  • 1. Data: 2006-01-02 21:06:14
    Temat: Kradzież tablic rejestracyjnych i problem z wydaniem wtróników
    Od: "Art" <T...@z...adres.poczty.pl>

    Witam..

    Mam następujący problem..
    Mianowicie w piątek tj. 30.12.2005 skradziono tablice rejestracyjne z
    samochodu, którego jestem użytkownikiem. Właścicielem samochodu jest mój
    ojciec, który co prawda zameldowany jest w moim mieście, natomiast
    faktycznie mieszka gdzie indziej (praca).
    Kradzież od razu zgłoszona została przeze mnie na policję, na co mam
    zaświadczenie z komisariatu (ja jestem jako zgaszający).
    I teraz potrzebuję żeby UM wydał wtórniki tablic rejestracyjnych. Akurat na
    drugi dzień po krazieży moja mama przywiozła mi od ojca jego dowód osobisty
    i spisane ręcznie oświadczenie mniej więcej takiej treści:
    Ja, niżej podpisany XXX, legitymujący się dowodem osobistym o nr AA12345
    upoważniam mojego syna YYYYY legitymującego sie dow. osobistym nr BB 45678
    do załatwienia wszelkich czynności związanych z krazieżą tablic
    rejestracyjnych z pojazdu marki QQQQQ o numerze rejestracyjnym AB ZZZZZ.
    Potem następuje imię nazwisko, nr dowodu osobistego i podpis identyczny z
    tym w dowodzie.
    Poszedłem dziś do urzedu i tam poinformowano mnie, że co prawda oświadczenie
    jest OK tylko że ojciec musi osobiście przyjechać i podpisać to oświadczenie
    w obecności urzędniczki i jeszcze dopisać że mogę odebrać tablice i wtedy
    będzie ważne.
    Pomijejąc już fakt że podróż wiąże się ze stratą czasu, jakimiś kosztami i
    tym że akurat ojciec jest chory to czy takie oświadczenie spisane odręcznie
    oraz obydwa dowody osobiste (ojca i mój) wymienione w oświadczeniu dostępne
    od ręki nie mogą byc podstawą o wydania wtórników tablic? - nie rejestruję
    przecież pojazdu.
    Czy ktoś mógłby napisać czy takie postawienie sprawy przez urzędnika UM jest
    prawidłowe, jesli nie to na co sie powołać?
    Be tablic nie moge jeździć i zależy mi na jak najszybszym załatwieniu
    sprawy.
    w sumie mógłbym zrobic tablice gieś u producenta i przykleić jakieś naklejki
    jako hologramy ale tego nie chcę robić..
    Tak sobie pomyślałem że akurat u mnie jest taka sytuacja, że właściciel
    pojazdu jest w miarę dostępny ale wyobraźmy sobie że akurat jak spora część
    społeczeństwa pracuje np. w Anglii a samochód urzytkuje ktoś z rodziny
    (żona, dzieci). I jest identyczna sytuacja..
    Jak to można rozwiązać?

    Pozdrawiam
    Art

  • 2. Data: 2006-01-02 21:08:49
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Art napisał(a):

    > Czy ktoś mógłby napisać czy takie postawienie sprawy przez urzędnika UM jest
    > prawidłowe, jesli nie to na co sie powołać?

    Nie jest prawidłowe. Art. 33 parg. 2 kpa.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."

  • 3. Data: 2006-01-02 21:30:43
    Od: "Art" <T...@z...adres.poczty.pl>

    Witam..

    > Nie jest prawidłowe. Art. 33 parg. 2 kpa.

    Dziękuję serdecznie.. z tego co znalazłem to tu zastosowanie będzie miał
    cały artykuł 33:

    Art. 33.
    § 1. Pełnomocnikiem strony może być osoba fizyczna posiadająca zdolność do
    czynności prawnych.
    § 2. Pełnomocnictwo powinno być udzielone na piśmie lub zgłoszone do
    protokołu.
    § 3. Pełnomocnik dołącza do akt oryginał lub urzędowo poświadczony odpis
    pełnomocnictwa. Adwokat lub radca prawny oraz rzecznik patentowy może sam
    uwierzytelnić odpis udzielonego mu pełnomocnictwa.
    § 4. W sprawach mniejszej wagi organ administracji publicznej może nie żądać
    pełnomocnictwa, jeśli pełnomocnikiem jest członek najbliższej rodziny lub
    domownik strony, a nie ma wątpliwości co do istnienia i zakresu upoważnienia
    do występowania w imieniu strony.

