    Temat: Re: Korelacja
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 20.04.2022 o 14:13, Olin napisał:
> [...]
    agnostyczny-popelniony-na-calym-swiecie-w-walce-z-co
    vid-19-zakrzepica-pluc/

> [...]
    > Juriewiejem Lermontowem, Przewodniczącym Klubu Moskiewskiego, który
    > opublikował go na Vkontakte.
    > Gdyby ktoś nie wiedział, to kacapski portal społecznościowy. Jak podaje
    > Wikipedia:
    > "Po tym, gdy portal stał się bardzo popularny, założyciel portalu Paweł
    > Durow w 2014 roku został usunięty ze stanowiska dyrektora generalnego przez
    > oligarchów Aliszera Usmanowa i Igora Sieczina z bliskiego otoczenia
    > Władimira Putina. Od tego czasu założyciel portalu przebywa za granicą, a
    > portal znajduje się pod kontrolą władz".

    No i co z tego - pokazuję, że z różnych stron docierają informacje
    wiosną 2020r, że terapia respiratorowa jest niewłaściwa przy
    powikłaniach covidowych. Teraz już twierdzi to duża część lekarzy. A tak
    czy inaczej mit respiratora ciągle żywy w narodzie. Niech każdy dopasuje
    sobie źródło do własnych potrzeb, podałem kilka różnych, po to aby
    pokazać, że informacje były i docierały z rożnych stron. Tak trudno to
    zrozumieć?

    Ja wiem, takie ścieki informacyjne jak demagog, przyzwyczaiły Ciebie
    najwyraźniej do czepiania się jakiegoś małego - tu nieistotnego
    szczegółu - bo istotne jest to, że z wielu źródeł otrzymujemy podobną
    informację: powikłanie pocovidowe ma inną przyczynę niż standardowe
    zapalenie płuc i problemy saturacyjne są inne. Respirator może bardziej
    zaszkodzić niż pomóc.

    W szkole zaś uczono mnie by zawsze sprawdzać wiele źródeł, aby
    potwierdzić jakąś informację i to najlepiej by źródła były róznego typu
    i od siebie niezależne. Ideałem jest gdy mają inne spojrzenie na różne
    sprawy. Jeśli zaś w danej kwestii mówią podobnie, mamy większą pewność
    co do tego, że informacja jest prawdziwa.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 1092. Data: 2022-04-20 15:26:43
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 20 Apr 2022 14:52:03 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > takie ścieki informacyjne jak demagog, przyzwyczaiły Ciebie
    > najwyraźniej do czepiania się jakiegoś małego - tu nieistotnego
    > szczegółu

    No to wszystko jasne. Nie mam więcej pytań.

    Przy okazji wrócę do niejakiego Roberta z tłitera, o którym dowiedziałem
    się dzięki Shurkowi, kiedy zapodał linkę do wykresu, który - jak się dużo
    później dowiedziałem - był tylko takim mało zrozumiałym sucharem.
    https://twitter.com/Marek39556099/status/14906458417
    15081220/photo/2

    Pod adresem
    https://twitter.com/robert39937010
    polecają znanego mi już Normana Pieniążka i jakichś innych dwóch gości, ale
    ciekawiej jest, kiedy czytamy o tym "co mówią dziewczyny z pracy":

    - W dyskontach spożywczych pojawili się dodatkowi pracownicy przy kasach
    "łapacze". Okazuje się, że ukraińscy uchodźcy wyjeżdżając wózkami pełnymi
    zakupów bez płacenia tłumaczą się, że myśleli, że nie muszą płacić.

    - Dwie u rodziny zajmują dwa mieszkania na wynajem (matki z dziećmi).
    Umówili się z właścicielem, że będą zajmowali mieszkania przez miesiąc.
    Teraz nie chcą się wyprowadzić, bo chcą zostać w Warszawie. Policja znowu
    rozkłada ręce.

    - Do salonu piękności w stolicy weszła bardzo zadbana młoda kobieta.
    Pracownica salonu wykonała usługi kosmetyczne (włosy, brwi, paznokcie) za
    około 500 zł. Na koniec klientka piękną polszczyzną odmówiła zapłaty, bo
    jest uchodźcą z Ukrainy.

    Gratuluję towarzystwa i źródeł informacji. Generalnie 'hail Fiutin!'

    Teraz zmagają się z zagadką nie do rozwiązania
    https://twitter.com/Robert39937010/status/1514034061
    643235336/photo/1
    aż dziw, że Shurek jeszcze nie rzucił powyższą linką.
    Wątpię, żeby to rozkminili.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 1093. Data: 2022-04-20 15:51:48
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 20.04.2022 o 15:26, Olin pisze:

> [...]
    > się dzięki Shurkowi, kiedy zapodał linkę do wykresu, który - jak się dużo
    > później dowiedziałem - był tylko takim mało zrozumiałym sucharem.

    dałeś linka do opracowań Marka Sobolewskiego

    > Pod adresem
    > https://twitter.com/robert39937010
    > polecają znanego mi już Normana Pieniążka i jakichś innych dwóch gości, ale
    > ciekawiej jest, kiedy czytamy o tym "co mówią dziewczyny z pracy":

    to tak a'propos konia tak?

