  • 101. Data: 2011-05-05 09:00:46
    Temat: Re: Korzystanie z niezabezpieczonej sieci-przest?pstwo czy nie?
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 05 May 2011 10:57:12 +0200, Andrzej Ława napisał(a):

    > Raczej tak.

    Zatem jak widać jest problem z interpretacją. A to dla przepisu bardzo
    źle. I nie tylko dla przepisu.

    > Albo dołożenia obowiązku, pod karą więzienia, zabezpieczania punktów
    > dostępowych ;->

    Podobno gdzieś tam (RFN) wykluł się taki pomysł.

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 102. Data: 2011-05-05 09:08:36
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-05-05 10:57, Andrzej Ława wrote:
    > Albo dołożenia obowiązku, pod karą więzienia, zabezpieczania punktów
    > dostępowych ;->

    Wystarczyło by pod groźbą utraty homologacji / pozwolenia sprzedaży
    zabronic implementacji bez szyfrowania. Dla kompletnych debili dodawać
    karteczkę z unikatowym kluczem nadanym na etapie produkcji. I nagle
    ilośc hot-spotów maleje do zera po 4 latach (wyssane z palca).

  • 103. Data: 2011-05-05 10:12:42
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.05.2011 11:00, Olgierd pisze:

    > Zatem jak widać jest problem z interpretacją. A to dla przepisu bardzo
    > źle. I nie tylko dla przepisu.

    Problemu z interpretacją z punktu widzenia technicznego nie ma: punkt
    dostępowy się rozgłasza, że istnieje, jakoś się nazywa, udostępnia i
    zaprasza.

    To, że jego właściciel mógł mieć inną intencję, nie jest do
    wydedukowania z "autoreklamy" punktu dostępowego.

  • 104. Data: 2011-05-05 11:31:13
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Wed, 04 May 2011 10:43:13 +0200, Andrzej Ława napisał(a):
    /.../
    > Tak to jest jak prawo tworzą idioci nie mający prawa o sprawach tego
    > prawa dotyczących.

    Nie idioci.Problem wynika z kryzysu cywilizacji chrześcijańskiej opartej
    o zasady prawa rzymskiego (do którego to kryzysu się przyczyniasz).
    Popatrz na te przepisy z punktu widzenia talmudyzmu.
    Tam wszystkie (prawie, może ze 2 się znajdą) zasady do których jesteśmy
    przyzwyczajeni nie działają np:

    1. Przepis ma być stosowany,
    2. Jak wprowadzamy przepis to po to, żeby go przestrzegać,

    Z tego punktu widzenia to rozwiązanie wchodzenia do WiFi jest idealne, bo
    tak tam to wygląda.Jak komputer jet włączony - możesz wysłać @meila, ale
    włączyć kompa nie nie możesz. To szerokie zagadnienie pomijane milczeniem
    etc.

  • 105. Data: 2011-05-05 11:40:37
    Temat: Re: Odp: Korzystanie z niezabezpieczonej sieci-przestepstwo czy nie?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Smok Eustachy wrote:
    > Dnia Wed, 04 May 2011 14:58:28 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > /../

    > Skomplikowanie materii powoduje, że się nie wykręci bez papieru.

    to że nikt nie przestrzega prawa nie znaczy że nie można wybranej osoby
    udupić.

    Nasze cudowne demokracje mają pewien problem, mnożenie prawa które
    praktycznie nikt nie zna, często nawet prawnicy.

  • 106. Data: 2011-05-05 11:43:01
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.05.2011 13:31, Smok Eustachy pisze:
    > Dnia Wed, 04 May 2011 10:43:13 +0200, Andrzej Ława napisał(a):
    > /.../
    >>

    > Nie idioci.Problem wynika z kryzysu cywilizacji chrześcijańskiej opartej

    Tia, dawno nikogo na stosie nie spalono.

    > o zasady prawa rzymskiego (do którego to kryzysu się przyczyniasz).

    Hęęęęęęęę???

    > Popatrz na te przepisy z punktu widzenia talmudyzmu.

    Nie pomyliłeś grup? Religia to gdzie indziej.

    [ciach]

> [...]
    > włączyć kompa nie nie możesz. To szerokie zagadnienie pomijane milczeniem

    Prośba: czytaj co piszesz przed wysłaniem, bo powyżej to tak trochę
    spójności i logiki brakuje. A od takiej twórczości to mamy posłów ;->

  • 107. Data: 2011-05-05 11:50:22
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.05.2011 11:08, Sebastian Biały pisze:

> [...]
    > karteczkę z unikatowym kluczem nadanym na etapie produkcji. I nagle
    > ilośc hot-spotów maleje do zera po 4 latach (wyssane z palca).

    Urządzenia jako takie nie podlegają jakimś specjalnym pozwoleniom a
    homologacja wynika wyłącznie z kwestii zakłóceń radiowych.

    Dodatkowo niektóre dziwne urządzenia mogą mieć problem z szyfrowaniem i
    nagle by się okazało, że komuś coś nie działa i nie wiadomo dlaczego.

    Równie dobrze można by wprowadzić "licencje radiowe" dla takich urządzeń
    i sprzedawanie ich wyłącznie osobom ze zdanym egzaminem. I wtedy można
    by założyć, że jeśli nie jest zablokowane, to taka była intencja
    właściciela.

  • 108. Data: 2011-05-05 12:39:30
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@n...problem>

    > Różnica -- staram się wejść w tok myślenia kogoś, komu przyjdzie stosować
    > przepis -- wynikać może z tego "do czego strona służy",

    Do uzyskiwania dostępu do systemu informatycznego :-) dla wybranych lub
    wszystkich zależnie czy zahasłowana czy nie

  • 109. Data: 2011-05-05 12:55:21
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-05-05 13:50, Andrzej Ława wrote:

    > Urządzenia jako takie nie podlegają jakimś specjalnym pozwoleniom a
    > homologacja wynika wyłącznie z kwestii zakłóceń radiowych.

    A jaki problem wyobrazić sobie:

    Paragraf 4, punkt 7:
    "Zabrania się sprzedaży osobom fizycznym urządzeń służących do
    komunikacji radiowej w celu wymiany informacji cyfrowej w pasmie xxxHz z
    mozliwością jawnego wglądu w treść przekazu."

    Dodatkowo jakieś pierodły o sile kryptografii bądź wykluczeniu
    konkretnych algorytmów jak WEP, czytania, pieczątka, podpis i pozamiatane.

    > Dodatkowo niektóre dziwne urządzenia mogą mieć problem z szyfrowaniem

    To szybko przestaną mieć kłopoty bo nie będzie się ich dało sprzedać.

  • 110. Data: 2011-05-05 12:56:23
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Thu, 05 May 2011 13:43:01 +0200, Andrzej Ława napisał(a):

    > W dniu 05.05.2011 13:31, Smok Eustachy pisze:
    /../

    > Tia, dawno nikogo na stosie nie spalono.

    > Hęęęęęęęę???

    Np. pisząc takie pierdoły jak powyżej.

    > Nie pomyliłeś grup? Religia to gdzie indziej.

    Talmudyzm to określony, inny pogląd na prawo, jego funkcje i
    zastosowania. Jak najbardziej w temacie grupy. Przy czym "inne" rozumiemy
    na sposób normalny a nie dialektyczny ("to samo").
    Dla osoby nie myślącej dialektycznie jest to oczywiste,

    > [ciach]

    > Prośba: czytaj co piszesz przed wysłaniem, bo powyżej to tak trochę
    > spójności i logiki brakuje. A od takiej twórczości to mamy posłów ;->

    Przykład zasad talmudycznych. Dokształć się.