  • 441. Data: 2022-02-23 10:17:42
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Ale to nawet nie o to w tej dyskusji przynajmniej mi chodzi, a bardziej,
    > że Kwiat by wszystkich chętnie pozaszczepiał to 6tej potęgi, nawet gdyby
    > siedzieli w izolatce bez wymiany wirusów z otoczeniem.

    Nie rozumiem skąd to niezrozumienie.

    Jak dla mnie, to szury mogą sobie wyjechać na bezludną wyspę, zamknąć
    się w pokoju bez klamek bez wymiany wirusów z otoczeniem i się nie
    szczepić, wierzyć w płaską Ziemię i chipy w szczepionce.

    > Przy czym odmawia
    > mi kompetencji do stwierdzenia faktu siedziedzenia w izolatce na
    > podstawie tego, że nie znam się na produkcji szczepionek.

    Toć jak chcesz, to sobie siedź w izolatce :)

    Twierdzę, że skoro nie jesteś specjalistą od szczepionek, to nie masz
    żadnych kompetencji (ja też nie mam) aby stwierdzić, czy szczepionka
    jest skuteczna, czy nie jest.
    Pozostaje tylko kwestia komu wierzysz. Naukowcom od szczepionek, czy
    kolesiom z usenetu, którzy widzą przez okno, że szczepionki nie działają.

    Koleś, który macha rękami i mówi: "widzicie! a nie mówiłem! naukowcy
    stwierdzili, że skuteczność szczepionek spada z czasem, więc szczepionki
    nie działają, naukowcy nas oszukali, a szury miały rację" niczym dla
    mnie się nie różni od kolesia, który faszeruje ludzi amantadyną i
    twierdzi, że leczy covida, bo tak mu się wydaje.
    Jeżeli po badaniach by się okazało, że amantadyna faktycznie leczy
    covida, to też machałby rękami i mówił "że szury miały rację, a naukowcy
    ludzi oszukali, bo mięli lek pod ręką i z niego nie korzystali".

    Na nieszczęście dla tego szura, okazało się, że amantadyna nie leczy.
    A nawet jakby się okazało, że leczy, to wcale nie znaczy, że szur nie
    był szurem, ponieważ podawał ludziom preparat powodujący poważne skutki
    uboczne bez sprawdzenia, czy faktycznie działa.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 442. Data: 2022-02-23 10:27:59
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 23.02.2022 o 08:21, Shrek pisze:

    > On robi i jedno i drugie. Mnie zabrania spojrzenia w dane i
    > stwierdzenia, że szczepionka w pełnej dawce nie zapobiega covid19,

    Kłamiesz.
    Gdzie mogę przeczytać wyniki twoich badań, recenzje innych naukowców do
    twoich badań? Czy choćby twoją recenzję badań innych naukowców?

    Wiele razy zachęcałem cię żebyś to zrobił. Wiele razy pytałem co ci
    odpisali. A ty nadal kłamiesz, że ci zabraniam.

    > Jakbym miał porównać jego schemat myślenia, to taki nowoczesny talib (albo
    > średniowieczny inkwizytor). Tak czy inaczej wiąże się to z religijnym
    > fanatyzmem, co jest o tyle ciekawe, że kwaitek jest zdaje się ateistą.

    Jakbym miał porównać twój schemat myślenia, to taki nowoczesny szur
    talib, który coś twierdzi, ale jak mówisz sprawdzam, to płacze, ze mu
    się zabrania spojrzenia na dane i stwierdzenia czegoś tam. Tak czy
    inaczej wiąże się to z religijnym fanatyzmem, co jest o tyle ciekawe, że
    nawet nie wiem, czy jest wierzący.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 443. Data: 2022-02-23 10:30:37
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 23.02.2022 o 08:42, Shrek pisze:

    > Bardzo ciekawe pytanie. Przypomnę, tylko że rok temu za tekst "będziecie
    > się szczepili co pół roku" ludzie lądowali w przegródce dla ciężkich
    > szurów.

    I bardzo słusznie. Powinni siedzieć w tej samej przegródce, w której
    siedzą wróżbici i jasnowidze. Im też czasem się udaje w coś trafić.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 444. Data: 2022-02-23 10:41:28
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 23.02.2022 o 10:04, Shrek pisze:

    > Co tak naprawdę mówią "naukowcy i eksperci" nie ma
    > żadengo znaczenia. Można na przykład dać linka, że "skuteczność
    > szczepionki po drugiej dawce znacząco spada"

    ...i potem twierdzić, że naukowcy kazali ludziom walić kijem w okno
    przychodni, więc naukowcy nas oszukali, a szury miały rację.
    Masz rację. Nie ma żadnego znaczenia, co tak naprawdę mówią naukowcy.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 445. Data: 2022-02-23 10:44:01
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 21 Feb 2022 20:13:13 +0100, Shrek napisał(a):

    > Sprawdziłem - oczywiście że widać.
    >
    > https://zapodaj.net/8bf4d680feea7.png.html
    >
    > Na 6 landów ddrowskich cztery wyróżniają się zdecydowanie. I co też nie
    > widać "zaborów". Oczywiście że widać - zawsze widać, ciężko żeby pół
    > wieku komunizmu nie odbijało na statystykach prawie wszystkiego.

