  • 931. Data: 2022-04-14 10:59:10
    Temat: Re: Korelacja
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 13 Apr 2022 17:59:20 +0200, Shrek wrote:

    > Na przykład u nas. Ostatnia fala jest znacznie mniej śmiertelna bo to
    > omikron. Poziom szczepień nie wzrósł a pewnie nawet zmalał.

    Ilosc nowych szczepien maleje, ale ilość zaszczepionych rosnie.

    Tylko, ze wielu juz chyba mija pol roku od podania drugiej dawki,
    w moze nalezalo by powiedziec, ze ilosc zaszczepionych spada.

    A w dodatku chyba nie wiemy, czy skutecznosc szczepionki naprawde tak
    spada, czy to omikron znieksztalca wyniki.

    J.

  • 932. Data: 2022-04-14 11:00:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 13 Apr 2022 16:57:02 +0200, Shrek wrote:

    > Po prostu przestaną upowszechniać dane oraz testować ludzi i epidemia
    > się skończy. Gdyby testować ich na katar, to umieraliby na "katar z
    > chorobami współtowarzyszącymi.

    Ale w obliczu niskiej szkodliwosci ommikrona, moze to dobra strategia.

    J.

  • 933. Data: 2022-04-14 12:09:54
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 13 Apr 2022 17:59:20 +0200, Shrek napisał(a):

    > Sczepionka _póki_co_ chroni przed ciężkim przebiegiem
    > i zgonem,

    Od czasu do czasu piszesz, że szczepionka chroni przed śmiercią, ale kilka
    zakrętów temu głosiłeś, że liczba zgonów na kowid zależy od zaborów a nie
    żadnych tam szczepień.
    Teraz też klarujesz, że mamy mniej zgonów, bo omikron łagodny i nawet w
    nieszczepionych krajach jest lepiej.
    Wszystko to składa się w spójna i logiczną całość, jeśli tylko owinąć się
    folią.
    W wiciu się i wykręcaniu kota ogonem jesteś dobrze przeszkolony.

    > Akurat dane o zgonach są równie "dobre" bo jest tam wepchniętych mnóstwo
    > "z chorobami współtowarzyszącymi".

    Dane o zgonach i hospitalizacjach są dla całej populacji i na nich można
    się opierać w rzetelnych analizach.
    W szurnecie mogą sobie gaworzyć o spiskach lekarskich, które zresztą
    obejmują również uczelnie i instytuty naukowe, ale to nie zmieni
    rzeczywistości.

    > Na przykład u nas. Ostatnia fala jest znacznie mniej śmiertelna bo to
    > omikron. Poziom szczepień nie wzrósł a pewnie nawet zmalał

    U nas poziom zaszczepienia dochodzi do 60%, więc trafiłeś jak kulą w płot.
    Popatrz na słabo zaszczepione kraje: Bułgarię, Armenię albo Serbię. Tam
    omikron nic sobie nie robi z foliarskich opowieści i nadrabia
    zaraźliwością, przez co zgonów nie ubywa.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 934. Data: 2022-04-14 12:22:30
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 14 Apr 2022 10:55:54 +0200, J.F napisał(a):

    > Są bardzo wiarygodne, bo potwierdzone testem diagnostycznym.

    To są wyniki dla osób, które poszły się przetestować.
    Już pisałem o 'próbie reprezentatywnej'. Wpisz sobie w guglarkę i
    przeczytaj ze zrozumieniem choćby to, co jest w Wikipedii, tylko nie
    ograniczaj się do pierwszego akapitu.

    > Tomasz co prawda podważa wartość tych testów, nawet PCR ...
    > no, to moze i nie są.
    >
    > IMO - jednak bardziej wiarygone niz "zmarl z powodu Covid i chorob
    > towarzyszacych".

    Prof. Kuna twierdzi co innego na temat wiarygodności testów, a Tomasz go
    bardzo poważa.
    To ma jednak drugorzędne znaczenie, bo przede wszystkim dane powinny
    pochodzić z badania całej populacji albo grupy reprezentatywnej.

    > No ale czego chcesz dowieźć?
    > Ze szczepionka ma dużą wartosc, bo zmniejsza ryzyko zgonu, choc przed
    > zakażeniem prawie nie chroni ?

    Szczepionka zmniejsza prawdopodobieństwo hospitalizacji i zgonu. Dlatego
    należy się szczepić.

