  • 341. Data: 2022-02-17 19:42:57
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 17.02.2022 o 19:29, Shrek pisze:

    > albo kwiatkowi, któremu uznanie, że
    > szczepienie ma rzeczywiście 10% skutecznośc zajęło ponad dwa tygodnie

    Znowu kłamiesz.
    Dawałem ci linki do raportów z poważnej naukowej instytucji, w których
    było jasno i czytelnie napisane (choć w nieludzkim języku), że
    skuteczność szczepionek spada z czasem.
    Dawałem ci te linki dużo wcześniej, zanim dotarłeś do tych swoich wykresów.

    > a dalej twierdzi, że przedział 0-10% to "skuteczność".

    Znowu kłamiesz.
    Twierdzę, że zanim spadnie do tego przedziału, to z czegoś musi spaść,
    skoro spada do tego przedziału.
    Czego oczywiście nie chcesz dostrzec nawet na tych swoich wykresach,
    które sam tu osobiście wrzuciłeś.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 342. Data: 2022-02-17 19:56:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.02.2022 o 19:29, Shrek pisze:

    > W sumie może szury też unikają lekarzy;) Z tą "ujemną skutecznością" to
    > IMHO jest z grubsza tak, że przeciwciala i jakąś odporność ma już
    > praktycznie każdy - więc niekoniecznie jest tak, że szczeionka sama w
    > sobie jest nieskuteczna, tylko "grupa kontrolna" nabrała odporności;) A
    > skoro propaganda o skuteczności szczepionek ma się dobrze, to ludzie
    > myśląc że są zabezpieczeni mniej dbają o bezpieczeństwo i częściej się
    > zarażają

    BTW - właśnie sprawdziłem na basiw - od pierwszego lutego 36% czarnych
    worków to pokłóci.

    I teraz... razem 3080, z czego... 50 na sam covid. Może już czas kończyć
    epidemię?

    https://zapodaj.net/851f32ab6d040.png.html

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 343. Data: 2022-02-17 23:10:26
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2022-02-15 o 16:14, J.F pisze:
    > No byc moze masz jeszcze dodatkowy czynnik - przychodzisz do lekarza,
    > nie - na SOR w innej sprawie, np zlamana reka, a tam pytaja
    > "szczepiony?" - szczepiony ... wiec testu nie robią?

    Teraz żądają wszędzie podobno świadectwa zaszczepienia.
    Jak ktos niezaszczepiony to wyrzucą i rentgena ręki nie zrobią i nie
    zagipsują?

    --
    animka

  • 344. Data: 2022-02-17 23:12:39
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2022-02-15 o 17:36, Shrek pisze:

> [...]
    > marcu i tłumaczył, że szczepiłem się w listopadzie i już czas na kolejną
    > dawkę;)

    > Z tego co pamętam nie namawiała prywatnie tylko powiedziała że w dupie
    > mamy świńską chyba grypę i szczepionki na nią, a jak ktoś musi, to niech
    > się prywatnie szczepi. Szurka;)

    > W sumie też dobry wątek. Wszyscy namawiają - bezpieczne, skuteczne, ale
    > jak przychodzi co do czego to musisz się podpisać, że dobrowolnie
    > wziąłeś szczepionkę i nie ma to nic wspólnego  z ewentualnymi szykanami
    > za nie wzięcie. No i producent pewny, ale już odpowiadać prawnie nie chce;)

    Pieprzyć większość tych popieprzonych szczepionek. Zdrowie ważniejsze.

    --
    animka

  • 345. Data: 2022-02-17 23:57:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.02.2022 o 13:04, J.F pisze:
    > Ale po co - przeciez mamy miliony zarażonych.
    > Tylko faktycznie - nie wiemy ilu mamy zarażonych o ktorych nie wiemy.

    Moim zdaniem ta statystyka jest wypatrzona, albowiem mierzymy dwie luźno
    ze sobą powiązane wielkości i jeszcze na siłę próbujemy dowieść na tej
    podstawie jakiś powiązań.

