  • 31. Data: 2002-12-20 16:49:42
    Temat: Re: Kradziez na stacji paliw??!!
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Brodek wrote:
    > Od tego zalezy co najwyżej wymiar kary a nie to, czy powinniśmy ją
    > wymierzać.
    > I jak na razie poza swoim przekonaniem nie podałeś żadnych argumentów.

    Art. 1.
    § 1. Odpowiedzialności karnej podlega ten tylko, kto popełnia czyn zabroniony
    pod groźbą kary przez ustawę obowiązującą w czasie jego popełnienia.
    § 2. Nie stanowi przestępstwa czyn zabroniony, którego społeczna szkodliwość
    jest znikoma.
    § 3. Nie popełnia przestępstwa sprawca czynu zabronionego, jeżeli nie można
    mu przypisać winy w czasie czynu.

    pozdrawiam
    Arek

  • 32. Data: 2002-12-20 16:54:43
    Od: "Brodek" <B...@O...pl>

    Użytkownik "Elita.pl" <b...@e...pl> napisał w wiadomości
    > Art. 1.

    Ależ ja tu dalej nie widzę argumentów, bo od interpretacji tego jest sąd.

    Pzdr
    Brodek

  • 33. Data: 2002-12-20 19:17:29
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Darek napisa_(a):
    > A to chcę powiedzieć że jeżeli jedziesz bez biletu nawet nieświadomie,
    > to pomimo Twoich szczerych chęci musisz przyjąć mandat od kontrolera
    > i go zapłacić. Ponosisz odpowiedzialność za swoje roztargnienie.

    Trochę to nietrafiony przykład, bo jazda bez biletu nie jest
    przestępstwem ani wykroczeniem, a mandat, o którym piszesz to opłata
    wynikająca z taryfy, którą jesteś związany zawierając umowę przewozu
    (wsiadając do pojazdu). A w przypadku zobowiązań cywilnoprawnych pojęcie
    winy ma znacznie szersze pojęcie niż gdy chodzi o odpowiedzialność karną
    - obejmuje też nieumyślność.

    KG

  • 34. Data: 2002-12-20 22:53:35
    Temat: Odp: Kradziez na stacji paliw??!!
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Maciej <m...@s...home.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:au03a7$ard$...@n...tpi.pl...

    > Dobrze, ze wnosisz o uzasadnienie, ale przewiduje, ze go nie otrzymasz.

    a to dlaczego?

    > Znajomy przegral sprawe niesprawiedliwie i uzasadnienia nie otrzymal wcale

    bo pewnie nie złożył oplaconego wniosku od uzasadnienia...

    > chociaz sad teoretycznie ma obowiazek taki dokument sporzadzic

    dlaczego tak sądzisz, że ma obowiązek? z urzędu?

    , gdyz
    > musialoby byc ono niezmiernie karkolomne.

    niby dlaczego?

    . Byles na rozprawie?
    a co to ma do rzeczy ? jeżeli opłacony wniosek złożono w odp.terminie to
    jakie ma znaczenie stawiennictwo w sprawie?

    Sandra

  • 35. Data: 2002-12-20 23:15:26
    Od: "Maciej" <m...@s...home.pl>

    > Od tego zalezy co najwyżej wymiar kary a nie to, czy powinniśmy ją
    > wymierzać.

    Moim zdaniem jest inaczej w tym momencie zacytuje dobra ksiazke prawnicza bo
    nie chce mi sie szperac po paragrafach
    "...do znamion kradziezy nalezy, iz jest:
    a) zabranie cudzej rzeczy ruchomej,
    b) z posiadania drugiej osoby,
    c) celem sprawcy jest przywlaszczenie rzeczy"

    Oczywiscie punkt c) w omawianym przypadku nie zostal spelniony poniewaz
    celem sprawcy nie bylo przywlaszczenie rzeczy. Pieniadze oddal bez wezwania
    i mozna z cala pewnoscia przyjac, ze to przez roztargnienie. Osobiscie tego
    doswiadczylem gdyz przez pomylke wyszedlem z restauracji nie placac po czym
    wrocilem i zaplacilem. Szczesliwie zaden idiota nie pozwal mnie do sadu.

    Maciej

  • 36. Data: 2002-12-20 23:22:43
    Od: "Maciej" <m...@s...home.pl>

    > Ależ ja tu dalej nie widzę argumentów, bo od interpretacji tego jest sąd.

    W takim razie twoje opinie tez nie sa dowodami. Caly czas sie spieramy
    czysto teoretyczni bo oczywiscie to sad decyduje, ale trzeba byc slepym zeby
    nie widziec tego, ze aby wydac skazujace orzeczenie w omawianej sprawie
    potrzebna jest ogromna doza zlej woli.

    Maciej

  • 37. Data: 2002-12-21 01:22:05
    Od: "Maciej" <m...@s...home.pl>

    > bo pewnie nie złożył oplaconego wniosku od uzasadnienia...