    No dobrze, a w jakim to jest okresie?
    Jaki jest poziom szczepień w poszczególnych landach, jeśli to obejmuje czas
    po rozpoczęciu szczepień?
    Jak to wyglądało w 2020, kiedy nie było wpływu szczepionek?

    We wrześniu 2021 ponoć wpływ - ale mentalny - zaboru sowieckiego był
    znaczny:
    https://www.dw.com/pl/niemcy-na-wschodzie-du%C5%BCo-
    mniej-zaszczepionych/a-59123335

    "Z danych Instytutu Roberta Kocha (RKI) wynika, że w Saksonii w pełni
    zaszczepionych jest tylko 52,6 procent mieszkańców. W Bremie 71,5 proc.
    Słabo wypadają także inne wschodnioniemieckie landy. W Brandenburgii to
    55,6 proc., w Turyngii 56,5 proc. Tylko Meklemburgia-Pomorze Przednie z
    wynikiem 60 proc. nie odstaje tak mocno od ogólnoniemieckiej średniej,
    która wynosi obecnie 61,4 proc."

    Najmniej zaszczepionych właśnie tam, gdzie dałeś wykrzykniki.
    W Meklemburgi-Pomorze Przednie mniej zgonów niż Bawarii i Saarze, mimo że
    byli pod zaborami, bo się porządnie zaszczepili.

    Coś ta teoria o zaletach folii się nie sprawdza poza szurnetem.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 446. Data: 2022-02-23 10:52:59
    Temat: Re: Korelacja [Naukowców ci na świecie dostatek, "każdy" może mieć swojego]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> pisze:

    > ...i potem twierdzić, że naukowcy kazali ludziom walić kijem w okno
    > przychodni, więc naukowcy nas oszukali, a szury miały rację.
    > Masz rację. Nie ma żadnego znaczenia, co tak naprawdę mówią naukowcy.

    Naukowców ci na świecie dostatek. "Każdy" może mieć swojego.

    Wiec może nie pierdolmy "(wszyscy) naukowcy" tylko lećmy po tym którzy
    konkretnie nie "tak sobie pierdolili" tylko "napisali, podpisali i
    (KIEDY+gdzie) opublikowali/upublicznili". Nauka w kwestii kowida to
    *dochodzenie* do prawdy. Bez sprzeczności opinii to będzie pozagrobowe
    zwycięstwo Marksizmu-Leninizmu.

    IMHO Naukowiec anonimowy to gówniany autorytet. Nazwiska/Instytucje głupcze!

    --
    A. Filip

  • 447. Data: 2022-02-23 11:07:37
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 23 Feb 2022 10:27:59 +0100, Kviat napisał(a):

    > Tak czy
    > inaczej wiąże się to z religijnym fanatyzmem, co jest o tyle ciekawe, że
    > nawet nie wiem, czy jest wierzący.

    Shrek coś tam się sumitował, że nie ma figurki św. Andrzeja Boboli.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 448. Data: 2022-02-23 12:02:10
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 21 Feb 2022 15:29:58 +0100, Shrek napisał(a):

    > miałem tam między innymi
    > metrologię. Dzięki temu wiem, że korelacja to nie od razu związek
    > przyczynowo skutkowy

    Juści. Zdarza się, że korelacja jest przypadkowa i nie oznacza związku,
    tyle że jeśli zachodzi, to zapewne istnieje jakiś ukryty parametr, który ją
    powoduje.

    Piszesz, że to sowieckie zabory, ale w takim razie powinna być korelacja
    "zgony kowid vs zabory", a w 2020 zupełnie jej nie ma:
    https://drive.google.com/file/d/1VN1fwmBDzwD3UHprUVD
    OmurHlg4HObMb/view

    Pojawia się za to dla IV fali:
    https://drive.google.com/file/d/1K09uU-Pxb3kxk15rFLW
    qQwror3w1p9on/view
    Choć te -0.62 raczej nie imponuje.

    Do jesieni 2021 w służbie zdrowia demoludów i w starej Unii zmieniło się
    niewiele, za to były szczepienia i to właśnie one są tym "ukrytym
    parametrem", którego nie przyjmuje do wiadomości szurnet.

    https://drive.google.com/file/d/1K9fPdDtNLLLopgByvUV
    cayCpclOe0xIH/view
    Tu korelacja jest dużo lepsza niż dla PKB, choć powinno dokładnie być
    odwrotnie, jeśli to foliarze mają rację.

    OmurHlg4HObMb/view

    > Bo nie musi?

