  • 1. Data: 2021-06-22 11:03:37
    Temat: legitymowali
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    << Na ul. Kanoniczej, gdzie mieszka kardynał, policja rozpoczęła masowe
    legitymowanie protestujących. Funkcjonariusze oddzielili dwie aktywistki -
    Lanę Dadu i Magdalenę Dropek - kordonem, siłą wyrwali mikrofon od głośnika
    i legitymowali przez ok. 50 minut.

    Kobiety złożyły skargę na pracę policji. Sąd rozpatrzył zażalenie złożone
    przez Magdę Dropek przed tygodniem. I uznał, że zatrzymanie kobiety było
    bezzasadne i nieprawidłowe, a o sprawie powiadamia prokuraturę. Kobietę
    reprezentowała kancelaria Wojciecha Nartowskiego.

    W uzasadnieniu, do którego dotarliśmy, czytamy, że w opinii sądu "czynności
    policjantów przekroczyły zakres czynności wylegitymowania (...). W
    rzeczywistości miały charakter przymusowego pozbawienia możliwości
    samodecydowania o swojej wolności".

    - Pod wpływem działań funkcjonariuszy nie mogła ona opuścić miejsca
    zdarzenia, jak również nikt inny z uczestników zgromadzenia czy
    znajdujących się na miejscu prawników nie mógł do niej podejść.
    Podkreślenia wymaga fakt, że nie wystąpiły żadne okoliczności
    usprawiedliwiające zastosowanie takiego przymusu - dodaje sędzia Marek
    Imielski. - W ocenie sądu funkcjonariusze policji przekroczyli swoje
    uprawnienia i obowiązki w zakresie czynności legitymowania, zaś czynność
    dokonana z udziałem skarżącej stanowiła zatrzymanie osoby. (...) W ocenie
    sądu zatrzymanie nie było zasadne.

    Ponadto wymiar sprawiedliwości uznał, że policjanci działali bez podstawy
    faktycznej - nie mieli powodu, by aktywistki zatrzymać. Co więcej, sąd
    odnotował, że kobiet nie pouczono o przysługujących im prawach, przyczynach
    zatrzymania, nie wysłuchano. "Nadto, zatrzymania dokonali nieumundurowani
    funkcjonariusze Policji, którzy w pierwszej kolejności mieli obowiązek
    wylegitymowania się i poinformowania obywatelki, że ma do czynienia z
    funkcjonariuszem Policji, a nie przypadkowym napastnikiem" - czytamy w
    uzasadnieniu. I dalej: "Z czynności zatrzymania nie został także
    sporządzony protokół".>>

    https://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,44425,27230639,z
    achowanie-policjantow-podczas-strajku-kobiet-zaskarz
    one-do.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Różańca"
    Matka Boża do s. Łucji

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 2. Data: 2021-06-22 11:42:52
    Temat: Re: legitymowali
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 22.06.2021 o 11:03 Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

> [...]
    > sporządzony protokół".>>
    >
    > https://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,44425,27230639,z
    achowanie-policjantow-podczas-strajku-kobiet-zaskarz

    No i...?
    Zrobią coś kulsonom, zabiorą premię (o wydaleniu z kulsonerii nawet nie
    marzę)? Czy tylko komendant pogrozi im paluszkiem i powie: "nieładnie!"
    Mam też pytanie dotyczące tego fragmentu: "ma do czynienia z
    funkcjonariuszem Policji, a nie przypadkowym napastnikiem". Dostaje ode
    mnie wpierdol (szanse na to są spore), w tym momencie pojawjają się inni,
    załóżmy, że już w mundurach. Co teretycznie, w państwie prawa, mi grozi?
    Napaść na fnkcjonariusza? Nie wylegitymował się przecież.
    Oczywistą oczywistość, że w drodze do suki zaatakuję głową buty kulsonów,
    "poślizgnę" się kilka razy w toalecie i będę miał szczęście, że nie
    skończę jak Stachowiak, pomijamy.
    Kamil

  • 3. Data: 2021-06-22 12:01:40
    Temat: Re: Kradzież cennej własności intelektualnej Gazety Wyborczej na grupie PRAWO [Was: legitymowali]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:
> [...]
    > Lanę Dadu i Magdalenę Dropek - kordonem, siłą wyrwali mikrofon od głośnika

    Tu się kończy wersja którą Gazeta Wyborcza udostępnia za darmo i bez
    ograniczeń ["Pozostało 81% tekstu"]. Jako praworządny obywatel jestem
    zmuszony (szczególnie jak mi pasuje) ograniczyć się do komentowania
    *tylko* tekstu powyżej :-)

    > [...]
    > https://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,44425,27230639,z
    achowanie-policjantow-podczas-strajku-kobiet-zaskarz
    one-do.html

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2021-06-22 12:03:39
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 22 Jun 2021 12:01:40 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

> [...]
    > ograniczeń ["Pozostało 81% tekstu"]. Jako praworządny obywatel jestem
    > zmuszony (szczególnie jak mi pasuje) ograniczyć się do komentowania

    Biedny Filipek, nie stać go na gazetę. I pewnie google remontują.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 5. Data: 2021-06-22 12:14:11
    Temat: Re: Kradzież cennej własności intelektualnej Gazety Wyborczej na grupie PRAWO
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> pisze:

    > Biedny Filipek, nie stać go na gazetę. I pewnie google remontują.

    Ty jak będziesz chciał skomentować tekst z Naszego Dziennika to kupisz
    bo cię stać? :-)

    Ja *płacić* za/na Gazetę Wyborczą nie zamierzam ani złamanego grosza.
    Gazeta Wyborcza traktowana jako poważne źródło w dyskusjach na usenecie
    nie zmieści się w limitach bezpłatnego dostępu => *z własnego wyboru*
    nie jest więc już poważnym/właściwym źródłem do dyskusji na usenecie.
    "Wszystko ma swoją cenę", ograniczania bezpłatnego dostępu do artykułów
    GW *też* .

    --
    A. Filip

  • 6. Data: 2021-06-22 13:17:28
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 22 Jun 2021 11:42:52 +0200, Kubuś Puchatek napisał(a):

> [...]
    > Oczywistą oczywistość, że w drodze do suki zaatakuję głową buty kulsonów,
    > "poślizgnę" się kilka razy w toalecie i będę miał szczęście, że nie

    Kamiński da im raczej premię za wzorowy wykon obowiązków.

    Jest taki film rosyjski "Ładunek 200", który pokazuje radziecką
    rzeczywistość lat 80. Największym bandziorem w prowincjonalnym mieście jest
    miejscowy komendant policji, tyle że dba o prywatne sprawy, a nie działa na
    polecenie zwierzchników.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek