  • 321. Data: 2022-02-16 06:49:53
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Testuje się w Polsce gdzieś rutynowo bez kontaktu z lekarzem? W sensie
    > np. jako wymóg pójścia do pracy?

    U nas na testy trafiają ci, co poszli naiwnie do lekarza licząc, że
    dostaną pomoc i zwolnienie lekarskie. Co więcej jak chodzisz do lekarza
    poza NFZ to ci "skierowania" na test nie wystawi, bo nie... może;) Sam z
    tego korzystam - jak mam wątpliwości to L4 żeby nie zarażać biorę od
    lekarza z luxmedu i siedzę na dupie ale bez aresztu. Z drugiej strony
    widać, że testów jest 32 miliony a skierowań od lekarzy 7,5 miliona
    (oczywiście zapewne od początku pandemii), więc ktoś kiedyś pewnie chodził;)

    Ciekawy jestem jaka jest obecnie śmiertelność omikrona skoro szacuje
    się, że "nowych przypadków" jest 5-10 razy więcej a "zgony na covid" to
    jak ktoś umrze i ma dodatni wynik. Na sam coid z tego co pamiętam 1/4 z
    tych "zgonów na covid". Z tego co pamiętam to oficjalnie "śmiertelność"
    covida jako takiego to u nas niecałe 2%. Podzielić przez 7,5 (średnie
    oszacowanie rzeczywistej ilości "przypadków") i potem przez 4
    (rzeczywiste zgony na covid a nie "miał dodatni wynik") - 2%/7,5/4 = 7
    promili. A to dla delty - omicron jeszcze o o rząd wielkości
    łagodniejszy co widać na wykresach - zakażenia wyjebało w kosmos a zgony
    prawie płasko. I z tego powodu chcemy szykanować tych co się nie
    zaszczepili dobrowolną szczepionką, która nie zapobiega zachorowaniom.
    Świat zwariował;) JUż kiedyś o tym pisałem - gdyby podobnie traktować
    zupełnie nieszkodliwą opryszczkę, którą ma zdecydowana większość
    populacji to by wyszła hatakumba - najgroźniesza choroba przy której
    ebola się chowa. Pisałem też że gdyby covid ewoluował w zwykłe
    przeziębienie to ta szopka jeszcze będzie trwała miesiące albo lata. I
    znów szury będą miały rację...

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 322. Data: 2022-02-16 15:22:49
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 15 Feb 2022 17:36:49 +0100, Shrek napisał(a):

    > Wszyscy namawiają - bezpieczne, skuteczne, ale
    > jak przychodzi co do czego to musisz się podpisać, że dobrowolnie
    > wziąłeś szczepionkę

    Jak idziesz do dentysty to też się musisz podpisać, że zgadzasz się na
    leczenie; takie czasy.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 323. Data: 2022-02-16 15:35:13
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 15 Feb 2022 16:14:10 +0100, J.F napisał(a):

    > W zasadzie masz racje, ale lepszego wskaznika nie mamy.

    To jest tylko orientacyjny wskaźnik, czy przybywa albo ubywa zakażonych w
    Polsce, a ich prawdziwa liczba jest nieznana.

    > Poza tym spodziewasz sie znaczacych roznic wsrod tych chodzących
    > zaszczepionych i niezaszczepionych?

    Nieszczególnie, ale widocznie jest to jednak na tyle znaczący czynnik, że
    wykres Roberta z tłitera udało się podważyć za pomocą danych o zgonach.

    > Ze moga byc roznice naturalnej smiertelnosci Covid miedzy roznymi
    > nacjami.

    No i pewnie są, tyle że chyba nie ma badań na ten temat i raczej nie
    będzie, bo trzeba by robić makabryczne eksperymenty, zarażając
    reprezentatywne grupy z różnych krajów i liczyć, ilu z nich zejdzie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 324. Data: 2022-02-17 13:04:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 16 Feb 2022 15:35:13 +0100, Olin wrote:

> [...]
    >
    > Nieszczególnie, ale widocznie jest to jednak na tyle znaczący czynnik, że
    > wykres Roberta z tłitera udało się podważyć za pomocą danych o zgonach.

    Jakim cudem?
    Moze szczepionka naprawde chroni przed ciezkim przebiegiem i zgonem.

    Ale nie chroni przed zakażeniem, wiec wydaje sie, ze slabo chroni
    przed dalszym rozprzestrzenianiem ... i nie tylko sie wydaje - patrz
    Irlandia.

    > No i pewnie są, tyle że chyba nie ma badań na ten temat i raczej nie
    > będzie, bo trzeba by robić makabryczne eksperymenty, zarażając
    > reprezentatywne grupy z różnych krajów i liczyć, ilu z nich zejdzie.

    Ale po co - przeciez mamy miliony zarażonych.
    Tylko faktycznie - nie wiemy ilu mamy zarażonych o ktorych nie wiemy.

    J.

  • 325. Data: 2022-02-17 13:06:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 16 Feb 2022 15:22:49 +0100, Olin wrote:

    > Jak idziesz do dentysty to też się musisz podpisać, że zgadzasz się na
    > leczenie; takie czasy.

