  • 31. Data: 2005-02-17 09:49:34
    Temat: Re: Kradziez laptopa
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    maciejka wrote:

    > Dane sa , a stres tez jest , od dwoch tygodni , mam ograniczone ruchy
    > w firmie ze wzgledu na to ze PC,t nie jest mobilny i trudno go
    > zabrac do klienta celem zrobienia prezentacji.
    > Firma mi kuleje , a przepychanki trwają :(

    No to wycenić straty i wio. To może na nich podziałać jak solidny
    straszak.

    > Sami zglosili , ale tez ich podejrzewalam , poniewaz po kradziezy
    > zaproponowali compaqa z allegro za 3900 zł
    > Krotko mówiąc złoty interes.

    Powolutku.
    W przypadku laptopa, marka ma duże znaczenie - dla ceny. Na rynku jest
    tak naprawdę tylko kilka firm, i sprzedaja pod różnymi markami. Np.
    California Access to po prostu tania Toshiba.
    Twój laptop był okreslonej marki, określony model.
    Nieuszkodzony, używany rok, kupiony za 12k pln, wart jest teraz około
    9-10k.
    Niech odkupią taki sam, jak tacy mądrale. Z oryginalnym systemem, jeśli
    miałaś OEM.
    Co do twojej chęci dostania pieniedzy, nie sprzętu, żeby sama kupić...
    nie bardzo. Bierzesz na firmę, odliczasz VAT, wrzucasz w koszty itp.
    Więc było nie było zyskujesz - i nie masz dla tego uzasadnienia.
    To że masz straty związane z brakiem sprzetu, nie jest uzasadnieniem.
    To po prostu podstawa, aby dochodzić od nich odszkodowania, jako
    osobnego świadczenia.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 32. Data: 2005-02-17 09:56:03
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Thu, 17 Feb 2005 08:55:44 +0100, maciejka napisał(a):

    > Jak ich zmusic do tego aby to byla gotowka ,za ktora kupie laptop na swoja
    > firme?

    Do tego Chyba zmusić ich się nie da.
    Ale można ich zmusić żeby dali laptop tej samej firmy, z taką samą
    konfoguracją i takim samym legalnym systemem - nie starszy niż 1 rok.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 33. Data: 2005-02-17 10:01:27
    Od: "maciejka" <b...@s...pl>

    Massai wrote:
    > Powolutku.
    > W przypadku laptopa, marka ma duże znaczenie - dla ceny.
    To była Toshiba z matryca 1600x1200 - ( dla mnie wazne)

    > Niech odkupią taki sam, jak tacy mądrale. Z oryginalnym systemem, jeśli
    > miałaś OEM.

    Problem w tym ze juz tego modelu nie mozna dostać:( ( sprawdzone)

    > Co do twojej chęci dostania pieniedzy, nie sprzętu, żeby sama kupić...
    > nie bardzo. Bierzesz na firmę, odliczasz VAT, wrzucasz w koszty itp.
    > Więc było nie było zyskujesz - i nie masz dla tego uzasadnienia.

    Ale oni zmierzaja do tego samego ,
    chca kupic na swoja firme, wrzucic w koszty +odliczyć Vat.+
    odszkodowanie od ubezpieczyciela dodatkowo zgarnac.

    A ja zostane z pokwitowaniem :(

    Najgorsze to , ze maszyny ktore proponuja jako zadoscuczynienie
    licza w cenach brutto , a wiec to zdecydowanie ogranicza ich parametry ,
    a jezeli ja sie upieram przy tych samych parametrach ,
    to oni twierdza ze to jest za drogo i chce od nich wyludzic nienalezna
    wartosc.
    I tak w kołko:(

  • 34. Data: 2005-02-17 10:04:23
    Od: "maciejka" <b...@s...pl>

    Mieczysław wrote:

    > Do tego Chyba zmusić ich się nie da.
    > Ale można ich zmusić żeby dali laptop tej samej firmy, z taką samą
    > konfoguracją i takim samym legalnym systemem - nie starszy niż 1 rok.

