  • 21. Data: 2003-07-28 17:04:00
    Temat: Re: Kotroler biletów- jakie prawia i obowiązki
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Zdaje się, że ma obowiązek ci je okazać, nie wręczyć. W taki sposób, abyś
    > mógł bez przeszkód odczytać, a nawet zapisać jego imię i nazwisko lub
    > nr-identyfikacyjny.

    Zapewniam, ze nazwiska tam nie znajdziesz. Numer identyfikacyjny oczywiscie
    pasazer ma prawo wynotowac.

    > Czy masz obowiązek mu je wręczyć, czy nie to nie wiem.

    Nie ma takiego obowiazku - wystarczy okazac w sposob umozliwiajacy
    sporzadzenie protokolu - wezwania do zaplaty.

    > Nie, on ma obowiązek wysiąść z tobą, na przystanku na którym chciałeś
    > wysiąść.
    > Oczywiście jeżeli wcześniej zdążył cię zidentyfikować, czyli np. okazałeś
    mu
    > dokumenty.

    Wcale nie ma takiego obowiazku, a wrecz nie ma takiego prawa. Argumentacja -
    patrz wyzsze posty.

    > Zwykle to policja się fatyguje. wychodzi taniej dla ciebie.

    Niekoniecznie - za wszelkie czynnosci zwiazane z ustaleniem danych gapowicza
    przez policje jest extra oplata dodatkowa, niezaleznie czy nastapila zmiana
    trasy (u nas jest to 200 zl)

    kontroler KZK GOP Katowice
    nr 2000

  • 22. Data: 2003-07-28 17:27:25
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Olo Kwasniak napisał:
    > Zapewniam Cię ze jestem w stanie spowodowac, ze pozostaniesz w pojezdzie nie
    > uzywajac wobec Ciebie zadnego przymusu ani przemocy :-))

    niezbyt sie tak da
    1) kierowca nie otwierając mi drzwi i zatrzymujac mnie w autobusie
    popełnia przestępstwo
    2) tak samo kontroler
    3) nikt nie może mnie tam zatrzymać jeśli ja sam nie chce zostać
    mam nadzieje, ze rozwiejesz moje watpliwosci :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 23. Data: 2003-07-28 18:50:32
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    Olo Kwasniak wrote:
    > Do czasu przybycia policji lub strazy miejskiej oczywiscie, ze tak.

    A na jakiej podstawie? Przejazd bez ważnego biletu nie jest ani
    przestępstwem, ani wykroczeniem, więc na zatrzymanie obywatelskie nie
    możesz się powołać. Na co więc?

    > kontroler KZK GOP Katowice
    > nr 2000

    Ho, ho, jaki ładny numer. :)

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 24. Data: 2003-07-28 18:55:28
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    Olo Kwasniak wrote:
    > Nasze legitymacje zawierają np, znaki wodne, ale i tak pasazer nie ma
    > mozliwosci sprawdzenia takowych, bo zadne przepisy nie nakladają na
    > kontrolera obowiazku okazywania legitymacji pod swiatlo.

    Ciekawe stwierdzenie. Analogicznie, skoro pasażer jest zobowiązany do
    _okazania_ dokumentów kontrolerowi i tylko do okazania, to może to
    zrobić w dowolnym miejscu, nawet na tyle ciemnym, że niemożliwe będzie
    ich odczytanie. No chyba że jakieś przepisy określają stopień minimalny
    stopień oświetlenia w przypadku okazywania dokumentów.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 25. Data: 2003-07-28 18:57:52
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > niezbyt sie tak da

    Zapewniam Cię, że się da - codziennie niemal tak robię.