    Na upartego wydanie wtórnika tablic można by podciągnąć pod par. 4 bo na
    zaświadczeniu z policji jestem napisany jako YYYY syn XXXX z moim nr dowodu
    osobistego oraz podane są numery auta wraz z jego dowodem rejestracyjnym co
    pozwala wysnuć wniosek że jest jak w par. 4.

    Dziękuję jeszcze raz.. idę jutro walczyć bo nic tak nie denerwuje jak
    niedouczony urzędnik..

    Pozdrawiam
    Art

    P.S. Co mogę robić jeśli kobieta w okienku się uprze na zasadzie "nie bo
    nie".
    A.S.

  • 4. Data: 2006-01-02 21:38:59
    Od: "jacobs" <a...@m...pl>

    Użytkownik "Art" <T...@z...adres.poczty.pl> napisał w wiadomości
    > społeczeństwa pracuje np. w Anglii a samochód urzytkuje ktoś z rodziny
    > (żona, dzieci). I jest identyczna sytuacja..
    > Jak to można rozwiązać?

    W Twoim przypadku to zapewne najszybciej -> notariusz gdzie tatuś zapłaci 30
    zeta za poświadczenie podpisu.

    Za granicą, to będzie konsul.

    J.

  • 5. Data: 2006-01-02 21:43:59
    Od: "Art" <T...@z...adres.poczty.pl>

    > W Twoim przypadku to zapewne najszybciej -> notariusz gdzie tatuś
    > zapłaci 30 zeta za poświadczenie podpisu.

    za 30 zł to ojciec przyjedzie do urzędu - ale po co jak można bez tego
    (jak pisałem to problem bo ojciec akurat jest chory) a mnie samochód
    potrzebny do pracy
    zza granicy to też problem bo przecież takie coś poświadczone też trzeba
    przesłać (a mailem chyba nie pójdzie ;-) ) a i o konsula też najczęściej
    trzeba dojechać kilkadziesiąt/kilkaset kilometrów.
    Poza tym jak urzędnik nie zna kpa to nie świadczy o nim dobrze

    Pozdr
    Art

  • 6. Data: 2006-01-03 11:18:24
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Nie jest prawidłowe. Art. 33 parg. 2 kpa.

    co nie znaczy ze nie jest niemadre.

  • 7. Data: 2006-01-03 11:25:21
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Przemek R... napisał(a):

    > co nie znaczy ze nie jest niemadre.

    A mądre jest w którym miejscu?

  • 8. Data: 2006-01-03 11:37:32
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > A mądre jest w którym miejscu?

    moze nie tyle mądre co nei głupie. Zdarzaja sie tacy co swoich rodziców bez
    skrupułów potrafią orżnąć.

    P.

  • 9. Data: 2006-01-03 11:41:32
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Przemek R... napisał(a):

    > moze nie tyle mądre co nei głupie. Zdarzaja sie tacy co swoich rodziców bez
    > skrupułów potrafią orżnąć.

    Przecież ci napisał że miał pisemne pełnomocnictwo. Co każdy ma
    ignorować pełnomocnictwa bo pełnomocnik może orżnąć mocodawcę? Mocodawca
    udzielając pełnomocnictwa ma zaufanie to pełnomocnika i nie jest rolą
    urzędnika "dbanie" o mocodawcę.
    Przemyśl to, bo twoja wypowiedź raczej wydaje się niemądra.

  • 10. Data: 2006-01-03 12:09:59
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Przecież ci napisał że miał pisemne pełnomocnictwo.

    powyzsze zawsze mozna sfalszowac

    >Co każdy ma ignorować pełnomocnictwa bo pełnomocnik może orżnąć mocodawcę?

    nie o ile jest poświadczone notarialnie,

    >Mocodawca udzielając pełnomocnictwa ma zaufanie to pełnomocnika i nie jest
    >rolą urzędnika "dbanie" o mocodawcę.

    tylko co pozniej by bylo z tym uzrzednikiem gdyby sie okazaloz e wszystko
    jest sfalszowane?
    Ja akurat go w pelni rozumiem.

    P.