    A tu widzisz - moze wziąlem dobrowolnie, a moze musialem, bo chialem
    np do Australii pojechac.
    Chcialem dobrowolnie, albo "musiałem" ...

    J.

  • 326. Data: 2022-02-17 13:21:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 16 Feb 2022 06:49:53 +0100, Shrek wrote:

> [...]
    > widać, że testów jest 32 miliony a skierowań od lekarzy 7,5 miliona
    > (oczywiście zapewne od początku pandemii), więc ktoś kiedyś pewnie chodził;)

    Ale to sa testy oficjalne jak rozumiem, czyli skierowanie bylo.

    Choc nie - sportowcy sie testowali, rząd sie testował - da sie bez
    skierowania :-)
    Turysci sie chyba testowali, ale nie wiem jak ...

    > Ciekawy jestem jaka jest obecnie śmiertelność omikrona skoro szacuje
    > się, że "nowych przypadków" jest 5-10 razy więcej a "zgony na covid" to
    > jak ktoś umrze i ma dodatni wynik.

    Nie wystarczy popatrzec np w WHO ?

    > Na sam coid z tego co pamiętam 1/4 z
    > tych "zgonów na covid".

    A to osobny problem, ze nie wiadomo dokladnie na co umarl ... czasem
    naprawde nie wiadomo ...

    > Z tego co pamiętam to oficjalnie "śmiertelność"
    > covida jako takiego to u nas niecałe 2%.

    U nas jakos tak, ciekawe na ile prawdziwe.
    Szczegolnie teraz, gdy zakazenie moze byc przypadkowe ...

> [...]
    > promili. A to dla delty - omicron jeszcze o o rząd wielkości
    > łagodniejszy co widać na wykresach - zakażenia wyjebało w kosmos a zgony

    Aczkolwiek lekarze ostrzegaja - bedzie kolejna mutacja i kto wie jaka.

    J.

  • 327. Data: 2022-02-17 13:24:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 16 Feb 2022 00:03:39 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Nie muszą być wyłącznie genetyczne, mogą być też np. środowiskowe, gdzie
    > żyje co je, jakie inne wirusy bywają w okolicy...

    Tez prawda, ale skoro w jednym miescie jedni umieraja, a inni nie
    odczuwają, to roznice genetyczne chyba jednak są .

    > Testuje się w Polsce gdzieś rutynowo bez kontaktu z lekarzem? W sensie
    > np. jako wymóg pójścia do pracy?

    Sportowcy.
    Teraz tez mozna w aptekach, ale to nowosc.

    J.

  • 328. Data: 2022-02-17 13:35:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Feb 2022 17:36:49 +0100, Shrek wrote:

    > No widzisz;) Swoją drogą ciekawe jakby zareagowali jakbym przyszedł w
    > marcu i tłumaczył, że szczepiłem się w listopadzie i już czas na kolejną
    > dawkę;)

    A tlumacz sie. Nie mamy szczepionki i co pan zrobi ?

    > Z tego co pamętam nie namawiała prywatnie tylko powiedziała że w dupie
    > mamy świńską chyba grypę i szczepionki na nią, a jak ktoś musi, to niech
    > się prywatnie szczepi. Szurka;)

    Albo to o inna epidemie chodzilo, albo cos pobocznego przy tej -
    bo w powyzszej sprawie to byla jedna szczepionka wlasciwa, ale Kopacz
    nie chciala jej kupic, bo jak mowila - niesprawdzona.
    Z czasem wyszlo na jej - epidemia okazala sie malo szkodliwa a
    szczepienie niepotrzebne, pieniadze zaoszczedzila.
    Ale czy pewna byla, ze tak wyjdzie?

    J.

  • 329. Data: 2022-02-17 14:09:28
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 17 Feb 2022 13:21:32 +0100, J.F napisał(a):

    > A to osobny problem, ze nie wiadomo dokladnie na co umarl ... czasem
    > naprawde nie wiadomo ...

    Zupełnie jak na komendzie. Spałują, potraktują paralizatorem i potem
    pismaki się czepiają, że milicjanci to mordercy, a przecież skąd wiadomo,
    czy to miało jakikolwiek związek ze zgonem.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 330. Data: 2022-02-17 17:49:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.02.2022 o 13:06, J.F pisze:

    > A tu widzisz - moze wziąlem dobrowolnie, a moze musialem, bo chialem
    > np do Australii pojechac.
    > Chcialem dobrowolnie, albo "musiałem" ...

    Pomijam, że jak chodzę do dentysty to żadnych papierów co wizytę nie
    podpisuję i dentysta podlega polskiemu prawu - jak coś spierdoli to
    przynajmniej teoretycznie odpowiada cywilnie.

    Obecnie w końcu uchwalono ustawę o odszkodowaniach po nopach i jest to
    wbrew pozorom zła wiadomość. Teraz na przykład calkiem oficjalnie za
    śmierć w wyniku nopa... nikt nie odpowiada, a za każdego innego potrzeba
    co najmniej 14 dni w szpitalu i dostaniesz max 100k. O ile rzeczywiście
    na te 14 dni trafisz - jak nie to spadaj - choćbyś został kaleką. To już
    lepiej było na zasadach ogólnych dochodzić od państwa.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.