    Akarm już dwa razy tłumaczył, że szczepionka - w przeciwieństwie do folii
    - nie zwalcza wirusa na odległość, tylko uczy układ immunologiczny się
    przed nim bronić, kiedy dojdzie do zakażenia.
    Nie napisałeś sobie tego koło monitora i znowu mielesz to samo.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 935. Data: 2022-04-14 12:50:11
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 14.04.2022 o 12:22, Olin napisał:

> [...]
    > ograniczaj się do pierwszego akapitu.

    > Prof. Kuna twierdzi co innego na temat wiarygodności testów, a Tomasz go

    o - ciekawe gdzie. Bo z jego wypowiedzi nie wynikało to, a wręcz
    przeciwnie, pokazywał, że przez wiele dni po zwalczeniu wirusa testy
    mogą wychodzić dodatnie...

    --
    http://zrzeda.pl

  • 936. Data: 2022-04-14 12:59:27
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 14 Apr 2022 12:50:11 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > o - ciekawe gdzie. Bo z jego wypowiedzi nie wynikało to, a wręcz
    > przeciwnie, pokazywał, że przez wiele dni po zwalczeniu wirusa testy
    > mogą wychodzić dodatnie...

    W wywiadzie dla OdRzeczy:

    "Sam fakt wykazania zakażenia o niczym nie świadczy. Jako przykład można
    wskazać sytuację Polki, która wyleciała do Chin. Nie miała żadnych objawów,
    opuściła Polskę z ujemnymi wynikami badań, a na miejscu okazało się, że ma
    dodatni wynik, a dzień później, że ma ujemny. To pokazuje, że raportowanie
    tego, że ktoś ma dodatni wynik, może być obarczone wysokim
    prawdopodobieństwem błędu. Jedyne twarde dane jakie posiadamy, to wysoka
    liczba hospitalizacji i zgonów."

    https://dorzeczy.pl/opinie/240199/certyfikaty-covido
    we-prof-kuna-maja-przymusic-do-szczepienia.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 937. Data: 2022-04-14 13:08:30
    Od: n...@o...pl

    Olin <k...@a...w.stopce> napisał(-a):

    > Jedyne twarde dane jakie posiadamy, to wysoka
    > liczba hospitalizacji i zgonów."
    >
    > https://dorzeczy.pl/opinie/240199/certyfikaty-covido
    we-prof-kuna-maja-przymusic-do-szczepienia.html

    Prawdziwy szur nie zawraca sobie głowy czymś takim jak twarde dane.
    Twarde dane mogą mieć np. pochodzenie postkomunistyczne, a to wiele zmienia.

  • 938. Data: 2022-04-14 13:09:34
    Od: n...@o...pl

    Olin <k...@a...w.stopce> napisał(-a):

> [...]
    > folią.
    > W wiciu się i wykręcaniu kota ogonem jesteś dobrze przeszkolony.

    Widzę świetlaną przyszłość Shurka jako rzecznika Kremla.
    Pieskow niestety nie daje już rady.

  • 939. Data: 2022-04-14 13:13:10
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 14.04.2022 o 12:59, Olin napisał:

> [...]
    > liczba hospitalizacji i zgonów."
    >
    > https://dorzeczy.pl/opinie/240199/certyfikaty-covido
    we-prof-kuna-maja-przymusic-do-szczepienia.html

    Przeczytaj jeszcze raz co linkujesz... Bo widzisz, chyba nie ma i w tym
    wywiadzie dobrego mniemania o wiarygodności testów.

    --
    http://kaczus.ppa.pl/art/wielkanoc2022,32.html
    https://amigafriendship.ppa.pl

  • 940. Data: 2022-04-14 13:41:48
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 14 Apr 2022 13:13:10 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    we-prof-kuna-maja-przymusic-do-szczepienia.html

    > Przeczytaj jeszcze raz co linkujesz... Bo widzisz, chyba nie ma i w tym
    > wywiadzie dobrego mniemania o wiarygodności testów.

    No właśnie nie ma.
    Ale Staś Pytalski twierdzi, że testy bardziej wiarygodne niż dane o
    zgonach:

    https://groups.google.com/g/pl.soc.prawo/c/kWM3xXzWV
    jE/m/Css4xAuDCwAJ