    Temat: Re: Korelacja
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    > Paliwa.

    > No na grypę. Ta sama klasa wirusów zdaje się? Dlaczego więc tak bardzo
    > pomstujesz na te kowidowe?

    bo do grypowych nikt nie zmusza. Że tak przypomnę Moderna pracowała nad
    szczepionką na grypę w technologii mrna i jednak jej się nie udało...

    > Trochę jest (vide mój inny post) ale co to ma do rzeczy, skoro inna
    > klasa wirusów?

    Przyjęcie ilu z nich daje prawa obywatelskie, a nieprzyjęcie odbiera?

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 1342. Data: 2022-04-28 07:58:22
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 28.04.2022 o 02:19, Marcin Debowski napisał:

    > To nie wina testu, że bez zrozumienia jego właściwości oparłeś na nim
    > swoje procedury :)

    No właśnie, nikt nie twierdzi, że procedura nie jest przydatna, ale nie
    w diagnozowaniu, a przynajmniej nie w tego typie diagnozowania, o czym
    mówili lekarze i naukowcy od początku...

    --
    http://zrzeda.pl

  • 1343. Data: 2022-04-28 09:25:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-04-28, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Też się nad tym wcześniej zastanawiałem.

    > Niekoniecznie - w uproszczeniu jak by dystybutor paliw na stacji lał po
    > litrze - to możesz wziąć konkretną ilość pełnych litrów - no ale spalić
    > możesz 10ml. (Oczywiście paliwo do silnika jest kwantowane minimalnym
    > czasem otwarcia wtrysku, ale wiesz o co chodzi);).

    Racja. No to chyba dupa.

    --
    Marcin

  • 1344. Data: 2022-04-28 11:06:01
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 27.04.2022 o 21:35, Shrek pisze:

    > No oprócz. Ale poniewasz była ich statystycznie garstka to byli
    > syatystycznie nieistotni.

    Może dlatego, bo wprowadzono lokdałny i zdążyli się zaszczepić?

    Ale można i tak.
    Dla fiutina żołnierze też są statystycznie nieistotni, więc może sobie
    ich olać, ale zakładam, że rodziny tych żołnierzy (a przynajmniej
    większość) taką nieistotną statystykę widzą inaczej.

    Cywilizowane społeczeństwa tym się różnią od niecywilizowanych, że
    umówiły się, że każde życie jest istotne. A przynajmniej tak deklarują
    oficjalnie.
    I teraz wyobraź sobie, że wychodzi polityk i mówi: "a chuj tam, 1 mln
    140 tys(*) obywateli jest statystycznie nieistotna i mamy ich w dupie,
    niech zdychają, bo piwo podrożeje i Seba z Kariną nie będą mogli
    pojechać na wakacje po wyjściu z siłowni"

    (*) Lubisz procenty, więc podaję jak obliczyłem:
    38 000 000 (żeby było prościej) x3% = 1 140 000
    Nie pasuje 3%? To weź sobie podstaw do wzoru taki procent, jaki ci pasuje.

    > Nie oni zapchali szpitale, a różnica 5% worków
    > w skali pandemii jest statystycznie nieistotna.

    No to liczymy.
    Twierdzisz, że i tak wszyscy by się zarazili, więc wyciągam nieistotne
    statystycznie 5% z "grupy statystycznie nieistotnej, która nie zapycha
    szpitali":
    https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/ludnosc/ludno
    sc/struktura-ludnosci,16,1.html
    https://stat.gov.pl/files/gfx/portalinformacyjny/pl/
    defaultaktualnosci/5468/16/1/1/tablica_1.xls

    Rok 2020 (na tym roku kończy się tabela)
    (A21) 15 - 64 lat
    (AG21) 25266,7 w tysiącach

    25266700 x 5% = 1263335

    Wyciągnij wnioski.

    > Oczywiście smutek
    > wielki, ale lokdałny nie robi się po to, żeby uratować zycie nowaka i
    > dosrać kowalskiemy co ma knajpę, tylko żeby ograniczyć napór cieżkich
    > przypadków na służbę zdrowia.

