  • 11. Data: 2003-05-23 18:33:30
    Temat: Re: Kradziez telefonu - czy jest mozliwa pomoc operatora ?
    Od: "Informacja HIPOLIT" <a...@b...pl>

    No cóż nie do końca się z tobą zgodzę.
    Zadzwoniłem do swojego operatora i faktycznie zgłoszenie telefoniczne
    takiego problemu jest niemożliwe. Natomiast zablokowanie aparatu TAK ale
    niestety procedura jest dość zawiła i skomplikowana - można to zrobić
    najlepiej w salonie firmowym lub po prostu w sklepie gdzie się kupowało
    telefon. Zgłaszamy fakt zaginięcia aparatu i wypełniamy wniosek o blokadę
    (wprowadzenie aparatu na tzw. czarną listę). Trzeba też dostarczyć ksero
    kodu kreskowego z pudełka, umowy, gwarancji i kopii zgłoszenia kradzieży na
    policję. Chyba o niczym nie zapomniałem. Aparat jest wtedy nieużyteczny bo
    (tak przynajmniej wyjaśniał konsultant z którym rozmawiałem) każda rozmowa
    jest analizowana przez system i jak się pojawia numer seryjny telefonu
    (IMEI) i jest on na czarnej liście to nie ma możliwości zrealizowania
    takiego połączenia. To chyba wszystko na ten temat.
    Pozdrawiam i mam nadzieję że nie będziemy musieli korzystać z tej procedury
    czego życzę i Tobie i sobie.
    Andrzej

    PS
    Na pewno sprawdzenie kodu odnosi się do aparatów Nokia (*#06#) dla innych
    marek można się dowiedzieć u operatora

  • 12. Data: 2003-05-23 18:40:43
    Od: "Informacja HIPOLIT" <a...@b...pl>

    Pewno masz trochę racji ale nie do końca.
    Ta sytuacja zmobilizowała mnie do sięgnięcia do źródła i co się dowiedziałem
    to zobacz w odpowiedzi dla djavx
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 13. Data: 2003-05-23 20:49:20
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Informacja HIPOLIT napisał:
    > Chyba o niczym nie zapomniałem. Aparat jest wtedy nieużyteczny[..]

    zapomniales
    mozna podlaczyc kabel i za 5 minut miec inny IMEI

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 14. Data: 2003-05-23 21:51:08
    Od: Mati <d...@t...net>

    Było to Fri, 23 May 2003 22:49:20 +0200
    ...na gupie pl.misc.telefonia.gsm
    Użytkownik scream, o adresie <s...@...pl>,
    ...w swoim poscie napisał(a):

    >zapomniales
    >mozna podlaczyc kabel i za 5 minut miec inny IMEI

    wreszcie:))) Już myślałem, że nigdy tego nie powiecie:) A wtedy HIPOLIT
    zapisałby się naśmierć:)))

    Mati

  • 15. Data: 2003-05-23 22:47:47
    Od: "Informacja HIPOLIT" <a...@b...pl>

    No cóż, dziękuję za informacje - pozostaje mi przywiązać łańcuchem telefon i
    nie przejmować się jakimiś IMEI-ami

  • 16. Data: 2003-05-24 08:20:48
    Od: "Maciej Małaszuk" <p...@t...pl>

    wydaje mi sie ze takie dzialanie jest bez sensu- jesli zlodziej buchnie ci
    komorke to jedna z pierwszych pewnie rzeczy bedzie master reset -
    wykasowanie m.in ksiazki zeby jak najszybciej go sprzedac do handlarzy gdzie
    zniknie w gaszczu innych kradzionych sluchawek...

  • 17. Data: 2003-05-24 11:55:14
    Od: "DjAvX" <n...@W...pl>

    >Operator calkowicie zablokuje twoj aparat tak, ze zlodziej nie
    bedzie w
    >stanie go uzyc, nawet po zmianie karty SIM.

    No wiec taki telefon nie jest zablokowany tylko odrzucany przez
    siec ktory porownuje IMEI z tym co ma na czarnej liscie... W tej
    chwili niema zadnego zabezpieczenia dajacego ci pewnosc ze jak ci
    buchna telefon to nic z nim nie zrobia :( Wszystkie te kody
    aparatu, imeie, simlocki to robota na 15 sekund w tym 5 na
    podlaczenie telefonu do komputera i 5 na odpalenie programu...
    --
    djavx

  • 18. Data: 2003-05-25 08:48:10
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl.nospam>

    On Fri, 23 May 2003 20:33:30 +0200, Informacja HIPOLIT wrote:
> [...]
    >(IMEI) i jest on na czarnej liście to nie ma możliwości zrealizowania
    >takiego połączenia. To chyba wszystko na ten temat.

    Zablokowanie u tego operatora, u wszystkich polskich, czy na calym
    swiecie ?

    A i tak pytanie jest retoryczne bo imei sie zmienia w minute.

    >Na pewno sprawdzenie kodu odnosi się do aparatów Nokia (*#06#) dla innych
    >marek można się dowiedzieć u operatora

    Ten jeden kod wydaje sie byc powszechny - chyba we wszystkich
    aparatach dziala.

    J.