    Temat: Re: Korelacja
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.04.2022 o 12:03, Olin pisze:

    > Porównywanie danych dla jednego tygodnia to pospolite foliarstwo.

    No chyba że na grafice reklamowej ue to wtedy tak:P

    > Tu masz wzorzec dla UE i okresu 1.09-28.12.2021:
    > https://drive.google.com/file/d/1K9fPdDtNLLLopgByvUV
    cayCpclOe0xIH/view

    Jak już chcesz porównywać, to weż obetnic całość omicrona - cyli gdzieś
    tak do końca listopada. No tylko że wtedy to porównujesz poza falami,
    więc w sumie niewiele z tego wynika.

    > Nie wiem, kto stawiał UK jako wzór, raczej nie ja, bo PL ma obecnie 59.09%
    > zaszczepionych, a UK 72.92%; do Portugalii im daleko.

    No sam chciałeś porównywać ciągle UK i BG - w kńcu porównałem a tu taki
    nomen omen kwaitek.

    PS - portugalnia też z nami obecnie przegrywa na zgony:P Co takiego się
    stało, że nagle dane są złe? :P

    > Istota sprawy jest taka, jak już powyżej napisałem. Wyciąganie wniosków na
    > podstawie danych dla dwóch krajów jest dobre dla foliarzy. Im większa próba
    > tym większa istotność statystyczna.

    Przypomnij proszę, kto za każdym razem zmieniał temat na "a wyjaśniłeś
    już fenomen UK i BG?" :P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1402. Data: 2022-05-02 08:28:47
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 29.04.2022 o 17:06, J.F napisał:

    > Na pewno? Tylko w Lombardii Wlosi dlugo zyją?

    nie, ale akurat tam jest nadreprezentacja domów spokojnej starości - nie
    jest to może Amerykańska Floryda, ale takie są fakty.

    > A tak moze bardziej kontretnie, to co Wuhan zalecał?

    testowanie testami rt-pcr, użycie respiratorów itd...

    > No wlasnie. Nie bylo chorych, to nie mozna zrzucic na lepsze sposoby
    > leczenia.

    31 marca apel jednego z lekarzy z NY o tym, by nie podłączac do
    respiratorów, bo to błąd: https://www.youtube.com/watch?v=k9GYTc53r2o

    > Po prostu - w inne rejony Chinczycy nie przywlekli wirusa,
    > a lockdown/kwarantanna zapobiegly szybkiemu rozprzestrzeniu tego z
    > Lombardii, a pewnie bardziej z paru miast.

    tak tak, ale za to teoria, że do Szwecji się przedostała chyłkiem pomimo
    kwarantanny i lockdownowi to o czym świadczy?

    > Ale jakby puscic na zywiol ... to w calym kraju 14 razy ?

    > moze zostawic pod drzwiami ...

    ale jak - przecież jest w izolacji, to jak może wyjść i zostawić coś pod
    drzwiami, zresztą kto to przygotuje? Zrozum - albo pełen lockdown - nikt
    z nikim się nie komunikuje, albo nie ma to sensu.

    > No niestety - osobnego mieszkania dla kazdego sie raczej nie znajdzie.

    no to przestaje taki lockdown mieć sens, bo z dużym p-stwem znajdzie się
    miejsce, które może być inkubatorem zarażania...

    > Rozumiem, dlatego wspominam o rozwiazaniu w miare totalnym.
    >
    > Tylko, ze w praktyce jest bezsensowne, bo nie zamkniesz wszystkich
    > krajow na raz. I jak widac - bedą przynosic przez pare lat.
    > Zobaczymy czy 2.5 roku wystarczy ... chyba nie, nie wyginie wirus
    > przez to lato.
    > Ale moze te wczesniejsze grozne mutacje wyginą ... tylko ciekawe czemu
    > - szczepionka czy omikron i naturalna odpornosc.

    te wcześniejsze mutacje same wymierają... Sam wirus zostanie z nami
    prawdopodobnie do końca świata - tyle, że w łagodniejszej formie -
    dokładnie jak z innymi podobnymi wirusami. Nie ma sposobu aby się go
    pozbyć, trzeba się nauczyć z nim żyć. Szczepionka - dawała niewielką
    odporność na samym początku, obecnie nie daje w zasadzie żadnej,
    przechorowanie daje lepszą odporność, ale też nie wieczną, bo wirus
    mutuje szybko. To też należy zrozumieć i zrozumieć, czemu do tej pory
    nie stworzono skutecznej szczepionki na koronawirusy i grypę. Jak to się
    zrozumie, to łatwiej się żyje i człowiek przestaje panikować i żyć w
    ciągłym strachu.

    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 30.04.2022 o 01:48, Marcin Debowski napisał:

    > Skąd wiesz, że noe przyniósł, nawet przy kiepskiej organizacji?

    Bo przyniósł głównie straty i problemy (zarówno ekonomiczne jak i zdrowotne)

    > Powtarzasz te tezy, ale naprawdę trudno czuć się przekonanym, że
    > lokdałny raz były niepotrzebne, dwa, że problem był z lokdałnami, a nie
    > z ich organizacją. Poczta to zupełnie nieprzydatna instutucja bo Sasin
    > przeebał z jej pomocą 70M na wybory, które się nie odbyły.

    lockdown to niezgodny z nauką sposób na radzenie sobie z chorobami dróg
    oddechowych. Podobnie jak socjalizm, tym razem też przyniósł więcej
    szkody niż pożytku.

    > No i co z tego, skoro jeśli się zaszczepił to ma dużo większe szanse na
    > przeżycie czy wyjście z ewentualnej choroby bez większych problemów?

    hmmm... przy IFR 0.14% - nawet jeśli jest róznica (choć z pewnych
    względów powątpiewam, ale przyjmijmy, że jest), toma to marginalne
    znaczenie. Gdzieś widziałem obliczenia, że dla osób w mniejszym wieku
    większe jest p-stwo na śmiertelnego NOP-a niźli na śmierć z powodu C19...

    > Lepiej było nie szczepić skoro nie ma innej alternatywy?

    inna alternatywa - żyć normalnie.

    > Skąd wiesz?

    wiele badań na to wskazuje i były w wątkach podawane.

    > Nie bierzesz czasami za wypowiedzi naukowców polityczno-mediale
    > publikacje? Jeśli nie, to walnij jakąś publikacją naukową gdzie
    > kategorycznie się twierdzi, że te szczepionkui będą miały trwałość na
    > lata i będą chronić przed transmisją.

    problem w tym,. że te polityczno medialne publikacje zaczęły pojawiać
    się w czasopismach typu Lancet...

    > Musiałbyś chyba poszukać głębiej. O to co w mediach to pretensje do
    > mediów, polityków i innych manipulatorów-oportunistów.

    > Akurat nie kojarzę niczego podobnego. Wręcz kojarzę art. gdzie mówiono,
    > że można się spodziewać, że stanie się jak z grypą sezonową.

    Jak nie, sam byłem za sam pomysł porównania z grypą objechany z góry na dół

    > Nie jak każda inna, jak te na grypę.

    ale jakby była traktowana jak te na grypę, nie zostałaby dopuszczona w
    trybie specjalnym...

    > Nb. jak Ty dajesz radę z antybiotykami i ich fatalną skutecznością,
    > która wymaga wielokrotnego podawania przez kilka dni lub tygdni? Czy
    > rozsądna osoba w ogóle powinna godzić się na więcej niż jedną dawkę? :)

    wiesz, przy np antybiotyku - kuracja jest znana, znane są ew problemy
    jakie może wywołać ect, w przypadku nieprzebadanych prawidłowo
    substancji podawanych jako szczepionki tak nie jest.

    > Tym nie mniej, teraz, jak już się douczyłem, to akceptuję ten prosty
    > fakt, że najwyraźniej to co mamy, czy przy kowidzie, czy przy grypie, to
    > jest to, na co obecny stan nauki pozwala. I choć nie jest idealnie to
    > jednak w wielu aspektach skutecznie. Nadal więc nie rozumiem co Ci te
    > szczepionki zawiniły skoro ocaliy setki tysiące osób, przed śmiercią i
    > ciężką chorobą.

    Czy ocaliły, to się okaże, a może przyczyniły się do śmierci innych.
    Dodatkowo ktoś chciał zmuszać wszystkich do tego by się nimi szczepić,
    przy braku jednoznacznych dowodów na skuteczność w celu wyrugowania wirusa.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 1404. Data: 2022-05-02 10:42:36
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > lockdown to niezgodny z nauką sposób na radzenie sobie z chorobami dróg
    > oddechowych. Podobnie jak socjalizm, tym razem też przyniósł więcej
    > szkody niż pożytku.

    No pewnie. Bo kiedyś miasta zamykali nie przed chorobą, zgodnie z nauką,
    tylko przed złymi mocami. I znowu okazało się, że szury miały rację, że
    to złe moce, bo jednak takie zamykanie miast jakiś pożytek przynosiło.
    Gdyby nie przynosiło, to by miast nie zamykali, więc szury miały rację.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 1405. Data: 2022-05-02 10:49:33
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 02.05.2022 o 10:42, Kviat napisał:

> [...]
    > to złe moce, bo jednak takie zamykanie miast jakiś pożytek przynosiło.
    > Gdyby nie przynosiło, to by miast nie zamykali, więc szury miały rację.

    hmmm... przed grypą to chyba przed 100 laty ostatnio coś takiego wymyślano.
    Później nauka dowiodła, że przeciw chorobom dróg oddechowych - a więc
    wszelkich przeziębień i gryp jest to przeciwskuteczne
    http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10
    .1.1.552.1109&rep=rep1&type=pdf

    I takie było stanowisko naukowców aż do 2020r, kiedy bez żadnych
    przełomowych odkryć w tej dziedzinie, nagle zmieniono podejście.

