  • 1. Data: 2003-08-27 13:48:25
    Temat: Kratki/VAT/homologacje a UE
    Od: "WWWojtas" <o...@S...onet.pl>

    Witam,

    Czy orientujecie się jak Unia Europejska traktuje odliczanie VATu od
    ciężarówek (wiadomo, że chodzi o osobówki z kratkami ;). Widzę, że są jakieś
    ruchy legisjacyjne związane z naszym wejściem do UE, czego się można
    spodziewać i od kiedy?

    WWWojtas

  • 2. Data: 2003-08-27 19:10:23
    Temat: Re: Kratki/VAT/homologacje a UE
    Od: "Profil1" <b...@x...wp.pl>

    kto widział, na ten przykład w raichu, ciężarowego Jaguara?
    chyba by się ze śmiechu tam zesrali,
    wyłudzanie VAT-u w ten sposób możliwe jest tylko w RPRL

  • 3. Data: 2003-08-28 06:43:31
    Od: "Roland" <r...@p...fm>

    > kto widział, na ten przykład w raichu, ciężarowego Jaguara?
    > chyba by się ze śmiechu tam zesrali,
    > wyłudzanie VAT-u w ten sposób możliwe jest tylko w RPRL

    Dlaczego uwazasz, ze to wyludzanie? Prowadzisz DG? Wiesz jakie to sa koszty?
    Pytanie powinno brzmiec: Czym rozni sie przedsiebiorca jezdzacy (zarabiajacy)
    ciezarowka, a czym ten, co wszedzie musi dojechac do klienta, ale kupuje
    osobowke, no bo po co mu droga ciezarowka?

    To jest raczej brak rownosci... To chyba juz sie konstytucja klania?

    Pozdrawiam

    Roland

  • 4. Data: 2003-08-28 17:28:16
    Od: "Profil1" <b...@x...wp.pl>

    Witam

    ?

    >Prowadzisz DG?
    nie prowadzę

    >Wiesz jakie to sa koszty?
    prowadzenia DG? mniej więcej wiem, przy założeniu że nie wrzucasz w koszty
    perfum, slipów, olłejsów, wczasów w Zakopcu itp. wydatków

    > Pytanie powinno brzmiec: Czym rozni sie przedsiebiorca jezdzacy
    (zarabiajacy)
    > ciezarowka, a czym ten, co wszedzie musi dojechac do klienta, ale kupuje
    > osobowke, no bo po co mu droga ciezarowka?
    Nie znam przedsiębiorców którzy zarabiają taką "ciężarówką" i która jest im
    niezbędna - toż chodzi tylko o zmniejszenie kosztów a nie o to że nie mając
    "ciężarówki" nie będzie zarabiał. Czy tandetna kratka/siatka na tylnej pólce
    jest niezbędna do działalności? Po co prezesowi sporej firmy "ciężarowe" np
    volvo S80 - właśnie po to aby wyłudzić VAT. Widziałem na stacji benzynowej
    wielką jak stodoła toyotę landcruiser (z kratką) wyładowaną dziećmi,
    pontonami i wiosłami której kierowca/prezes/właścicel brał fakturę na firmę
    (nie powiem jaką), nie powiesz że jechał na spotkanie biznesowe.

    > To jest raczej brak rownosci... To chyba juz sie konstytucja klania?
    Też bym chciał kupic autko bez VAT i gfdzie tu równość?

    > Pozdrawiam
    >
    > Roland
    też pozdrawiam

  • 5. Data: 2003-08-29 05:09:44
    Od: "Roland" <r...@p...fm>

    > prowadzenia DG? mniej więcej wiem, przy założeniu że nie wrzucasz w koszty
    > perfum, slipów, olłejsów, wczasów w Zakopcu itp. wydatków

    To jest bardzo watpliwy profit prowadzenia DG... I nie bardzo go popieram,
    chociaz koszty reprezentatywne tez nalezy brac pod uwage. Dlaczego mialbym to
    robic z wlasnej kieszeni??

> [...]
    > pontonami i wiosłami której kierowca/prezes/właścicel brał fakturę na firmę
    > (nie powiem jaką), nie powiesz że jechał na spotkanie biznesowe.

    Ale moze pytanie powinno brzmiec: dlaczego ciezarowka bez VAT a osobowka z? To
    wlasnie ten przepis s tworzyl u nas chore kratki...

    > Też bym chciał kupic autko bez VAT i gfdzie tu równość?

    Zaloz DG i uzywaj tego autka do tego celu ;-) Zobaczysz jak to cudownie jest
    miec ten przywilej bez VAT-u...

    Roland

  • 6. Data: 2003-08-29 08:48:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Aug 2003, Profil1 wrote:

    >+ kto widział, na ten przykład w raichu, ciężarowego Jaguara?
    >+ chyba by się ze śmiechu tam zesrali,

    Owszem.

    >+ wyłudzanie VAT-u w ten sposób możliwe jest tylko w RPRL

    Wiesz, oni by nie wpadli na to że od osobowych samochodów
    nie można odliczać VATu i że to może być "wyłudzenie"... !
    Po prostu - odliczenie VATu się należy jak psu kiełbasa,
    dlatego u nich *rzeczywiście* takie "wyłudzenie" jest
    niemożliwe :>, niewątpliwie masz rację :)
    (a u nas np. nie należy się odliczenie VAT od... faktury
    z hotelu !)

    Dla równowagi - bazując na wypowiedzi p. Ożóg (b. wiceminister
    finansów):
    http://isip.sejm.gov.pl/Biuletyn.nsf/0/ABABE8C331DEB
    9E4C1256B7200435A81?OpenDocument
    "W Niemczech pracownik, który otrzymuje do dyspozycji samochód służbowy
    i ma prawo używać go także do celów prywatnych, ma co roku dopisywany
    do dochodu 1% wartoœci brutto tego samochodu i od tego płaci podatek."

    Nie ma motywacji do "generowania ciężarówek" - ani "dla kapitalistów"
    ani "dla ludu pracującego miast i wsi".
    No to jeżdżą "osobowymi bez kratki" (i bez wygłupiania się).

    pozdrowienia, Gotfryd