  • 41. Data: 2005-02-17 12:26:09
    Temat: Re: Kradziez laptopa
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > 10 lat temu kupiłem komputer. Gdyby mi go teraz ukradziono nie mógłbym
    > ządać 4000 zł., chociaż tyle za niego zapłaciłem, bo nie jest tyle wart.
    > Wart jest 400 zł. Podobnie twój laptop rok temu mógł być wart 12000 a
    > dzisiaj 3000 zł.
    >
    > Jest jeszcze jeden problem. Ryzyko przypadkowej utraty rzeczy (także w
    > następstwie kradzieży) w przypadku utraty przedmiotu powierzonego do
    > naprawy (umowa o dzieło) obciąża właściciela rzeczy.
    >
    > [OT]. [Tak, wiem, że charakter prawny umowy z serwisem jest niejasny i
    > jedni twierdzą, że to usługa, a ini, że umowa o dzieło. Ale nie o to
> [...]

    lapoptopy nie traca na wartosci 10 000 w ciagu roku, chlopie, co Ty mowisz..

    P.

  • 42. Data: 2005-02-17 13:58:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cv1q7g$69h$1@inews.gazeta.pl>, maciejka wrote:
    > To jest trudne do zrealizowania , dlatego ze oni chca kupic na fakture VAT
    > na swoja firme, a mi zrobic protokol przekazania.
    > No a taki ktory bedzie spelnial wszystkie parametry
    > i dodatkowo bedzie na fakture to mozna szukac rok :(

    To jest już ich problem nie twój. Po prostu wezwij ich pisemnie do zwrotu
    laptopa o takich a takich parametrach, wyznacz termin (np. miesiąc),
    poinformuj że po tym terminie wypożyczysz jakiegoś a kosztami ich
    obciążysz i że jednocześnie skierujesz sprawę do sądu. Jeśli przekroczą
    ten termin zrób co im napisałaś. Bez sensu się szamotać i bawić w słowne
    przepychanki. Jeśli takie mądrale i uważają że za 3k można odtworzyć co
    utracili to niech dowodzą tego przed sądem.

    --
    Marcin

  • 43. Data: 2005-02-17 14:12:46
    Od: "Jan Kowalski" <p...@g...pl>

    > a od kiedy laptop przez rok czasu traci na wartosci 10 000 zl ????????
    > Widziales ceny laptopow na allegro?
    >
    > P.

    Taka jest już właściwość laptopów. Należy się tyle, ile jest wart w chwili,
    kiedy powinien był być zwrócony. Niby dlaczego serwisant miałby płacić za
    rzecz więcej, niż jest warta?

    M.

  • 44. Data: 2005-02-17 14:14:48
    Od: "Jan Kowalski" <p...@g...pl>

    > To może gdy go panu ktoś ukradnie i będzie pan musiał iść, kupić nowy za
    > 4000 to poczuje pan o czym pisze ta pani.

    Sęk w tym, że nie ukradziono nowego tylko używany.

    Doktory wpisane w nagłówek a logika na poziomie podstawowym szwankuje :>

    M.

  • 45. Data: 2005-02-17 14:18:04
    Od: "Jan Kowalski" <p...@g...pl>

    > Więc "za łeb i do wora" prawników jak pan, którzy takie niesprawiedliwe
    > prawo popierają, czerpiąc z tego korzyści.
    > Prawo i wyroki powinny być sprawiedliwe dla wszystkich a nie tylko dla
    > rządzącej sitwy, komuny i postkomuny, oraz ich aparatu przymusu.

    A co na to Pański lekarz? :>

    M.

  • 46. Data: 2005-02-17 14:34:58
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Jan Kowalski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Taka jest już właściwość laptopów. Należy się tyle, ile jest wart w
    > chwili, kiedy powinien był być zwrócony.

    no wiec o tym wlasnie mowa, laptopy to nie desktopy i nie traca tak na
    wartosci jak zwykle pc i laptop kupiony za 13 tys po roku nadal kostuje w
    granicach 8-10 tys

  • 47. Data: 2005-02-17 14:35:53
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Doktory wpisane w nagłówek a logika na poziomie podstawowym szwankuje :>

    skoro chcesz mowic o logice to rusz glowa i poszukaj cen laptopow, bo jak
    widze nie masz o nich zbyt duzego pojecia

  • 48. Data: 2005-02-17 14:46:28
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    > Taka jest już właściwość laptopów. Należy się tyle, ile jest wart w
    chwili,
    > kiedy powinien był być zwrócony. Niby dlaczego serwisant miałby płacić za
    > rzecz więcej, niż jest warta?

    skoro nie da sie jej kupic to jest warta widocznie wiecej...
    Serwisan mial obowiazek pilnowac sprzetu i go zabezpieczyc, nie zrobil tego
    wiec musi naprawic szkody. A szkoda w tym przypadku to nie tylko wartosc
    "umowna" tego czego nie ma, ale i konsekwencje z tym zwiazane i ich koszty.
    Niby dlaczego jesli ktos mi rozbil niebieski samochod nie z mojej winy,
    wyremontowalby go owszem, ale poniewaz nie bylo niebieskiego lakieru albo
    byl za drogi pomalowalby mi go kolor czerwony.
    Ja kupilem niebieski samochod i chce miec niebieski.. czerwone sa
    obrzydliwe.
    Tak dziala panstwo prawa, wiec jesli cos Ci gwarantuje prawo i zdrowy
    rozsadek nie ma sensu isc na jakiekolwiek kombinacje i ustepstwa.
    To ze PZU dziala z lekka bandycko i nie chce oddawac kasy za nowy zniszczony
    samochod bo ich zdaniem jest zuzyty i w ogole przeplacony, nie oznacza ze
    kazdy tak moze oszukiwac ;) PzU jest sline i wprawione w sciemnianiu, sady
    sie ich boja ... jakis tam maly sklepik komputerowy ta droga nie ma sie co
    pchac ;)
    Pomysl o czym piszesz, autorka posta nie sprzedala tego lapka, tylko zostala
    go z czyjej winy pozbawiona i w jej przypadku jest to w 100% wina
    serwisanta.

  • 49. Data: 2005-02-17 15:40:57
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    chwili,
    > kiedy powinien był być zwrócony. Niby dlaczego serwisant miałby płacić za

    nier zrozumiales pytanie, od kiedy laptop traci tyle na wartosci przez rok
    czasu?
    Pecet procentowo tyle nie traci, a jezeli o laptopy chodzi to sa znacznie
    mniejsze roznice w cenie.

    P.

  • 50. Data: 2005-02-17 16:42:39
    Od: "Jan Kowalski" <p...@g...pl>

    > skoro chcesz mowic o logice to rusz glowa i poszukaj cen laptopow, bo jak
    > widze nie masz o nich zbyt duzego pojecia

    Zgadza się, nie znam się na cenach laptopów, jestem tylko prawnikiem, ale
    jeśli taki w istocie jest problem, to na pl.soc.prawo mogę napisać tylko
    NTG.

    M.