  • 301. Data: 2022-02-14 17:18:15
    Temat: Re: Korelacja
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Feb 2022 14:43:19 +0100, Olin wrote:

    > "Mów do mnie jeszcze... Ludzie nas nie słyszą, słowa twe dziwnie poją i
    > kołyszą, "
    >
    > 1. Infekcja to nie zachorowanie.
    > 2. Mamy wyniki o zakażeniach dla osób, które poszły sobie zrobić test, a
    > nie rzeczywistej skali i strukturze zakażeń.

    Owszem.

    To jaka jest skutecznosc na infekcję?
    Albo jakiej sie spodziewac.

    Jeszcze gorszej?

    > W grudniu we Francji, Hiszpanii i innych zaszczepionych krajach były
    > horrendalne liczby zakażeń, tylko zgonów jakoś mało.

    Owszem, ale przypomnij - jakis jest procent zaszczepionych tam, a jaki
    u nas.

    > U nas na odwyrtkę:
    > mało kto się zakaża, tylko zgonów dużo.

    W ostatnich tygodniach zachorowan duzo, a zgonow ubywa.
    https://covid19.who.int/region/euro/country/pl

    Omikron?

    Ostatnia smiertelnosc podobna do hiszpanskiej, a populacje podobne.
    Francja ma wieksza ... wiec po podzieleniu przez populacje chyba tez
    podobną.

    Za to rodzi sie kolejna ciekawostka ... u nas szczyt zgonow byl w
    grudniu 2022. Teraz mamy kolejna fale zachorowan, a zgonow ubywa,
    do poziomu jak widac Hiszpanii czy Francji.

    Nasze niedowiarki zdazyly sie zaszczepic i mamy podobny poziom
    ochrony, czy ... szczepionka przed zgonem na omikron nie chroni?
    Czy jeszcze inna przyczyna, bo przeciez dawales dane, ze 40 czy 50
    latkow.

    Okres 2022-01-24 do 02-06
    ogolem 841 zgonow zaszczepionych, 1919 niezaszczepionych
    wsrod 50-latkow 3/8, 51 lat 1/9, 52 lat 3/8 ... no nie, szczepionka
    chroni.

    https://basiw.mz.gov.pl/index.html#/visualization?id
    =3761

    > To że liczby są duże, nie znaczy, że wiarygodne.

    Ale fluktuacje sa mniejsze.

    J.

  • 302. Data: 2022-02-14 21:01:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W zasadzie to na podstawie czego tak kategorycznie?
    > Pewnie chronią, ale nie widomo na ile jest to ochrona znacząca.

    Wiadomo z danych z UK - po dwóch dawkach po pół roku 0-10%. Rzeczywiście
    chronią w zauważalnym stopniu przed ciężkim przebiegiem i zgonem. Przy
    czym ten zauważalny stopień jest jednak daleki od 100%.

    Tak czy inaczej:

    1 - zastanawisz się czy warto się szczepić - dziabnij się.
    2 - Zastanawiasz się czy warto zezwolić na dyskryminację bo ktoś nie
    wziął dobrowolnej szczepionki - nie warto!
    3 - Zastanawisz się co będzie jak za trzy miechy powiedzą że trzeba
    czwartą - ja też się zastanawiam;)

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 303. Data: 2022-02-14 21:05:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.02.2022 o 11:26, Olin pisze:

    > Dzielimy co trzeba:
    >
    > podkarpackie 653 zgony/mln
    > pomorskie 496 zgony/mln
    >
    > Liczę na ciętą ripostę.

    Trzymaj:

    https://www.wykop.pl/cdn/c3201142/comment_1643307259
    39pJAvkNmNIOZsxEFlcvZX,w400.jpg

    Tłiter wrócił. Inne daty wziąłeś inne wyniki. Nic dziwnego. Pisałem, że
    zabawa w korelacje jest głupia bo choćby od dat zależy.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 304. Data: 2022-02-14 21:34:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Feb 2022 21:01:31 +0100, Shrek wrote:

> [...]
    > wziął dobrowolnej szczepionki - nie warto!
    > 3 - Zastanawisz się co będzie jak za trzy miechy powiedzą że trzeba

    Juz mowia
    https://www.gov.pl/web/szczepimysie/czwarta-dawka-pr
    zypominajaca

    Tak ogolnie patrzac ... we wrzesniu/pazdzierniku chyba warto sie
    zaszczepic. Moze juz beda jakies nowe lepsze szczepionki ...
    no tak, tylko ze beda niesprawdzone :-)

    Ale czy warto czwarta dawke wziac w marcu ?

    J.

  • 305. Data: 2022-02-14 21:40:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.02.2022 o 21:34, J.F pisze:

    > Tak ogolnie patrzac ... we wrzesniu/pazdzierniku chyba warto sie
    > zaszczepic.

    W październiku. Nic odkrywczego - nie trzeba być geniuszem, żeby
    wymyśleć, że skoro po pół roku spada niemal od zera to należy się
    szczepić na przełomie października i listopada a nie na wakacje. No ale
    tu nie chodzi o logikę a o wyjazd na wakacje...

    > Moze juz beda jakies nowe lepsze szczepionki ...

    Będzie plottłist - przecież te co mamy som dobre!

    > Ale czy warto czwarta dawke wziac w marcu ?

    Ale z powodów zdrowotnych czy z powodu subskrybcji wolności
    obywatelskich? Pytanie pomocnicze - na grypę się w marcu szczepisz? Da
    się wogóle czy po prostu szczepionka jest niedostępna?