    Moze bylo to dawno i nawet nie pamietam czy wowczas trzeba bylo oplacac taki
    wniosek, nawiasem piszac taka oplata jest w moim mniemaniu beszczelnoscia.

    > dlaczego tak sądzisz, że ma obowiązek? z urzędu?

    A nie ma? Jesli nie ma to patrz wyzej o beszczelnosci prawnej.

    > , gdyz
    >
    > niby dlaczego?

    Pokrotce oto dlaczego: policjant nalozyl mandat za zaparkowanie w miejscu
    niedozwolonym oraz jakas oplate za odstawienie samochodu na parking
    policyjny. W trakcie rozprawy okazalo sie, ze samochod byl jednak
    zaparkowany w dozwolonym miejscu, sedzia to uznal i anulowal mandat za zle
    parkowanie ale nakazal jednoczesnie zaplacenie za parking i koszty sprawy.
    Pozniej nastapilo odwolanie i tu nie pamietam, czy w odwolaniu moj kolega
    wygral czy tez sprawa wrocila do sadu rejonowego i tam wygral.

    > . Byles na rozprawie?
    > a co to ma do rzeczy ? jeżeli opłacony wniosek złożono w odp.terminie to
    > jakie ma znaczenie stawiennictwo w sprawie?

    Chodzilo mi tylko o to czy pilnowal swoich interesow bo przyznasz, ze
    przegrac taka sprawe to dosc wyjatkowe.

    Maciej

    Ps. mam jak najgorsza opinie o polskich sadach i to od najnizszych do
    najwyzszych szczebli. Nie raz nie dwa widzialem dokumenty sadowe pisane
    pisane z bledami, najczesciej skladni ale i ortograficzne sie zdarzaja.
    Wyroki sa niesprawiedliwe i widac to "golym okiem". Od tych prozaicznych po
    najwyzszej wagi. Chocby ten ostatni w sprawie oplat za parkowanie, tu
    zacytuje mojego znajomego:

    ""Debilowaty kraj, kretynowaty kraj" . Cisną się słowa piosenki na usta po
    ogłoszeniu orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego w sprawie legalności
    pobierania opłat za parkowanie. Euronaganiacze obiecują nam cywilizacyjny
    awans po wejściu do UE, w której obowiązywała do tej pory zasada- czy
    nadal?- trójpodziału władz. A może, mamy do czynienia ze zjawiskiem znanym w
    mechanice kwantowej superpozycji stanów, jednoczesnego istnienia i
    nieistnienia np. cząstki. Na zdrowy europejski rozum albo coś jest legalne
    albo nie jest. Wygląda na to, że egzekutywa ma niczym nie ograniczone
    prawa. Jak tak dalej pójdzie to referent, czyli zastępca pionka , w urzędzie
    wojewódzkim będzie tworzył prawo. Chcielibyśmy wiedzieć czy w Polsce
    obowiązują zasady prawa rzymskiego czy zgodnie z azjatycką praktyką partia
    stanowi i egzekwuje prawo. "

  • 38. Data: 2002-12-21 10:43:15
    Od: "Andrzej" <a...@...com>

    > bo pewnie nie złożył oplaconego wniosku od uzasadnienia...

    O co chodzi z tym oplaconym wnioskiem?? Wniosek zanioslem sam,
    zostawilem go w sekretariacie i 10 razy pytalem sie czy jest poprawny i
    czy to wszystko. Przyjeto go i nic mi nie powiedziano o oplatach!!

    Andrzej

  • 39. Data: 2002-12-21 22:10:57
    Od: "Brodek" <B...@O...pl>

    Użytkownik "Maciej" <m...@s...home.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    czym
    > wrocilem i zaplacilem. Szczesliwie zaden idiota nie pozwal mnie do sadu.

    Tak, tak.
    Przypomina mi się "krótkotrwałe użycie pojazdu" na które powoływali się
    złodzieje, kiedy ich złapali. to było nie tylko z książki prawniczej, ale i
    z kodeksu. A bynajmniej rozsądne nie było.
    Od uznania jaka powinna być kara jeśli okradziony czuje się pokrzywdzony
    jest sąd.

    Pzdr
    Brodek

  • 40. Data: 2002-12-21 22:16:08
    Od: "Brodek" <B...@O...pl>

> [...]
    zeby
    > nie widziec tego, ze aby wydac skazujace orzeczenie w omawianej sprawie

    Dlaczego złej woli?
    Na pewno nie powinien pójść do pudła, ale kara grzywny rzędu kilku tysięcy z
    możliwością zamiany na prace publiczne na pewno by mu nie zaszkodziła.
    Myślał by o tym co robi i - nawet przypadkiem - nie wyrządzał szkód innym.

    Pzdr
    Brodek