    No ale właśnie na tym polega cała neonauka - zmieniamy wszystko o 180
    stopni, nie potrzebujemy żadnych dowodów na nasze tezy, ale jak ktoś
    neguje nasze podejście, to musi mieć dobrej jakości badania i muszą być
    wykonane teraz, te wcześniejsze utraciły "moc"...

    --
    http://zrzeda.pl

  • 1406. Data: 2022-05-02 13:53:28
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

> [...]
    > neguje nasze podejście, to musi mieć dobrej jakości badania i muszą być
    > wykonane teraz, te wcześniejsze utraciły "moc"...

    Twierdzisz, że nie ma dowodów naukowych na to, że jak nie masz kontaktu
    z osobą chorą to się nie zarazisz?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 1407. Data: 2022-05-02 14:40:11
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 02.05.2022 o 13:53, Kviat napisał:

    > Twierdzisz, że nie ma dowodów naukowych na to, że jak nie masz kontaktu
    > z osobą chorą to się nie zarazisz?

    Twierdzę, że nie ma dowodów na to, że powstrzyma to rozpowszechnienie
    się choroby. Chyba, że chcesz siedzieć w odosobnieniu do końca życia.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 1408. Data: 2022-05-02 15:26:06
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Twierdzę, że nie ma dowodów na to, że powstrzyma to rozpowszechnienie
    > się choroby.

    I właśnie dlatego kiedyś bramy miast zamykali tak dla jaj. Żeby wkurzyć
    obywateli miasta, bo nie mieli dowodów, że to powstrzymuje
    rozpowszechnianie choroby.

    > Chyba, że chcesz siedzieć w odosobnieniu do końca życia.
    Ale wiesz, że po jakimś czasie bramy miast były otwierane?
    Twierdzisz, że siedzieli w zamkniętych miastach przez całe życie i to
    bez dowodów, że to powstrzymuje rozpowszechnianie choroby?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 1409. Data: 2022-05-02 15:49:50
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 02.05.2022 o 15:26, Kviat napisał:

    > I właśnie dlatego kiedyś bramy miast zamykali tak dla jaj. Żeby wkurzyć
    > obywateli miasta, bo nie mieli dowodów, że to powstrzymuje
    > rozpowszechnianie choroby.

    w czasie, kiedy leczono za pomocą zdrowasiek?

    > Ale wiesz, że po jakimś czasie bramy miast były otwierane?
    > Twierdzisz, że siedzieli w zamkniętych miastach przez całe życie i to
    > bez dowodów, że to powstrzymuje rozpowszechnianie choroby?

    piszesz o chorobach układu oddechowego? Zresztą dałem link do naukowego
    opracowania na ten temat. Bądź dalej ignorantem jak chcesz...

    --
    http://zrzeda.pl

  • 1410. Data: 2022-05-02 20:51:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 2 May 2022 08:54:30 +0200, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Bo przyniósł głównie straty i problemy (zarówno ekonomiczne jak i zdrowotne)

    > lockdown to niezgodny z nauką sposób na radzenie sobie z chorobami dróg
    > oddechowych.

    No jak nie - kwarantanna jest nieznana?

    No moze w odniesieniu do chorob drog oddechowych, bo ogolnie to jednak
    znana.

    > Podobnie jak socjalizm, tym razem też przyniósł więcej
    > szkody niż pożytku.

    No ale jakby nic nie robic ... przy ilu ugiąl sie Johnson, a kiedy
    Szwecja?

    Bo ja zaryzykuje stwierdzenie, ze byloby u nas ze 150 tys zgonow,
    a potem juz szczesliwosc.

> [...]
    > znaczenie. Gdzieś widziałem obliczenia, że dla osób w mniejszym wieku
    > większe jest p-stwo na śmiertelnego NOP-a niźli na śmierć z powodu C19...

    a gdzies tam straszyli, ze coraz mlodsi schodza.
    Przy czym te wyliczenia widziales dla owczesnego poziomu epidemii,
    a jak puscic na zywiol ... ja obstawiam, ze byloby 30 mln zakazonych,
    moze nawet 38 mln.

    A z kolei NOP ... sa jakies ciezkie przypadki w Polsce znane?

    > inna alternatywa - żyć normalnie.

    Szczeliwie to choroba o malej smiertelnosci ... jakies 0.5% ?

    J.