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 306. Data: 2022-02-14 21:55:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Feb 2022 21:40:48 +0100, Shrek wrote:

> [...]
    > szczepić na przełomie października i listopada a nie na wakacje. No ale
    > tu nie chodzi o logikę a o wyjazd na wakacje...

    No tak, masz racje :-(

    Jest jeszcze wersja, ze rozne kraje zauwaza, ze szczepionki nic nie
    daja i beda wymagaly testu :-)

    > Będzie plottłist - przecież te co mamy som dobre!

    Sluszna uwaga :-)

    > Ale z powodów zdrowotnych czy z powodu subskrybcji wolności
    > obywatelskich? Pytanie pomocnicze - na grypę się w marcu szczepisz?

    Na grype sie w ogole nie szczepie.
    Nie zebym byl jakis przeciw, ale za duzy problem organizacyjny.
    Wstac o 6 rano, odstac swoje w kolejce, odczekac w drugiej u lekarza,
    zeby laskawie zaszczepili ... moze w tym roku lepiej ...

    A grypa szczepienia nie wymaga :-P

    >Da się wogóle czy po prostu szczepionka jest niedostępna?

    Pewnie moze byc dostepna, tylko u nas ... "zamowilismy malo, zeby sie
    nie marnowala, i sie skonczyla" ...

    J.

  • 307. Data: 2022-02-14 22:32:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.02.2022 o 21:55, J.F pisze:

    > Na grype sie w ogole nie szczepie.
    > Nie zebym byl jakis przeciw, ale za duzy problem organizacyjny.

    Ja jako rasowy szur i naczelny antyszczep i płaskoziemca usentu
    środkowoeuropejskiego szczepię się... jak nie zapomnę;) Czyli tak pół na
    pół.

    > Wstac o 6 rano, odstac swoje w kolejce, odczekac w drugiej u lekarza,
    > zeby laskawie zaszczepili ... moze w tym roku lepiej ...

    Mam abo - zapisujesz się na konkretną godzinę i już. Choć dwa lata temu
    sczepionek nie mieli i spod lady w aptece dostałem;)

    > Pewnie moze byc dostepna, tylko u nas ... "zamowilismy malo, zeby sie
    > nie marnowala, i sie skonczyla" ...

    No to już masz uzasadnienie czy warto się szczepić w marcu;)

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 308. Data: 2022-02-15 01:16:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-02-14, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Wiadomo z danych z UK - po dwóch dawkach po pół roku 0-10%. Rzeczywiście

    Ale tam u JF było o zakażeniach/zarażeniach zdaje się, czyli o stanie
    przed namnożeniem się wirusa w stopniu skutkującym chorobą i/lub
    transmisją.

    > chronią w zauważalnym stopniu przed ciężkim przebiegiem i zgonem. Przy
    > czym ten zauważalny stopień jest jednak daleki od 100%.

    U mnie z już szalejącym omikronem i zakażeniami ART/PRC na poziomie
    10tys dziennie, obłozenie łóżek ca 1000, w tym pod respiratorem ~150, w
    tym na OIOMach ~25. W tych 2ch ostatnich ~25% to nieszczepy i szczepy z
    jedną dawką. Umiera jednocyfrowa ilość osób dziennie z czego w pełni
    zaszczepionych 0-2. Stopień wyszczepienie (min dwie dawki ~94%). Mówisz,
    że to mało?

    --
    Marcin

  • 309. Data: 2022-02-15 06:23:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale tam u JF było o zakażeniach/zarażeniach zdaje się, czyli o stanie
    > przed namnożeniem się wirusa w stopniu skutkującym chorobą i/lub
    > transmisją.

    No właśnie tak definiuje się skuteczność szczepionki;) Jakby ci ktoś dwa
    lata temu powiedział, że przecież oczywiste jest że szczepioenia nie
    chronią przed zachorowaniem, to byś powiedział, ze pojebało;) A teraz
    masz zawodników co twierdzą, że nie zapobiegają i nigdy nie zapobiegały
    i jak ktoś twierdzi, że zapobiegają to antynaukowy nieszczep i
    płaskoziemca;)

> [...]
    > jedną dawką. Umiera jednocyfrowa ilość osób dziennie z czego w pełni
    > zaszczepionych 0-2. Stopień wyszczepienie (min dwie dawki ~94%). Mówisz,

    No u nas coś koło 50% skuteczniości - 25% worków to zaszczepieni przy
    wyszczepieniu troszkę ponad 50%. Znacząco ale od 100% daleko.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 310. Data: 2022-02-15 10:14:21
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 14 Feb 2022 17:18:15 +0100, J.F napisał(a):

    > Owszem.
    > To jaka jest skutecznosc na infekcję?

    Dopóki nie będzie porządnych badań, nie wiadomo.

    > Owszem, ale przypomnij - jakis jest procent zaszczepionych tam, a jaki
    > u nas.

    Procent zaszczepionych nie ma nic do rzeczy.
    To właśnie pokazuje, że wyciąganie wniosków z liczby zakażeń nie ma sensu,
    jeśli nie są robione na całej populacji albo reprezentatywnych grupach, bo
    potem wychodzi, że u nas suweren się nie zakaża, za to masowo umiera.

> [...]
    >
    > Ostatnia smiertelnosc podobna do hiszpanskiej, a populacje podobne.
    > Francja ma wieksza ... wiec po podzieleniu przez populacje chyba tez

    Chyba patrzymy na jakieś inne dane.
    Zgony w "tygodniu 7 lutego":
    Polska: 1523
    Hiszpania: 472
    Francja: 2270

    Chociaż z tą Francją się zgadza.

    > Ale fluktuacje sa mniejsze.

    Tak, mamy małe fluktuacje liczb bez znaczenia.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl