  • 1. Data: 2008-12-29 05:10:13
    Temat: Kopiowanie starych nagrań
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Coś słyszałem, że nagrania i filmy, które mają ponad 25 lat nie podlegają
    już ochronie prawnej i mogą być kopiowane. Mam na myśli kopiowanie w jednym
    egzemplarzu z pożyczonego oryginału na użytek prywatny. Czy to prawda?
    W tym konkretnym przypadku myślę o Pink Floyd - CD z utworami z 1972 r. i
    starszymi. Sama płyta jest dużo nowsza, niż 1972 r. ale zawiera stare
    nagrania.
    Jacek

  • 2. Data: 2008-12-29 12:30:27
    Temat: Re: Kopiowanie starych nagrań
    Od: "NeoRex[PL]" <n...@g...com>

    On 29 Gru, 06:10, "Jacek" <m...@w...pl> wrote:
    > Coś słyszałem, że nagrania i filmy, które mają ponad 25 lat nie podlegają
    > już ochronie prawnej i mogą być kopiowane.

    Starsze niż 25 lat, może i tak... ale czy to nie działa jak patenty?
    Że można odnowić ochronę? Odnawia właściciel praw do nich. A to
    niekoniecznie musi być zespół.

  • 3. Data: 2009-01-01 12:55:01
    Od: "Tomy M." <tomy@_spam_ansibl.com>

    Użytkownik "Jacek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > W tym konkretnym przypadku myślę o Pink Floyd - CD z utworami z 1972 r. i
    > starszymi. Sama płyta jest dużo nowsza, niż 1972 r. ale zawiera stare

    Przyjaciel zawsze moze Ci skopiować swoją płytę, nawet
    współczesną. MOżesz ją posiadać w dowolnym formacie
    i odtwarzać dowolnie.

    Tomy M. www.ansibl.com

  • 4. Data: 2009-01-05 09:05:16
    Od: Tanto <w...@w...pl.itotez>

    Tomy M. pisze:
    > Przyjaciel zawsze moze Ci skopiować swoją płytę, nawet
    > współczesną. MOżesz ją posiadać w dowolnym formacie
    > i odtwarzać dowolnie.
    >
    > Tomy M. www.ansibl.com

    Można prosić o jakąś podstawę prawną?
    Dotyczy to tylko muzyki czy również np. koncertów na DVD lub VHS, filmów
    itp.?

    --
    "Grzeczne dziewczęta idą do nieba, niegrzeczne idą tam gdzie chcą."

  • 5. Data: 2009-01-05 11:02:56
    Od: "Tomy M." <tomy@_spam_ansibl.com>

    Użytkownik "Tanto" <w...@w...pl.itotez> napisał w wiadomości

    > Można prosić o jakąś podstawę prawną?

    Tutaj zacznij:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Dozwolony_u%C5%BCytek

    > Dotyczy to tylko muzyki czy również np. koncertów na DVD lub VHS, filmów
    > itp.?

    Tak ... generalnie wszystkiego oprócz oprogramowania.

    Miałem mieć postawiony zarzut o posiadanie kopi nagrań (ok. 7 tys utworów)
    oraz filmów zripowanych z oryginałow (kilkadziesiąt),na wniosek sędziego
    jeszcze przed rozprawą główną zostałem dodatkowo przesłuchany w zakresie
    wątpliwości czy nie sprzedawałem tych nagrań oraz czy ich nie kupowałem.
    Moje zeznania, zgodne z prawdą rozwiały wątpliwości sędziego i odstapiono
    od zarzutu.

    Tomy M. www.ansibl.com