> [...]
    > https://twitter.com/Robert39937010/status/1514034061
    643235336/photo/1
    > aż dziw, że Shurek jeszcze nie rzucił powyższą linką.

    i co w tej zagadce zagadkowego?

    --
    http://zrzeda.pl

  • 1094. Data: 2022-04-20 17:11:07
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 19.04.2022 o 18:41, Shrek pisze:

    > Po pierwsze to szurskie teorie - lokadałny podobno miały po prostu
    > ograniczyć liczbę chorych:p Tako twierdzą fachowcy z grupy. Od siebie
    > dodam, że to nie bywalcy szkół, siłowni i knajp raczej zajmowali
    > respiratory,

    https://www.medonet.pl/koronawirus/koronawirus-w-pol
    sce,koronawirus-w-polsce--coraz-wiecej-mlodych-wymag
    a-tlenoterapii-i-respiratora,artykul,28125590.html

    https://www.medonet.pl/zdrowie/wiadomosci,koronawiru
    s-w-polsce--nie-zyje-29-latek--pod-respiratorami-cor
    az-mlodsze-osoby,artykul,29875617.html

    https://tvn24.pl/poznan/koronwirus-w-polsce-zajete-i
    -wolne-lozka-w-szpitalach-dla-pacjentow-z-covid-19-n
    ajnowsze-dane-5034977

    https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kraj/210974
    3,1,covid-zaatakowal-mlodych.read

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 1095. Data: 2022-04-20 17:15:47
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 19.04.2022 o 19:39, Shrek pisze:

    > Jednak większość nie mieszka razem z dziadkami. Poza tym celem lokdałnu
    > nie było spłaszczenie krzywej a nie sumaryczne zmniejszenie ilości
    > przypadków - chodziło o to żeby rozciagnac w czasie nie doprowadzając do
    > paraliżu "służby" zdrowia. Służbę zdrowia rozkładali (oprócz polityków)
    > ludzie z grup ryzyka a nie z reguły młodszych pracowników gospodarki.
    > Lokdałnowaliśmy nie tych co trzeba.

    Zamiast szczepionek szury powinny mieć ustawowy obowiązek zażywania
    lecytyny. Podobno polepsza pamięć.

  • 1096. Data: 2022-04-20 17:36:18
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > No i co z tego - pokazuję, że z różnych stron docierają informacje

    Nie. To szurskie usprawiedliwienie na szurskie teorie z brudnego palucha.
    To z tego, że nie każdy bełkot jest informacją. To bełkot.

    > W szkole zaś uczono mnie by zawsze sprawdzać wiele źródeł,

    A nie nauczono cię, że nie każdy ściek jest źródłem informacji, pomimo
    tego, że o czymś informuje?

    > aby
    > potwierdzić jakąś informację i to najlepiej by źródła były róznego typu
    > i od siebie niezależne.

    Oczywiście. A najlepiej jest potwierdzać kształt Ziemi w źródłach
    informujących o płaskiej Ziemi.

    >Ideałem jest gdy mają inne spojrzenie na różne
    > sprawy.

    Źródła z płaską Ziemią są wzorem tego ideału.

    > Jeśli zaś w danej kwestii mówią podobnie, mamy większą pewność
    > co do tego, że informacja jest prawdziwa.

    Czyli nie wiesz jaki Ziemia ma kształt, a tylko większą pewność.
    No bo skoro z różnych stron docierają różne informacje, to koniecznie
    trzeba wziąć je pod uwagę i nie da się ich wykluczyć.

    Tylko nie bardzo wiem do jakiego kształtu Ziemi masz większą pewność...

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 1097. Data: 2022-04-20 18:32:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.04.2022 o 11:26, Olin pisze:

    > To banalne. Prawdziwi geniusze pozostają zwykle nierozpoznani i ich myśl
    > opromienia tylko niszowe kręgi szurnetu.

    Ale jesteś w stanie wytłumaczyć, czemu skoro chcesz chronić służbę
    zdrowia przed cięzkimi przypadkami to lokdałnujemy tych... co ciężko nie
    chorują? Przecież to się nie spina. Lokdałn "emerytów" zrobiłby 80%
    roboty za 20% ceny - albo i taniej. Więc gdzie jest błąd?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1098. Data: 2022-04-20 18:43:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.04.2022 o 17:15, Kviat pisze:

    > https://www.medonet.pl/koronawirus/koronawirus-w-pol
    sce,koronawirus-w-polsce--coraz-wiecej-mlodych-wymag
    a-tlenoterapii-i-respiratora,artykul,28125590.html

    Lid "Coraz więcej młodych w szpitalach z powodu COVID-19. "Czułem się
    bezpiecznie"! Ale ile konkretnie?