> [...]
    > 3) nikt nie może mnie tam zatrzymać jeśli ja sam nie chce zostać
    > mam nadzieje, ze rozwiejesz moje watpliwosci :)

    Nic podobnego - a co gdyby byl taki tlok w pojezdzie, ze zwyczajnie nie
    dopchalbys sie do wyjscia na Twoim przystanku? Oskarzylbys kierowce, ze za
    krotko stal, czy wspolpasazerow, ze zbytnio sie nagromadzili? :-)

    kontroler KZK GOP Katowice
    nr 2000

  • 26. Data: 2003-07-28 19:34:32
    Od: "GT!" <d...@S...waw.pl>

    > Obowiązkiem pasazera jest oczekiwanie w pojezdzie do czasu zakonczenia
    przez
    > kontrolera czynnosci zwiazanych z wypisywaniem druku oplaty dodatkowej.
    > Mozesz sobie wysiasc, ale kontroler wcale nie musi wysiadac z Tobą i
    oddawac
    > Ci Twoich dokumentow...Wiele osob juz sie w ten sposob pozbylo dowodu
    > osobistego.

    to jak to w koncu jest, moge sobie wysiasc czy nie?
    skoro moge sobie wysiasc a kontroler na przystanku nie jest juz kontrolerem
    i dodatkowo nie mam obowiazku wreczania swojego dokumentu kontrolerowi
    (czyli zostaje w mojej lapce) to moge pomachac na pozegnanie kontrolerowi?

    pozdro, GT!

  • 27. Data: 2003-07-28 19:37:39
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    > _okazania_ dokumentów kontrolerowi i tylko do okazania, to może to
    > zrobić w dowolnym miejscu, nawet na tyle ciemnym, że niemożliwe będzie

    Do okazania w sposob umozliwiający sporządzenie wezwania do zaplaty. I to
    samo sie tyczy legitymacji kontrolerskich - okazujemy w sposob umozliwiajacy
    odnotowanie danych przez pasazera.

    kontroler KZK GOP Katowice
    nr 2000

  • 28. Data: 2003-07-28 19:38:18
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Olo Kwasniak napisał:
    > Zapewniam Cię, że się da - codziennie niemal tak robię.

    robisz to wbrew prawu
    ja po prostu bym Cie wypchnął przez otwarte drzwi, a wiedz ze jestem
    duzy i silny :) a na chodniku to sobie mozesz sprawdzac..... :)

    > Nic podobnego - a co gdyby byl taki tlok w pojezdzie, ze zwyczajnie nie
    > dopchalbys sie do wyjscia na Twoim przystanku?

    rozmnożysz sie na zawołanie? W takim przypadku tez sie przepchne
    uzywajac sily i rozpychajac sie lokciami ;)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 29. Data: 2003-07-28 19:40:18
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > A na jakiej podstawie? Przejazd bez ważnego biletu nie jest ani
    > przestępstwem, ani wykroczeniem, więc na zatrzymanie obywatelskie nie
    > możesz się powołać. Na co więc?

    Zgodnie z Prawem Przewozowym pasazer zobowiazany jest oczekiwac w pojezdzie
    do czasu zakonczenia czynnosci zwiazanych z kontrola - np. przybycia
    policji. Z reszta ja wcale nie musze stosowac wobec pasazera zadnej sily ani
    srodkow przymusu zeby pozostal w pojezdzie.

    > Ho, ho, jaki ładny numer. :)

    Nieprawdaz? :-)))
    Prosilem, prosilem i wyprosilem :-)

    Jestem tez kontrolerem w ZKM Zawiercie - tam tez mam fajny numer, 001 :-)

    kontroler KZK GOP Katowice
    nr 2000

  • 30. Data: 2003-07-28 19:42:12
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > to jak to w koncu jest, moge sobie wysiasc czy nie?

    Jesli mam Twoj dokument, badz pieniazki za jazde bez biletu, to wysiadaj se
    gdzie chcesz :-)
    Ja czynnosci zakoncze w pojezdzie, a co Ty zrobisz to juz Twoja sprawa...

> [...]
    > i dodatkowo nie mam obowiazku wreczania swojego dokumentu kontrolerowi
    > (czyli zostaje w mojej lapce) to moge pomachac na pozegnanie kontrolerowi?

    Niezupelnie. Nie wypuszcze Cie, dopoki z tego dokumentu w Twojej lapce nie
    odpisze wszystkiego co mi jest potrzebne. Pisalem o sytuacji, w ktorej to ja
    mam ten dokument :-)

    kontroler KZK GOP Katowice
    nr 2000