    Temat: Re: Korelacja
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 16.04.2022 o 04:08, Marcin Debowski napisał:

    > Ale skąd nagle ta nagonka na testy? Trochę mnie ta cała dyskusja
    > przytłacza, co już Olin rezolutnie był zauważył, ale nie kojarzę
    > jakiegoś naukowego konsensusu przerażającej nieskuteczności tych testów.
    > Od początku raczej wiadomo, że jak to z testami, 100% pewności nie dają
    > a i test należy wykonać zgodnie z pewnymi procedurami.

    Były od początku, tak samo jak od początku był pewien sceptycyzm co do
    skuteczności szczepionek - szczególnie w czasie, tak dla przypomnienia
    taka rozmowa Menzena z jego kolegą - biologiem molekularnym Jakubem
    Wudarskim - z czasów tuż przed wprowadzeniem szczepionek na rynek
    https://m.facebook.com/slawomirmentzen/videos/176395
    230858352/
    To że naukowcy wątpiący naukowcy byli zmuszani do zmiany postawy, albo
    byli uciszani to już zapomnieli ludzie. Ba był w sieci jakieś nagranie
    gdzie Pyrć był takim wątpiącym, a potem tak samo jak w sprawie masek
    nagle mu się odmieniło...

    --
    http://zrzeda.pl

  • 1052. Data: 2022-04-19 08:03:17
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 16.04.2022 o 11:12, Kviat napisał:

    > Czyli twierdzisz, że bez szczepionek i bez tych wszystkich restrykcji
    > zachorowałoby i umierało tyle samo ludzi, co zachorowało i umarło?
    > Że nie byłoby różnicy, skoro chuja dały?

    Bez masowych testów nie wprowadzono by szkodliwych lockdownów i
    kwarantann, które wyrządziły więcej złego niż dobrego i z naukowego
    punktu widzenia są to nieskuteczne sposoby walki z chorobami układu
    oddechowego.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 1053. Data: 2022-04-19 08:09:31
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 16.04.2022 o 12:57, Shrek pisze:

    > Oczywiście - natomiast są trzymające się kupy opracowania że jest
    > okrągła. Natomiast twierdzenie, że lokdałny (i ich konsekwencje)
    > zmniejszyły liczbę zgonów opiera się na głębokim przekonaniu. A jak ktoś
    > jest nieprzekonany to szur:P

    Ba są opracowania "w drugą stronę" i były jeszcze przed "pandemią", ale
    wtedy wszelkie badania i opracowania wcześniej niezgodne z neonauką
    zostały z gruntu rzeczy uznane za nieistniejące, bo się "zestarzały" i
    liczą się tylko nowe, ale musi je wykonać ktos kto kwestionuje, bo
    przecież jest "konsensus naukowy", że jest inaczej

    byłyby bardziej - z prostej przyczyny - szkodliwe tworzenie oddziałów
    kowidowych zmniejszyło diametralnie ilość dostępnych łóżek i nijak nie
    przyczyniło się do skutecznego leczenia covida.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 1054. Data: 2022-04-19 08:20:59
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 18.04.2022 o 10:35, Marcin Debowski napisał:
> [...]
    oronavirus-covid-19-fatalities-by-age/

    > A jak chciałbyś ująć przypadki zarażeń w grupach ze znaczącą ilością
    > zgonów, gdzie zakażenia są wywołane przez osoby z grup o nieznaczącej
    > ilości zgodnów? Nie ma lokdałnu i np. 18tolatek zakaża/raża 80ciolatka.

    I tak zarazi, Mała jest szansa, że nie. Natomiast 80 latek nie wychodząc
    na zewnątrz, chodząc w masce (to szczególnie szkodliwe jest właśnie dla
    osób starszych i chorych na inne choroby układu oddechowego) jeszcze
    bardziej zepsuł sobie naturalną odporność (np mniejsze przyswajanie
    witaminy D poprzez brak ekspozycji na słońce, która zgodnie z badaniami
    ma znaczenie w przebiegu ciężkości choroby). Tak wiem, naturalna
    odporność jest szurską teorią...

    --
    http://zrzeda.pl

  • 1055. Data: 2022-04-19 08:26:46
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    > To może w ogóle nie leczyć na cokolwiek tych babć i dziadków, i niech
    > nie obciążają infrastruktury i budżetu potrzebnego innym?