    Utwórzmy na potrzeby dyskusji taki model matematyczny. Powiedzmy, że
    ludzie w wieku do 30 lat umierają w 10%, zaś powyżej 30 lat umierają w
    50% zakażenia. Informacja wycieka do mediów i i ludzie w wieku do 30 lat
    szczepią się w 5%, zaś te powyżej 30 lat w 95%. Powiedzmy, ze w każdej z
    grup mamy po 10 milionów ludzi i 5 milionów w każdej się zaraziło.
    Umierają losowo, bo szczepionka nie pomaga chorym.

    U tych młodszych z 5 milionów zakażonych umrze 500.000, a zaszczepionych
    z tego będzie 2'500. U starszych umrze 2,5 mln, zaś z tego
    zaszczepionych będzie 2'375'000. Czyli na 5 mln zakażonych umrze 3 mln,
    z czego zaszczepionych będzie 2'377'500, czyli ~79%, zaś ~21% to będą
    zmarli niezaszczepieni. Czy z tego wynika, ze lepiej się nie zaszczepić?

    Pozornie tak. Wszak tylko 21% zaszczepionych umarło :-) Tylko ta cała
    matematyczna zabawa pomija kilka aspektów.

    1) Nie am żadnej możliwości, ilu ludzi szczepionka uchroniła przed
    śmiercią. Mogli nie zachorować, bo nie zetknęli się z wirusem.

    2) Szczepią się chętniej ci zagrożeni, a on też pewnie są bardziej
    narażeni na śmierć. No i częściej umierają, tylko związek ze
    szczepieniem ma to luźny.

    --
    Robert Tomasik

  • 346. Data: 2022-02-18 00:48:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-02-16, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > U nas na testy trafiają ci, co poszli naiwnie do lekarza licząc, że
    > dostaną pomoc i zwolnienie lekarskie. Co więcej jak chodzisz do lekarza
    > poza NFZ to ci "skierowania" na test nie wystawi, bo nie... może;) Sam z
    > tego korzystam - jak mam wątpliwości to L4 żeby nie zarażać biorę od
    > lekarza z luxmedu i siedzę na dupie ale bez aresztu. Z drugiej strony
    > widać, że testów jest 32 miliony a skierowań od lekarzy 7,5 miliona
    > (oczywiście zapewne od początku pandemii), więc ktoś kiedyś pewnie chodził;)

    A nie jest tak, że jak wyjdzie pozytyw to testujesz się dalej ART co
    parę dni?

    > Ciekawy jestem jaka jest obecnie śmiertelność omikrona skoro szacuje
    > się, że "nowych przypadków" jest 5-10 razy więcej a "zgony na covid" to
    > jak ktoś umrze i ma dodatni wynik. Na sam coid z tego co pamiętam 1/4 z

    Nadal powinno być widać jakąś różnicę, przynajmniej jakościową.

    > tych "zgonów na covid". Z tego co pamiętam to oficjalnie "śmiertelność"
    > covida jako takiego to u nas niecałe 2%. Podzielić przez 7,5 (średnie
    > oszacowanie rzeczywistej ilości "przypadków") i potem przez 4
    > (rzeczywiste zgony na covid a nie "miał dodatni wynik") - 2%/7,5/4 = 7
    > promili. A to dla delty - omicron jeszcze o o rząd wielkości
    > łagodniejszy co widać na wykresach - zakażenia wyjebało w kosmos a zgony
    > prawie płasko. I z tego powodu chcemy szykanować tych co się nie
    > zaszczepili dobrowolną szczepionką, która nie zapobiega zachorowaniom.

    Dla mnie nadal jest sens, jesli zwieksza ochronę przed śmiercią i
    cięższym przebiegiem. A, że wszyscy starają przymuszać... w pasach
    pewnie jeździsz, nie?

    > Świat zwariował;) JUż kiedyś o tym pisałem - gdyby podobnie traktować
    > zupełnie nieszkodliwą opryszczkę, którą ma zdecydowana większość
    > populacji to by wyszła hatakumba - najgroźniesza choroba przy której
    > ebola się chowa. Pisałem też że gdyby covid ewoluował w zwykłe
    > przeziębienie to ta szopka jeszcze będzie trwała miesiące albo lata. I
    > znów szury będą miały rację...

    Niepewność i powszechnośc (skala). Jakby było przekonanie (dowody), że
    będzie jak opryszczką to pewnie nikt by nie cudował.

    --
    Marcin

  • 347. Data: 2022-02-18 01:02:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-02-17, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Tez prawda, ale skoro w jednym miescie jedni umieraja, a inni nie
    > odczuwają, to roznice genetyczne chyba jednak są .

    Pewnie są, ale to ze umierają w tym samym mieście niekoniecznie ich
    dowodzi. Jeden się opycha od 20 lat king burgerami, mieszka na parterze
    tuz przy ruchliwej ulicy, pali papierosy (i parę innych); drugi w domku
    z ogródkiem na przedmieściach racząc się filtrowana wodą i organiczną
    żywnością.

    > Sportowcy.
    > Teraz tez mozna w aptekach, ale to nowosc.

    To nie będą niestety grupy zbyt reprezentatywne.

    --
    Marcin

  • 348. Data: 2022-02-18 02:03:20
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
    >
    > Niepewność i powszechnośc (skala). Jakby było przekonanie (dowody), że
    > będzie jak opryszczką to pewnie nikt by nie cudował.

    Opryszczka jest bardzo zaraźliwa i szczepionka dla nosicieli powinna być.

    --
    animka

  • 349. Data: 2022-02-18 06:42:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A nie jest tak, że jak wyjdzie pozytyw to testujesz się dalej ART co
    > parę dni?

    Chyba nie - po izolacja ileś dni, chyba że jesteś kurskim. Ale
    faktycznie kiedyś były dwa testu na minusie pod rząd. Niektóry kilka
    miesięcy siedzili. Oczywiście były "naukowe podstawy" a kto uważa
    inaczej ten szur:P

    > Nadal powinno być widać jakąś różnicę, przynajmniej jakościową.

    No widać - "nowe przypadki" w kosmos, zgony prawie płasko. Jakby uczciwe
    policzyć to śmiertelność byłaby na poziomie promili i to jednocyfrowych.
    W lutym zgonów na kowid a nie choroby współtowarzyszące było... 50 na
    3080. Z tych 3080 36% to zaszczepieni "pełną dawką".

    > Dla mnie nadal jest sens, jesli zwieksza ochronę przed śmiercią i
    > cięższym przebiegiem. A, że wszyscy starają przymuszać... w pasach
    > pewnie jeździsz, nie?

    I tak i nie. Motocyklem i rowerem sporo jeżdzę i nie uważam się z tego
    powodu za szura. No i pasy pomagają, a nalezy sobie jasno powiedzieć -
    przy poprzednich falach szacowano, że cała szopka covidowa powodouje
    mniej więcej drugie tyle znów co na sam covid. Teraz covid złagodniał -
    szpoka nie. IMHO w tej chwili walka z epidemią powoduje więcej zgonów
    niż sama epidemia. Po prostu należy skończyć tą szopkę i tyle. A i ile
    dawek rocznie zakładasz? Bo ja jestem skłonny jedną na jesień brać. Ale
    nie 4 rocznie - a powoli do tego dążymy/

    > Niepewność i powszechnośc (skala). Jakby było przekonanie (dowody), że
    > będzie jak opryszczką to pewnie nikt by nie cudował.

    No ale już właściwie są. Tylko raz że toczy się siłą bezwładności, dwa
    że władza zorientowała się że cały ten cowid to doskonała wymówka na
    wszystko - można zrobić fundusz do walki i z niego finansować wybory,
    można napierdalać pokojowe demonstracje, można robić wałki, przekładać
    wybory, tworzyć tarcze (a w zasadzie wały) na poziomie krajowym, nie
    mówiąc już o tym, że można mieć procent o "walki" lub przewalać w
    ustawach kowidowych po nocach co chcesz. Więc do normalnosci już nie
    wrócimy. Przynajmniej nie bez walki. Szury miały rację.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 350. Data: 2022-02-18 09:44:17
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Są.
    Mam dużo w rodzinie, po różnych gałęziach, w tym wykształceni i światowcy z niezłą
    pozycją (to wcale nie w Polsce jest opór).
    Duża korelacja z wiarą (ale nie bezwarunkowa).

    -----