  • 1. Data: 2003-06-18 11:02:55
    Temat: Kradzież Mojego Dzieła
    Od: "Wojtuś puszcza faję" <p...@p...pl>

    Na potrzeby aukcji allegro zrobiłem zdjęcie oferowanego przez siebie
    produktu. Po 2 dniach ktoś wystawił aukcję z tym samym zdjęciem, co ja
    umieściłem na allegro. Czy ma on usunąć aukcję?? Gość napisał mi takiego
    maila:
    "Wit@m !!!!!

    Bardzo przepraszam że ,,ukradłem'' Pańskie zdięcie. Nie mam
    skanera ani aparatu cyfrowego więc nie pozostało mi nic innego
    jak bestialsko zarąbać zdięcie jakiegoś uczciwego allegrowicza
    za co serdecznie Pana przepraszam. Jeśli Pan chce to mogę usunąć
    moją aukcję, lecz bardzo proszę pomyśleć: mieszkam na wsi i
    chciałem zarobić pare groszy. Czy mam usunąć aukcję??? za jej
    wystawienie zapłaciłem ponad 18zł... Więc jak ma być???

    Z poważaniem Trunks 24"

    Napisałem mu, że tak nie wolno i kazałem mu usunąć aukcję, teraz dostałem
    takiego miala:
    "Hej a niby czamu mam ją uaunąć jeśli nie było na zdięci
    znaczka ,,COPYRIGHT '' albo coś w tym stylu "

    Co robić??
    Wojtek vel. Podpis
    s...@o...pl
    Pomysłodawca grupy internetowej alt.pl.allegro
    Zadowolony użytkownik S SL45i
    gg:3344005

  • 2. Data: 2003-06-18 11:08:12
    Temat: Re: Kradzież Mojego Dzieła
    Od: "Henry \(Henryk Galuhn\)" <h...@p...fm>

    "Wojtuś puszcza faję" <p...@p...pl> wrote in message
> [...]
    > takiego miala:
    > "Hej a niby czamu mam ją uaunąć jeśli nie było na zdięci
    > znaczka ,,COPYRIGHT '' albo coś w tym stylu "

    A napisał w aukcji że zdjęcie nie przedstawia tego co sprzedaje tylko
    podobnny produkt? Jeśli nie to znaczy że jest oszustem i te kilka
    złotych które stracił na wystawienie aukcji dobrze mu zrobi.
    Jeśli napisał to ja bym mu darował...

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 3. Data: 2003-06-18 11:11:25
    Od: "Wojtuś puszcza faję" <p...@p...pl>

    Jest to aukcja http://www.allegro.pl/show_item.php?item=14003019, moja to
    http://www.allegro.pl/show_item.php?item=14058493. Poprzednia to
    http://www.allegro.pl/show_item.php?item=13907132.

    Sami ocencie. Gość nic o tym nie napisał.

  • 4. Data: 2003-06-18 11:18:42
    Od: "ariani" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtuś puszcza faję" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > takiego miala:
    > "Hej a niby czamu mam ją uaunąć jeśli nie było na zdięci
    > znaczka ,,COPYRIGHT '' albo coś w tym stylu "

    Chroni Cię wprawdzie ustawa o prawie autorskim, bo zdjęcie które wykonałeś
    jest twoją własnością i w tym przypadku prawnie chronione. W zasadzie możesz
    wystąpić na droge sądową :) ale będzie Cię to nieco kosztować (wpis, ew.
    adwokat) i sąd wprawdzie przyzna Ci rację ale po jego decyzji w postępowaniu
    upominawczym koleś może napisac odwołanie, a potem to już sprawa musi wejść
    na wokandę. Ok. 6 miesięcy. I kolejne wpisowe. Potem może się tak odwoływać
    jeszcze kilka razy, a przerwy po ok. 6-8 miesięcy, jeśli nie będzie
    chorował. Po dwóch latach może otrzymasz wyrok, który Cię satysfakcjonuje,
    może nawet odszkodowanie plus zwrot kosztów sądowych i procesowych. Tylko...
    chyba szkoda czasu? Choć ja, dla zasady, już od póltora roku wygrywam jak
    dotąd z TPSA w coraz wyższych instancjach.

    Ja napisałbym do Allegro, jeśli bardzo leży Ci to na wątrobie, powinni się
    tym zająć.

  • 5. Data: 2003-06-18 11:21:47
    Od: "Wojtuś puszcza faję" <p...@p...pl>

    Od allegro dostałem automatyczną odpowiedź, w której jest napisane, że
    odpowiedź, ze względu na dużą ilość mail nie będzie udzielona.

  • 6. Data: 2003-06-18 11:29:07
    Od: "Wojtuś puszcza faję" <p...@p...pl>

    A jak udowodnić gościowi, że to zdjęcie to ja zrobiłem?? Posiadam oryginał w
    rozdzielce 1024x768. Czy na pewno wygrał bym sprawę w sądzie?? Może wtedy
    zainteresowała by się tym TV i by się wtedy wszystko zmieniło. A czy można
    tą kradzież zgłosić najpierw na policję czy trzeba od razu do sądu???

  • 7. Data: 2003-06-18 11:39:53
    Od: Technokraton <e...@T...com>

    On Wed, 18 Jun 2003 13:21:47 +0200, "Wojtu? puszcza faję"

    >Od allegro dostałem automatyczną odpowiedź, w której jest napisane, że
    >odpowiedź, ze względu na dużą ilość mail nie będzie udzielona.

    Moze jest jakis inny adres do kontaktu z Allegro w podobnej sprawie.
    Wejdz w ta aukcje z ukradzionym zdjeciem, kliknij "Weryfikacja
    aukcji", wybierz powod Inny - wiele wiecej nie da sie zrobic.

    A nastepnym razem opatruj swoje zdjecia jakims napisem gdzies na
    srodku zdjecia z nazwa uzytkownika na przyklad. Wtedy nawet jak ktos
    zgarnie Twoje zdjecie, to bedzie reklamowal Twoje aukcje :)

    Technokraton
    [usun DUZE LITERY z adresu email]

  • 8. Data: 2003-06-18 11:41:49
    Od: "zeen" <z...@m...com>

    podziwiam ludzi którzy mają czas na takie pierdoły
    wiem że chodzi o zasady ale są granice :)))

  • 9. Data: 2003-06-18 11:48:05
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Wojtuś puszcza faję" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
    [ciach]

    a nie uwazasz ze troche przesadzasz??

    sorry, ale to zwykle zawracanie gitary, sprzedajecie to samo, gre, a nie
    zdjece, pomijam fakt czy on mam mozliwosc zrobienia takiej fotki czy nie
    ale on nie twierdzi ze dokonal aktu artystycznego w postaci takiego zdjecia,
    moze gdyby byl bardziej bystry to by znalazl takie fotki w sieci, ale
    poszedl po najmniejszej lini oporu i wziol fotke z allegro
    ty ze swojej strony tez nie zastrzegles tych zdjec copyrightem

    wiec o co te bicie piany? moze po prostu probujesz pozbyc sie konkurencji???

  • 10. Data: 2003-06-18 11:49:12
    Od: "Pearl" <p...@w...poczta.onet.pl>

    > Jest to aukcja http://www.allegro.pl/show_item.php?item=14003019, moja to
    > http://www.allegro.pl/show_item.php?item=14058493. Poprzednia to