    > Z kościołami to tak jak z rydzykiem, niekoniecznie rzecz wynika z głupoty
    > zainteresowanych.

    > Łatwo być mądrym po szkodzie.

    Ale przed tym ostrzegali: prof Kuna wiosną 2020r, dr Basiukiewicz, prof
    Simon - wiosną (potem dostał dodatkowe stanowisko i zmienił gadkę) prof
    Gut (wiosną - potem dostał stanowisko i prawdę mówił tylko od czasu do
    czasu w wywiadach, jak sie zapomniał, np słynne stwierdzenie z początku
    zimy 2020r, że pandemia skończy się, jak zapadnie taka decyzja
    polityczna) i wielu innych - można znaleźć ich po obu stronach barykady.
    A wszelkie wcześniejsze opracowania naukowe mówiły wprost - stosowanie
    NPI przeciw chorobom układu oddechowego przynosi więcej szkody niż
    pożytku, dlatego się odradza wszelkich lockdownów, powszechnego noszenia
    masek itd.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 1056. Data: 2022-04-19 08:44:24
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 18.04.2022 o 11:05, Marcin Debowski napisał:

    > Jeśli test pokaże, że możesz mieć z wysokim prawdopodobieństwem kowid,
    > no to wiadomo, że nie poleziesz np. do jakiegoś DPSa, czy w ogóle przez
    > te 2-3 tyg będziesz się starał unikać kontaktów.

    szczególnie biorąc pod uwagę małą wiarygodność wyniku takiego testu i
    fakt, że zarażasz tylko kilka dni po pojawieniu się objawów i
    kilkanaście godzin tuż przed... Rzeczywiście 2-3 tygodnie izolacji
    zasadne jak cholera...

    > Izolacja to czasami komfort, na który nie wszystkich stać, więc lepiej
    > potwierdzić testem, że jesteś negatywny. Np. moja osobista żona jest
    > terapeutką, prywatna praktyka, jak nie pracuje to traci. Ale jak ma mały
    > katar a ujemny wynik to dlaczego miałaby się izolować?

    co ci da, że test negatywny, skoro i tak może chorować? Większość testów
    to fałszywie pozytywne, ale jest też odsetek fałszywie negatywnych -
    znam osobiście taki przypadek - 3 testy fałszywie negatywne (pomimo
    objawów i późniejszego wyniku testu na przeciwciała). Może dzięki temu
    ta pani żyje - fakt nie zatrzymali jej w szpitalu, dali jakiś
    paracetamol i wysłali do domu. Ponieważ pani sąsiadka (starsza osoba)
    czuła się źle - miała podobne kłopoty jak moja mama, to zaproponowaliśmy
    prywatnie lekarza, ten przyjechał, zbadał, wdrożył leczenie właśnie
    budezonidem - bo pani miała już drugą część choroby, czyli niska
    saturacja ect. Z ciekawości po wszystkim zrobiła test na przeciwciała i
    miała.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 1057. Data: 2022-04-19 09:01:44
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    > A jak jest zdefiniowany przypadek, bo może jednak nie? Wiadomo, że nie
    > oceni się tym testem kto chorszy ale ocena typu czy dana osoba została
    > zarażona to tez nie?

    nie - wyjaśniali to naukowcy niejednokrotnie. Najbardziej obrazowe to -
    miejsce skąd bierzesz wymaz, to taki "śmietnik" organizmu, gdzie
    przypadkowo może być cokolwiek. Żeby test wyszedł dodatnio - wystarczy
    fragment wirusa, może on być tam, bo
    1) chorujesz
    2) chorowałeś, ale jesteś już zdrowy, organizm sobie poradził
    3) z powietrza złapałeś fragment nieaktywnego wirusa i został

    pomijam już całkowicie fakt, że pobierano wymazy w nie do końca
    sterylnych warunkach, przez co sam wymaz może być zanieczyszczony, a w
    teście PCR używając przy zbyt dużej ilości cykli w zasadzie mamy wynik
    losowy.

    Na to zwracali naukowcy uwagę od samego początku. Dlatego wcześniej nie
    korzystano w diagnostyce z takich testów, a jeśli juz nawet, to robiono
    to w odpowiednich laboratoriach i badano szerzej, nie tylko w kierunku
    jednego wirusa, bo jak popytasz lekarzy, to wynik w kierunku jednego
    wirusa dróg oddechowych- nawet jak go znajdziesz, masz objawy i tak nie
    przesądza.