    To jest trudne do zrealizowania , dlatego ze oni chca kupic na fakture VAT
    na swoja firme, a mi zrobic protokol przekazania.
    No a taki ktory bedzie spelnial wszystkie parametry
    i dodatkowo bedzie na fakture to mozna szukac rok :(

  • 35. Data: 2005-02-17 10:21:37
    Od: Rodrig Falkenstein <t...@i...pl>

    Grzegorz P. Kruk, Ph.D. napisał(a):
    > Użytkownik "Rodrig Falkenstein" <t...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Więc "za łeb i do wora" prawników jak pan, którzy takie niesprawiedliwe
    > prawo popierają, czerpiąc z tego korzyści.
    > Prawo i wyroki powinny być sprawiedliwe dla wszystkich a nie tylko dla
    > rządzącej sitwy, komuny i postkomuny, oraz ich aparatu przymusu.

    DObra, to wrócę do starego pytanka.

    Czy eksmisja na bruk bezrobotnej ciężarnej kobiety, która nie płaci
    czynszu będzie sprawiedliwa, czy nie?

  • 36. Data: 2005-02-17 10:39:20
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Powiedzieli mi , ze jak sprawe skieruje do sšdu to i z 10 lat moze potrwac,

    ale Ci powiedzieli...

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 37. Data: 2005-02-17 10:54:30
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    > Powiedzieli mi , ze jak sprawe skieruje do sądu to i z 10 lat moze
    potrwac,

    nie wchodz z nimi w zadne uklady..
    najprostsza droga bylaby taka by zaraz po tym jak okazalo sie ze lapka nie
    ma wezwac policje i oskarzyc ich o kradziez... o ile oni wczesniej nie
    zglosili tego na policji i nie podali ze zginal twoj lapek. Jesli tak podali
    to masz dokument w ktorym uznaja ze sa Ci winni komputer. Taka rozprawa nie
    bedzie trawala dlugo, nie ma sie czego bac. Masz wszystkie papiery wiec tym
    bardziej nie wchodz w zadne uklady i ich ustepstwa. Jak przesadza i beda Ci
    proponowac kradzione, zglos na policje, zrob im awanture i zazadaj komputera
    zastepczego. Oni w calosci odpowiadaja za Twoj sprzet. Zbieraj dla sadu
    dokumenty ktore sa w stanie wykazac Twoje straty w wyniku braku lapka.
    Powiedz im o tym.
    Pisz im wszystko na pismie !!!!
    Zazadaj terminu przekazania komputera
    Jesli na rynku nie ma identycznego rocznego MUSZA kupic Ci nowy tej samej
    firmy i tak pewnie zadecyduje sad.
    Jesli masz kase kup jakis starszy komputer i pracuj na nim, fakture przekaz
    sadowi, za ten tymczasowy jesli na pismie odpowiedza ze nie chca dac
    tymczasowego tez beda musieli zaplacic.

  • 38. Data: 2005-02-17 10:57:38
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    > Problem w tym ze juz tego modelu nie mozna dostać:( ( sprawdzone)

    to musza kupic z tymi samymi parametrami nie gorszej marki...
    uzywanego i tak nie znajda,

> [...]
    > a jezeli ja sie upieram przy tych samych parametrach ,
    > to oni twierdza ze to jest za drogo i chce od nich wyludzic nienalezna

    nakrzycz na nich ... to ich problem a nie twoj ... nie ma tu naleznej
    wartosci ale nalezny komputer i nie jest istostne ile on kosztuje

  • 39. Data: 2005-02-17 12:23:04
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Proponuja mi w tej chwili zakup lapt

    opa o nawet troche wyzszych parametrach
    > , ale z pirackim XP.

    nagraj te propozycje i wtedy mozesz zaszantazowac ich , masz szanse na
    lepszego laptopa za free :)

    > Jak ich zmusic do tego aby to byla gotowka ,za ktora kupie laptop na swoja
    > firme?

    patrz wyzej.

    P.

  • 40. Data: 2005-02-17 12:24:40
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Jan Kowalski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Należy Ci się tyle, za ile równolatek sprzętu chodzi teraz na rynku
    wtórnym,
    > to jest szkoda rzeczywista. Do niej można doliczyć koszty odtworzenia
    > danych.
    > Do tego wartość utraconych korzyści - np.koszt wypożyczenia laptopa,
    > utraconych kontraktów etc.
    > W przypadku sporu sądowego wysokośc szkodytrzeba udowodnić, ale lepiej
    > nasłać na nich Inspekcję Handlową (napisać do nich pismoi wyłuszczyć w
    czym
    > rzecz) - jest cudownie prokonsumencka i sprzedawcy oraz usługodawcy boją

    a od kiedy laptop przez rok czasu traci na wartosci 10 000 zl ????????
    Widziales ceny laptopow na allegro?

    P.