-
11. Data: 2008-07-17 21:19:20
Temat: Re: Koszmarny roaming w Playu - jaki jest stan prawny
Od: Arek <a...@e...net>
Użytkownik Robert Tomasik napisał:
> Oszustwo musi polegać na działaniu celowym. Kto niby miałby być sprawcą
> w tym wypadku?
Firma prowadząca playa.
pozdrawiam
Arek
--
www.arnoldbuzdygan.com
-
12. Data: 2008-07-17 21:32:40
Temat: Re: Koszmarny roaming w Playu - jaki jest stan prawny
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik "Arek" <a...@e...net> napisał w wiadomości
news:g5od1h$1n4$1@news.onet.pl...
> Użytkownik Robert Tomasik napisał:
>> Oszustwo musi polegać na działaniu celowym. Kto niby miałby być sprawcą
>> w tym wypadku?
> Firma prowadząca playa.
Nie, to musi być konkretna osoba lub osoby.
-
13. Data: 2008-07-17 21:55:21
Temat: Re: Koszmarny roaming w Playu - jaki jest stan prawny
Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
Witam
Robert Tomasik napisał(a) :
>>> Jeśli goście faktycznie mają taki regulamin, to zgodziłeś się na to.
>>
>> 1. Racja. I na tym można zakończyć. ale:
>> 2. Czy taki zapis jest dozwolony?
>
> Moim zdaniem tak. Przyczyn, z jakich połączenie z telefonu komórkowego może
> okazać się niewykonalne jest cały szereg i trudno je przewidzieć.
> Zwłaszcza, gdy oferuje się usługi w odległym kraju. W mojej ocenie
> roszczenie pytającego jest zasadne, ale powinno być kierowane do
> brytyjskiej firmy, która nie wywiązała sie z umowy.
I należałoby sprawdzić, czy w momencie sprzedaży, roaming był w
tym okręgu zablokowany. Znaczy się, czy Play mógł dysponować
wiedzą, czy i gdzie jest on niedostępny. Jeśli mógł dysponować to
celowo nie poinformował swoich klientów.
--
Pozdrawiam
Zbyszek
PGP key: 0x39E452FE
-
14. Data: 2008-07-17 21:56:35
Temat: Re: Koszmarny roaming w Playu - jaki jest stan prawny
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:g5of4c$65c$1@news.onet.pl...
> I należałoby sprawdzić, czy w momencie sprzedaży, roaming był w tym
> okręgu zablokowany. Znaczy się, czy Play mógł dysponować wiedzą, czy i
> gdzie jest on niedostępny. Jeśli mógł dysponować to celowo nie
> poinformował swoich klientów.
O tym nie pomyslałem. Gdyby PALY posiadał wiedzę na ten temat, to
faktycznie zmieniało by to postać rzeczy.
-
15. Data: 2008-07-17 22:23:43
Temat: Re: Koszmarny roaming w Playu - jaki jest stan prawny
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Thu, 17 Jul 2008, Robert Tomasik wrote:
> Użytkownik "Arek" <a...@e...net> napisał
>> Użytkownik Robert Tomasik napisał:
>
>>> Oszustwo musi polegać na działaniu celowym. Kto niby miałby być sprawcą w
>>> tym wypadku?
>> Firma prowadząca playa.
>
> Nie, to musi być konkretna osoba lub osoby.
A to firma nie określa osoby??
pzdr, Gotfryd (zdumiony, a Greka udać swoją drogą można ;))
-
16. Data: 2008-07-17 22:27:59
Temat: Re: Koszmarny roaming w Playu - jaki jest stan prawny
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Thu, 17 Jul 2008, Robert Tomasik wrote:
> gdy oferuje się usługi w odległym kraju. W mojej ocenie roszczenie pytającego
> jest zasadne, ale powinno być kierowane do brytyjskiej firmy, która nie
> wywiązała sie z umowy.
Przecież to nie on z nimi umowę zawierał.
