  • 1. Data: 2005-07-14 18:33:22
    Temat: Konwencja o ochronie praw czlowieka i podstawowych wolnosci - kara smierci, jak to jest?
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Rozdział I art 2 czytamy
    "Prawo kazdego zycia jest chronione przez ustawę, nikt nie moze byc umyslnie
    pozbawiony zycia, wyjąwszy
    przypadki wykonania wyroku sadowego skazujacego za przestepstwo za ktore
    ustawa przewiduje taka kare"

    wniosek jasny, kara smierci dozwolona

    Protokół szósty do konwencji o ochronie praw człowieka i podstawowych
    wolnosci dotyczacych zniesienia kary smierci.

    art. 1
    "Znosi sie kare smierci. nikt nie moze byc skazany na taka kare ani nie moze
    nastapic jej wykonanie."

    wniosek,
    kara smierci juz nie jest dozwolona.

    Czy ten dokument ma na az taka moc by zabronic Panstwu wprowadzenia kary
    smierci? (jak skutecznie?)

    O ile sobie przyminam, calkiem niedawno w sejmie odbylo sie glosowanie
    wlasnie odnosnie wprowadzenia tego typu kary.

    P.

    --
    Anonim: "Jaki środek antykoncepcyjny jest najlepszy?"
    Expert: "Spotkałem sie z opinia, że nalepszy jest środek d..y"

  • 2. Data: 2005-07-14 20:49:35
    Od: "¤¤¤ LONGUS ¤¤¤" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:db6b5k$jgr$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    >
    > O ile sobie przyminam, calkiem niedawno w sejmie odbylo sie glosowanie
    > wlasnie odnosnie wprowadzenia tego typu kary.

    Zob. Zobowiazania miedzynarodowe Polski a koncepcja przywrocenia kary
    smierci, autorstwa dr hab. Grazyny B. Szczygiel oraz dr Katarzyny
    Bagan-Kurluty
    w PIP 1/2005 str 3 i nast.

    Polecam - naprawde bardzo ciekawe

  • 3. Data: 2005-07-15 08:15:38
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Zob. Zobowiazania miedzynarodowe Polski a koncepcja przywrocenia kary
    > smierci, autorstwa dr hab. Grazyny B. Szczygiel oraz dr Katarzyny
> [...]

    dziekuje, poczytam

    P.