    Właśnie, że musi i to w dowolnym czasie, a nie tylko w Międzynarodowym Dniu
    Szura i podczas Targów Folii Wszelakich.
    Mogą być pozorne korelacje, ale jeśli zgony tak naprawdę zależą od PKB, to
    ma to być widać na wykresie i to lepiej niż dla związku pozornego.

    > LOL - przecież właśnie wrzuciłem ten wykres jako przykład, że z jednego
    > takiego wykresu nie można wyciągać wniosków, bo może to prowadzić do
    > głupawych hipotez.

    Bardzo ciekawe. Dwa razy rzucałeś linkiem, bo za pierwszym razem się nie
    odniosłem do tego przełomowego wykresu i byłeś zawiedziony:
    https://groups.google.com/g/pl.soc.prawo/c/kWM3xXzWV
    jE/m/xz9d6yPCAwAJ

    Potem jeszcze brnąłeś, że moje dane o zgonach nie były od 1.1.2022, tylko z
    dwóch miesięcy i wtedy wszystko miało się zmienić.
    https://groups.google.com/g/pl.soc.prawo/c/kWM3xXzWV
    jE/m/NvFinJYSBAAJ

    Minę miałeś bardzo zaciętą i nie sposób było się domyślić, że to tylko
    jaja.

    > Ww chuj i jeszcze trochę. A od czego zależała zanim nie było szczepień?

    No i nic nie wymieniłeś. Kazałeś mi za to odrabiać własne zadanie domowe.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 449. Data: 2022-02-23 12:06:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.02.2022 o 10:44, Olin pisze:

    > No dobrze, a w jakim to jest okresie?

    W całym. A co?

    > Jaki jest poziom szczepień w poszczególnych landach, jeśli to obejmuje czas
    > po rozpoczęciu szczepień?

    Cytując ciebie "a jakie ma to znaczenie?" Wykres pokazuje "zależność"
    między dwoma wielkościami:P Reszta jest nieważna:P Teraz widzisz
    absurdalność swojej argumentacji. Tak - przypuszczam, że całkiem
    prawdopodobne, że to jest związane ze szczepieniami - nawet napisałem w
    jaki sposób ta zależność zachodzi pradopodobnie. No ale idąc twoją szosą
    masz zależność jednego od drugiego i już:P

    I co dalej będziesz się nabijał z tego że "widać zabory"? Widać je w
    bardzo wielu rzeczach i dziwne byłoby gdyby widać nie było.

> [...]
    > 55,6 proc., w Turyngii 56,5 proc. Tylko Meklemburgia-Pomorze Przednie z
    > wynikiem 60 proc. nie odstaje tak mocno od ogólnoniemieckiej średniej,

    No i super - widać zabory.

    > Najmniej zaszczepionych właśnie tam, gdzie dałeś wykrzykniki.

    Wykrzykniki dałem przy każdym landzie należącym do DDR - i jak widać
    zabory czy nie?

    > Coś ta teoria o zaletach folii się nie sprawdza poza szurnetem.

    Oczywiście że się sprawa - choćby się zesrał te zabory z czego się tak
    usilnie nabijałeś widać.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 450. Data: 2022-02-23 12:14:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.02.2022 o 12:02, Olin pisze:

    > Juści. Zdarza się, że korelacja jest przypadkowa i nie oznacza związku,
    > tyle że jeśli zachodzi, to zapewne istnieje jakiś ukryty parametr, który ją
    > powoduje.

    A wcale bo nie - dostałeś lik do śmiesznych korelacji. Ale w jednym masz
    rację - nawet jeśli jest widoczna korelacja i nawet związek przyczynowo
    skutkowy, to istnieje prawie zawsze szereg ukrytych parametrów które
    również na kształt tej korelacji wpływają - niektóre wzmacniają,
    niektóre osłabiają inne są losowe. Tego właśnie uczą na metrologii, że w
    zasadzie żadne dwie wielkości nie są powiązane bez wpływu innych.

    OmurHlg4HObMb/view

    > Właśnie, że musi i to w dowolnym czasie, a nie tylko w Międzynarodowym Dniu
    > Szura i podczas Targów Folii Wszelakich.

    Skoro tak twierdzisz... Ja tylko napisałem, że widać zabory w twojej
    grafice a ty piany na ustach dostajesz, że nie. I błaźnisz się bo... po
    prostu widać. Co z tego wynika to zupełnie inna sprawa - jak sobie
    poszukasz, to co najmniej dwukrotnie napisałem, że rzeczywiście
    częściowo (być może w większej części) odpowiada za to po prostu to, że
    w "zaborach" jest niższe wyszczepienie. No ale tego nawet nie
    zauważyłeś, tylko ciągle wyśmiewasz fakt, że "widać zabory". No widać -
    nic na to nie poradzisz. Wykres do którego odnosiłeś się jest jaki jest
    - jedyny wyjątkiem jest grecja.

    EOT

    --
    Shrek