    A w państwach cywilizowanych lokdałny wprowadza się po to, aby
    ograniczyć napór ciężkie przypadków żeby uratować życie Nowaka i nie
    spowodować przeciążenia służby zdrowia. Bo dzięki temu Kowalski ma
    większą szansę na przeżycie i późniejsze prowadzenie swojej knajpy, bo
    jakby miał pecha i znalazł się w nieistotnie statystycznej grupie
    1263335 obywateli, to by sobie poprowadził figę z makiem, a nie knajpę.
    A jakby miał szczęście i przeżył, to po wszystkim miałby statystycznie
    nieistotne 5% mniej klientów w tej swojej knajpie.

    > To nie te niecałe 6k trupów poniżej 50
    > roju życia zawaliło szpitale.

    Więc powtórzę moją głupią hipotezę:
    Może dzięki lokdałnom i szczepionkom, których doczekali?

    > A skoro nie zapchali to jak twierdzisz -
    > wychodzi na to że byli nieodpowiedzialni - po ich śmierci społeczeństwo
    > będzie bardziej odpowiedzielne:P Nie ma co ich na siłę "ratować" skoro
    > nie chcą.

    To bardzo dziwne, że ratują samobójców, którzy nie chcą.
    Na chuj ratować ich na siłę?
    Po ich śmierci w społeczeństwie zostaną tylko ci, którzy chcą.

    Skoro moje tłumaczenie do ciebie nie dociera, to zapytaj się rodziców
    dziecka po chuj ratowali dziecko po próbie samobójczej, oni ci lepiej
    niż ja wytłumaczą dlaczego ich dziecko nie należy do nieistotnie
    statystycznie grupy.

    > Ale stawia nas to przed niwygornym pytaniem czy aby alko nie
    > powoduje więcej zgonów. A ludzie nierozsądni - może trzeba zadbać i
    > jakiś alkolokdałn zrobić?

    Może i tak. Nie jesteś pierwszym, który mierzy się z trudnymi
    zagadnieniami.
    https://pol-nor.com/uzywki-w-norwegii/

    I nie jesteś pierwszym, który twierdzi, że zna proste rozwiązania
    trudnych zagadnień.

    > No to wnuczka nie wpuszczamy skoro się go boimy?

    No pewnie. Dziadki potrafią wręczyć kasę oszustom podającym się za
    wnuczka... a ty im chcesz zakazać wpuszczać wnuczka... żeby wnuczek mógł
    spokojnie pojechać na urlop, albo pójść do siłowni.
    Genialne.

    > Znaczy co mamy zakazać
    > wnuczkowi życia, szkoły, chwilami areszt domowy żeby dzidzia miał
    > pewność że wnuczek z nikim się nie widzał, więc może widzieć się z
    > dziadzią? Czy ty normalny jesteś?

    Ależ skąd.
    Zawsze możemy udawać, że nic się nie dzieje i nic nie robić.
    Skoro ludzie mogą udawać, że jest lokdałn, to mogą również udawać, że
    nikt nie choruje i nikt nie umiera, a już szczególnie nieistotna
    statystycznie grupa spoza grup ryzyka.
    Do tego jakieś tępaki wprowadziły zakaz życia poniżej 18 lat, bo nie
    mogą w sklepie alko kupić.

    Na chuj społeczeństwo utrzymuje statystycznie nieistotną grupę
    niepełnosprawnych? Na chuj utrzymują przy życiu ludzi chorych na raka,
    przecież i tak umrą. Za te zmarnowane pieniądze wnuczek mógłby mieć
    lepszą szkołę i fajniejsze wakacje.

    Reszty mi się nie chce nawet komentować.
    Jeżeli do tej pory nie zrozumiałeś o co chodzi i po co się wprowadza
    lokdałny, to już nie zrozumiesz.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 1345. Data: 2022-04-28 12:54:33
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 28 Apr 2022 06:53:51 +0200, Shrek napisał(a):

    > A jak pisałem, że istnieją dziesiątki innych czynników niż szczepioenia
    > to byłem szurem

    No i nic się nie zmieniło, bo nie ogarnąłeś, że różne czynniki mają różne
    wagi. Dostałeś czarno na białym, że dla zależności 'zgony vs szczepienia'
    R^2 to ~0.77, więc cała reszta wpływa na zgony ponad 3x mniej niż same
    wakcynacje.
    Zmieniłeś temat i zacząłeś mnożyć procenty dla UK i PL, co do niczego nie
    prowadzi.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 1346. Data: 2022-04-28 13:13:11
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 28 Apr 2022 00:09:37 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > To teraz jeszcze pytanie, czy możliwe jest wytworzenie niezkwantowanej
    > energii?