Co najwyżej roszczenie zwrotne może mieć polski operator - zakładając,
że *ma* umowę z nimi (wtedy nie ma mowy o przestępstwie!) a nie
że sprzedawał gruszki na wierzbie (bo to już oszustwo).
Popatrz na to tak: jest różnica, czy kupujesz w kiosku bilet na
autobus komunikacji miejskiej lub wyjazd w biurze podróży.
W tym pierwszym przypadku idziesz do przewoźnika - kupiłeś JEGO
bilet!
A w tym drugim co, będziesz szukał przewoźnika po świecie, czy
będziesz miał pretensje do biura?
pzdr, Gotfryd
-
17. Data: 2008-07-17 22:32:50
Temat: Re: Koszmarny roaming w Playu - jaki jest stan prawny
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0807180022130.1412@quad...
>>>> Oszustwo musi polegać na działaniu celowym. Kto niby miałby być
>>>> sprawcą w tym wypadku?
>>> Firma prowadząca playa.
>> Nie, to musi być konkretna osoba lub osoby.
> A to firma nie określa osoby??
No właśnie, że nie. Sprzedawcy zarzutu nie postawisz, bo on nie wiedział,
że w jakimś tam obszarze coś nie działa. A próba ustalenia innej osoby
rozbije się o serię problemów i niedomówień. Udowodnienie komukolwiek, ze
celowo sprzedał ten abonament pomimo braku możliwości skorzystania z niego
przez kupującego nie uda się.
-
18. Data: 2008-07-17 22:34:54
Temat: Re: Koszmarny roaming w Playu - jaki jest stan prawny
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0807180024490.1412@quad...
> On Thu, 17 Jul 2008, Robert Tomasik wrote:
>
>> gdy oferuje się usługi w odległym kraju. W mojej ocenie roszczenie
>> pytającego jest zasadne, ale powinno być kierowane do brytyjskiej firmy,
>> która nie wywiązała sie z umowy.
>
> Przecież to nie on z nimi umowę zawierał.
> Co najwyżej roszczenie zwrotne może mieć polski operator - zakładając,
> że *ma* umowę z nimi (wtedy nie ma mowy o przestępstwie!) a nie
> że sprzedawał gruszki na wierzbie (bo to już oszustwo).
Nie! Trzymajmy sie faktów. Ustalono, że w ogóle świadczenie było możliwie,
tylko na jakimś tam ograniczonym obszarze akurat nie działało.
> Popatrz na to tak: jest różnica, czy kupujesz w kiosku bilet na
> autobus komunikacji miejskiej lub wyjazd w biurze podróży.
> W tym pierwszym przypadku idziesz do przewoźnika - kupiłeś JEGO
> bilet!
> A w tym drugim co, będziesz szukał przewoźnika po świecie, czy
> będziesz miał pretensje do biura?
To zależy o co. Bo o to, ze takiego autobusu nie ma, to oczywiście
pretensje do biura. Ale jak się autobus zepsuje i nie dojadę na czas, to
już raczej do przewoźnika.
-
19. Data: 2008-07-17 23:30:19
Temat: Re: Koszmarny roaming w Playu - jaki jest stan prawny
Od: Arek <a...@e...net>
Użytkownik Robert Tomasik napisał:
> Nie, to musi być konkretna osoba lub osoby.
Przecież po nowelizacji kodeksu firmy też odpowiadają.
A jeśli osoba to proste - prezes.
pozdrawiam
Arek
--
www.arnoldbuzdygan.com
-
20. Data: 2008-07-18 07:01:48
Temat: Re: Koszmarny roaming w Playu - jaki jest stan prawny
Od: "zbyszek" <z...@o...eu>
> Moim zdaniem nie masz racji. Skoro PLAY sprzedał mu specjalny pakiet
> zniżkowy działający w określonej sieci w określonym kraju, to w mojej
> ocenie nie może się zasłaniać tym, że nie wiedział, że on tam jedzie. Taż
> normalnym następstwem takiego zakupu jest próba skorzystania z niego.
Pakiet działał we wszystkich krajach ale nie u wszystkich operatorów,
tam akurat był jedynie Vodafone.
zbyszek