    > https://www.medonet.pl/zdrowie/wiadomosci,koronawiru
    s-w-polsce--nie-zyje-29-latek--pod-respiratorami-cor
    az-mlodsze-osoby,artykul,29875617.html

    Łoł - i ten jeden zapchał służbę zdrowia? Aż artykuł napisali.

    > https://tvn24.pl/poznan/koronwirus-w-polsce-zajete-i
    -wolne-lozka-w-szpitalach-dla-pacjentow-z-covid-19-n
    ajnowsze-dane-5034977

    "najnowsze dane" - gdzie one są? Ile procenty tych przed 40?

    > https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kraj/210974
    3,1,covid-zaatakowal-mlodych.read

    Tu musiały być naprawdę wartościowe dane, skoro aż są płatne!

    Ale wiesz, że ofiar poniżej 40 toku życia było mniej niż 3%? Więc
    przestań konfabulować - to nie te 3% ani nawet 5% przed 50 zawaliło
    służbę zdrowia, tylko emeryci powyżej 70. Jeśli chciałeś ratować służbę
    zdrowia to ich należało lokdałonować - praktycznie bez szkody dla
    gospodarki. Tylko trochę nieładnie wygląda...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1099. Data: 2022-04-20 22:01:35
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 20.04.2022 o 18:43, Shrek pisze:

    > Ale wiesz, że ofiar poniżej 40 toku życia było mniej niż 3%?

    No to luzik. Mówi się trudno, niewielka strata.

    Rozumiem, że to procent z tych, którzy zachorowali.
    A ty chyba rozumiesz, że zachorowałoby więcej osób, gdyby nie lokdałny?
    I chyba potrafisz policzyć, że 3% ze 100 chorych, to trochę mniej niż 3%
    z 1000 chorych?
    Czy może nadal nie dociera?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 1100. Data: 2022-04-21 02:15:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-04-19, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Jak mam katarek to po prostu nie łażę do osób starszych. A jak już muszę
    > się z kimś spotkać to na świeżym powietrzu. A jak już czuję potrzebę

    Bo jesteś osobą społecznie odpowiedzialną, czyli zapewne należysz do
    10-20% społeczeństwa :)

    > zrobienia testu (dwa razy czułem) to biorę z apteki i po problemie.
    > Jedyny oficjalny test trafiający do statystyki miałem przy okazji
    > przygody z karetką. Więc nie zgadzam się, że pokłuci są
    > naderprezentowani w testach względem nieszczepów. Nadreprezentowani
    > przynajmniej w polsce są nieogary co dały się złapać:P

    Czyli konkrenie kto? Niezaszczepieni? :) No bo tak chyba z tego wychodzi
    skoro to ta mniej kumata statystycznie część, jak sam wcześniej
    napisałeś. No bo kto jeszcze? Babcie i dziadkowie, są zaszczepieni,
    chorują częście, uniknąć kontaktu z lekarzem łatwo nie mogą.

    > Też w zasadzie są dostępne za darmo. Tylko wiąże się to z conajmniej
    > dwoma dniami aresztu (a raczej wiązało). Także kiepski pomysł, jeśli
    > chodzi ci o unikanie absencji w pracy:P

    A też, czy czasami nie jest tak, że jednak dla dużej grupy społecznej
    kwarantanna nie jest czymś porządanym i sobie z chęcią na nią pójdą? :)

    > No więc porównujemy nieporównywalne. U nas jak jesteś odpowiedzialny to
    > po prostu idziesz na L4. Z tym że jak jesteś biedny i pójdziesz do
    > państwowego lekarza to wpasniesz w oficjalny test. Więc wśród
    > testowanych jest po prostu nadreprezentacja biedniejszych i niej
    > zaradnych życiowo. Akurat tak się składa, że to stereotypowe antyszczepy:P

    Mam o tyle wątpliwości, że nie są oni w próżni, więc jak się ktoś
    nadzieje to Miecio z Januszem i Karyną będą już wiedzieć. Natomiast te
    babcie i dziadkowie... to nie jest małą grupa, a jest wysoce
    wyszczepiona. Dodatkowo bardziej podatna na zarażenie.

    > NIe zgodzę się - szczepioeni są bardziej ogarnięci i zrobią sobie testy
    > z apteki. Jak wyjdzie to weźmie L4 i oficjalnie nigdy chory nie był.
    > Antyszczep pójdzie do lekarza POZ i wpadnie w sidła systemu:P

    Mogłoby tak być, gdyby ludzie żyli w izolacji i chorowali z raz do roku.
    No i jeszcze mamy właśnie geriatrię.

    --
    Marcin