    > Ponownie, to nie wina testów.

    Nie, nie wina testów, a osób, którzy wykorzystali tego typu testowanie
    do robienia niczym nie uzasadnionych lockdownów.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 1058. Data: 2022-04-19 09:06:14
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    > Właściwość testu, skoro wiadomo, że zdarzają się fałszywe dodatnie.
    > Narzędzie jak każde inne. Ważne, że negatywy nie są fałszywe.

    Są, fałszywie negatywne też się zdarzają, ale nie w tak spektakularnych
    ilościach.

    > A protrafisz w sumie jakoś uprawdopodobnić te dziesiątki tysięcy? Chodzi
    > o grupę osób, która trafiła do szpitali z objawami kowidowymi, gdzie
    > testy wskazały, że to kowid, a jednocześnie kryzys nie był związany z
    > kowidem a z chorobą towarzyszącą. Ktoś, mając np. przeziębienie, poczuł
    > się tak źle, że zwrócił się do lekarza. A poczuł się źle ze względu na
    > przeziębienie lub bo miał chore serce lub powikłania cukrzycowe lub parę
    > innych. A jak nie miał objawów to go na nic nie leczyli i w tym był problem.

    znane są powszechnie przypadki, że ktoś trafiał do szpitala i tam
    wychodził mu dodatni test (nie miał objawów) i miast być leczony na
    właściwe schorzenie trafiałna covidowy i tam na nic leczony w zasadzie
    nie był, bo covida nie miał, a właściwej choroby mu nie leczono.

    > To już tak abstrachując od faktu, że to nie wina testu a złych procedur
    > okołokowidowych.

    ALe one powstały na bazie fałszywego obrazu rzeczywistości, więc jest to
    poniekąd powiązane
    --
    http://zrzeda.pl

  • 1059. Data: 2022-04-19 09:16:20
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 18.04.2022 o 14:05, Shrek napisał:

> [...]
    > pisałem. Agencja Oceny Technologi Medycznych i Taryfikacji - czyli
    > _najbardziej_ w teorii kompetentne ciało do oceny przydoatności
    > testów... wpisała sobie w swój raport... dane z dupy. Po zwruceniu im
    > uwagi zmienili dane na... dane co prawda dalej z dupy... ale mniej
    > kontrowersyjne.
    >
    > Jak tam twoja wiara w "naukofców". A może AITMiT to po prostu szury?
    > Okazało się że agencja oceniająca skuteczność technologii medycznych (w
    > tym również szczepień) po prostu sobie wstawia dane z sufitu w swoje

    Najzabawniejsze jest to, że dr Witczak został poproszony o odejście z
    tego gremium na początku pandemii, bo kwestionował wiele pandemicznych
    rozwiązań. Więc jakby nie było "szura się pozbyli, zostali tylko
    prawomyślni w tej instytucji"

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 1060. Data: 2022-04-19 11:04:20
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 16 Apr 2022 03:06:17 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > https://www.worldometers.info/coronavirus/country/bu
    lgaria/
    /
    > ?
    >
    > Rozumiem, że Brytyjczycy są wysoko wyszczepieni, Bułgarzy nisko, to może
    > wyjaśniać drastyczne zjechanie przypadków w UK po wiośnie 2021, ale
    > później, z omikronem?

    Jak dla mnie, da się powiedzieć, ze szczepienia chronią przed zgonem. To
    widać również na podstawie krzywych dla innych słabo zaszczepionych krajów:
    https://covid19.who.int/region/euro/country/rs
    https://covid19.who.int/region/euro/country/ro

    Shurek zmienił temat i zupełnie nie chciał o tym gadać, bo ogłosił, że
    zgony w UK spadły z powodu omikrona a nie żadnych tam szczepień, za to
    uparcie kilka razy rzucał krzywą zakażeń w UK, co miało być dowodem, że
    szczepionki są całkowicie nieskuteczne.

    > Da się cokolwiek powiedzieć bez np. znajomości
    > polityki (restrykcji) kowidowych i np. charakteru obu społeczeństw, ot
    > choćby podróżowania w okolicy BN, gdzie zaczął się szał omikronowy?

    To też ma znaczenie, ale czynnikiem decydującym są szczepienia.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl