    Temat: Re: Korelacja
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 25 Apr 2022 14:01:17 +0200, Shrek napisał(a):

    > NIe wiem - nie próbowałem. Nie zajmowałem się w tym wątku ilością
    > zgonów, bo zgadzam się, że szczepionka istotnie ma na ilość zgonów
    > wpływ.

    Dla przypomnienia:
    https://groups.google.com/g/pl.soc.prawo/c/kWM3xXzWV
    jE/m/LrhmUZomBgAJ

    "omikron jest po prostu mniej zjadliwy i generalnie powoduje
    mniej zgonów - co widać również w krajach o niskim wyszepieniu."

    No i w Bułgarii i Serbii jakoś nie powoduje mniej zgonów:
    https://covid19.who.int/region/euro/country/bg
    https://covid19.who.int/region/euro/country/rs

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 1202. Data: 2022-04-25 15:05:22
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 25 Apr 2022 14:04:10 +0200, Shrek napisał(a):

    > W mechanice klasycznej i kwantowej trakrujemy zarówno czas jak i
    > przestrzeń jako wielkości _ciągle_. Jednocześnie nie brak fizyków,
    > którzy twierdzą, że być może zarówno czas i przestrzeń jest kwantowalna.

    Dałeś radę. Szacun.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 1203. Data: 2022-04-25 15:07:56
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 25.04.2022 o 14:47, Shrek pisze:

    > Tak, tak:
    >
    > "dropping to

    A napisali z czego robi ten dropping?

    > Masz nieludzki wyżej. Jak nie dasz rady przetłumaczyć to bedzie jakos
    > tak "spada do

    A napisali z czego spada?

    I wracając do pytania...
    Napisali tam, że bez sensu się szczepić niedziałającymi szczepionkami, a
    szury miały rację?
    Zacytujesz ten fragment? Może być w ludzkim, albo w nieludzkim języku.

    Bo jakoś trudno mi uwierzyć, że naukowcy, w tym CDC, RKI..., chcą
    szczepić ludzi niedziałającymi szczepionkami pomimo tego i wbrew
    oczywistemu faktowi, że szczepionki nie działają, a który to fakt jest
    powszechnie znany i wszyscy go widzą (w raportach przez nich
    sporządzanych, bo przecież to ci naukowcy te wykresy rysują) tylko nie
    oni sami, a szury miały rację. Ogólnoświatowy spisek, czy może
    pozatrudniali tam creme de la creme największych debili?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 1204. Data: 2022-04-25 15:13:59
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 23 Apr 2022 01:16:20 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > świat
    > rzeczywisty jest jak dotychczas systemem dyskretnym więc paradoks
    > wyścigu żółwia z Achillesem nie ma zastosowania.

    Już dawno kończyłem szkoły i słabo pamiętam, ale chodziło raczej o to, że
    starożytni Grecy - tym Zenon - nie wiedzieli, że istnieją nieskończone
    ciągi zbieżne.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 1205. Data: 2022-04-25 15:18:19
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

> [...]

    > wyścigu żółwia z Achillesem nie ma zastosowania.

    Już dawno kończyłem szkoły i słabo pamiętam, ale chodziło raczej o to, że
    starożytni Grecy - w tym Zenon - nie wiedzieli, że istnieją nieskończone
    ciągi zbieżne.

    --

  • 1206. Data: 2022-04-25 15:35:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-04-25, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

    > Już dawno kończyłem szkoły i słabo pamiętam, ale chodziło raczej o to, że
    > starożytni Grecy - tym Zenon - nie wiedzieli, że istnieją nieskończone
    > ciągi zbieżne.

    Zawsze rozumiałem to w ten sposób, że każda taka liczba podziałów jest
    skończona bo przy odpowiednio małych wartościach czy to odległości czy
    innej, bardziej "wewnętrznej" wielkości (np. energii) nie da się
    zachować ciągłości.

    Ale z tego co widzo wytłumaczeń paradoksu jest parę w tym czysto na
    gruncie matematycznym.
    https://www.forbes.com/sites/startswithabang/2020/05
    /05/this-is-how-physics-not-math-finally-resolves-ze
    nos-famous-paradox/

    --
    Marcin

  • 1207. Data: 2022-04-25 15:38:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.04.2022 o 15:00, Olin pisze:

    > Maniakalnie czepiłeś się zakażeń.

    Co ja ci poradzę, że tak przyjęło się określać skuteczność szczepionki
    (konkretnie to nie zakażen nawet a symptomatycznych zakażeń czyli
    zachorowwań)?