    Tak. Możesz zawiesić rolkę folii o masie m na półce, która jest na
    wysokości h. Wtedy rolka ma energię potencjalną mgh. Półkę możesz przybić
    na dowolnej wysokości, więc E potencjalna rolki jest dowolna (w sensie może
    mieć każdą wartość).

    Jak już pisałem, energia jest skwantowana tylko w szczególnych przypadkach.
    Nie ma co wpadać w paranoję, że zaraz wszystko mamy kwantować. Elektron
    związany w atomie może mieć tylko dyskretne wartości energii, ale już
    elektron swobodny dowolną.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 1347. Data: 2022-04-28 13:23:02
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 28 Apr 2022 00:35:41 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Dalej jest też wykres porównujący różne, niegrypowe szczepionki. Np. na
    > ksztusiec i świnkę, mają dość krótkie okresy.

    No ten krztusiec to faktycznie żenada. Szanujący się foliarz w życiu by się
    czymś takim nie szczepił.

    W 2008 miałem ospę, choć w dzieciństwie byłem na wszystko prawilnie
    szczepiony. Tu widzę, że pasek dla ospy po ~20 latach blaknie, więc na
    reszcie rozumiem, czemu mnie to dotknęło.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 1348. Data: 2022-04-28 13:25:42
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 27 Apr 2022 12:14:33 +0200, Shrek napisał(a):

    > No widzisz czyli do tej pory dwa lata to było szanujące się miniumum.
    > Teraz mamy cztery miesiące - prawie rząd wielkości mniej. Przy czym te
    > dwa lata to do zupełnego zera, czy poniżej jakiejś przyjętej arbitralnie
    > wartości - nie wiem 30%, albo 50% wartości początkowej?

    Trzeba zapytać kogo kompetentnego, tylko pod żadnym pozorem lekarzy, bo oni
    bankowo są w spisku razem z cyklistami.
    Szukaj na tłiterze.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 1349. Data: 2022-04-28 14:41:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-04-28, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > A jak ze skutecznością w porównaniu do analogicznego lokdałnu ale tylko
    > osób z grup ryzyka? No jak chcesz zrujnować światową gospodarkę,

    Nikt tego z oczywistych względów nie badał. Były tylko zalecenia.

    > edukację i życie kilku procentom populacji, to chyba można się
    > zastanowić czy efekty są zadowalające w stosunku do innych rozwiązań?

    > Teoretycznie jakby zrobić na całym świecie lokdał ekstra hard na całym
    > świecie... no ale się nie da.

    Apropos szczepionek nie działających po paru miesiącach. Jak
    wytłumaczyć np. poniższe (pierwszy z brzegu przykład, pewnie jest
    więcej takich krajów).

    https://www.covid19.admin.ch/en/vaccination/doses Zerknij na tę mapę
    dystrybucji wiekowej pod "Distribution by age group" Ostatnia fala
    szczepień pod koniec 2021/na początku 2022. To nikt już w tej chwili nie
    powinien mieć istotnej ochrony, nie?

    A teraz tu:
    https://ourworldindata.org/covid-deaths-by-vaccinati
    on
    Switzerland: COVID-19 weekly death rate by vaccination status, All
    ages.

    Skąd nadal taka znacząca różnica w ilości zgonów zaszczepieni vs nie?
    Bardzo podobnie widzę dla Singapuru, gdzie też ostatnia akcja szczepień
    (dawka przyp.) była październik-grudzień.

    Coś jakby nie klika.

    --
    Marcin

  • 1350. Data: 2022-04-28 14:42:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Apr 2022 13:13:11 +0200, Olin wrote:

    > Tak. Możesz zawiesić rolkę folii o masie m na półce, która jest na
    > wysokości h. Wtedy rolka ma energię potencjalną mgh. Półkę możesz przybić
    > na dowolnej wysokości,

    Na dowolnej to nie, bo gwózdż jakos tam musi miedzy atomy sciany
    trafic :-)
    Chyba, ze gwózdź regulowany ...

    > więc E potencjalna rolki jest dowolna (w sensie może
    > mieć każdą wartość).

    Trzeba by jeszcze sprawdzic co sie dalej z tą energią dzieje - np jak
    półka spadnie, to bedą procesy atomowe grac rolę - i moze tu sie
    energia kwantowac.

    J.