
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

> [...]
    > Mam pytanie jak rozwiazac to prawnie. Faktycznym wlascielem mieszkania
    > beda moi rodzice ale to ja bede je splacac . Nie chce aby doszlo do

    Weź kredyt u siebie. Lepiej jest brac w walucie, w ktorej sie zarabia.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/