    > Zdrowie i życie też się liczy.

    Dokładnie - dlatego szczepionki używa się w celu zapobiegania
    zachorowaniom (znaczy w ujęciu klasycznym, nie twojej nowomodzie).
    Zresztą skoro nie zapobiegają ani wystąpieniu choroby ani transmisji to
    sens powdawania ich poza grupami ryzyka jest dyskusyjny z punktu
    widzenia efektywności, bo oni wcale masowo na kowid nie umierają.

    Można spróbować oszacować:

    Koszt szczepień - około 14 mld na same szczepionki + koszty wykonania
    szczepienia. Agencja Oceny Technologii Medycznych
    i Taryfikacji (ta od danych z dupy) twierdzi że trochę powyżej 60PLN
    (żródło:
    https://bipold.aotm.gov.pl/assets/files/zlecenia_mz/
    2020/305/RPT/2020.12.03_szczepienia_SARS-COV-2_oprac
    owanie_wersja2_publ_BIP.pdf
    tabela 10). Ilość dawek 54M (źródło
    https://www.gov.pl/web/szczepimysie/raport-szczepien
    -przeciwko-covid-19)

    54mln*60+14mld=3,25mld+14mld - razem 17,25mld. Do tego koszty
    przechowywania i transportu (pisie) więc wyjdzie 20 miliardów na
    dotychczasowy koszt programu szczepień. 20% rocznego budżetu NFZ.

    W grupie do 50 lat zarejestrowano około 5% zgonów na kowid w stosunku do
    całości czarnych worków. Zgonów mamy 116 tys. 5% z nich to 5 800. Z
    czego powiedzy 20% wśród zaszczepionych -1160. Skutecznośc przeciw
    zgonom mniej więcej 70% - z grubego palca poniżej 50 roku życia
    uratowaliśmy szczepieniami 812 osób.

    Poniżej 50 roku życia mamy jakieś 17 milionów obywateli - niech będzie
    dla równego rachunku połowa (wiele się nie pomylimy). A więc
    proporcjonalna częśc kosztów to 10mld. Weźmy 8 bo dzieci do lat 5
    wypadają a i wcześniej nieco zawyżyliśmy.

    Wydaliśmy 8mld (8% rocznego budżetu NFZ) żeby ocalić życie 812 osób.
    Załóżmy że w tej grupie wiekowej mamy 40% wyszczepienia, więc jakby
    wszyy poszli to możnaby uratować powiedzy nie 812 a 2000 (też by trochę
    drożej wyszło, ale pomińsmy.

    Podsumowując w grupie wiekowej <50 kosztem ośmiu miliardów (8% budżetu
    NFZ!) ocaliliśmy 800 osób. 10 milonów na łba. Możesz podać drugą
    powszechnie refundowaną procedurę w kwocie 10mln na głowę?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1208. Data: 2022-04-25 15:41:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.04.2022 o 15:05, Olin pisze:

    > Dałeś radę. Szacun.

    Generalnie wiedza o tym że czas i przestrzeń jest wielkości ciągłą to
    podstawówka (z tym że wtedy może rzeczywiście uczniowie nie wiedzą co to
    wielkość ciągła a co dyskretna, więc powiedzmy że ogólniak). Wiedza o
    tym, że niektórzy się zastanawiają czy jest inaczej też nie jest
    zaskakująca. Widzisz - nie trzeba ekspertów, żeby coś samemu ocenić:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1209. Data: 2022-04-25 15:44:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > gruncie matematycznym.
    > https://www.forbes.com/sites/startswithabang/2020/05
    /05/this-is-how-physics-not-math-finally-resolves-ze

    O dzięki. Podniosłeś poziom wątku o zauważalny procent:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1210. Data: 2022-04-25 15:50:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.04.2022 o 15:04, Olin pisze:

> [...]
    > mniej zgonów - co widać również w krajach o niskim wyszepieniu."
    >
    > No i w Bułgarii i Serbii jakoś nie powoduje mniej zgonów:

    Jak nie powoduje mniej jak powoduje.

    Szczyt delty:

    40k przypadków, 1,2k zgonów w dwa tygodnie pożniej

    Szczyt omikrona

    62k przypadków, 0,64k zgonów trzy tygodnie później.

    o 1/3 więcej przypadków, dwa razy mniej zgonów.

    Co prawda nie chciało mi się tym specjalnie zajmować, bo nic to nie
    wnosi do dyskusji, ale cieszę się, że jednak ci wyjaśniłem ten fenomen.
    Nie będziesz już pytał?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!