  • 111. Data: 2007-01-22 15:39:51
    Temat: Re: Kontrole softu a SZYFROWANIE ?
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    news:45b4bbfe@news.home.net.pl...

    > W dodatku nie uwzględniasz np. świat, przerw, przestojów itepe.
    >
    > Kopia zapasowa powinna być dostępna natychmiast.

    Na chłopski rozum to tak. Podobno trwają prace nad nowym prawem aut.. Dobrze
    byłoby, aby zostało dopisane do art. 75 pa, tak jak w niektórych państwach
    UE, że kopie zapasową można zrobić w celu użycia w przyszłości. Wtedy będzie
    jasne, że kupuję program i pierwsze co robię po ropakowaniu z pudła, to
    kopiuję i już z tej kopii instaluję, a "wzorzec" zabezpieczam, aby np. pies
    nie wyniósł go do lasu.
    --
    Maluch

  • 112. Data: 2007-01-22 15:44:58
    Od: Rafał <z...@p...pl>

    Cezar wrote:

    > Do mnie masz zal ? Tak stoi w tym przepisie. Jest to raczej bez sensu, ale
    > jest jak jest i ja na to nic nie poradze.

    Żal? Broń Panie Boże... po prostu stwierdziłem fakt.

    Jest to dość ciekawa sytuacja i warta odnotowania tym bardziej, że wiele
    serwisów internetowych nagminnie podaje, że mamy prawo do backupu nośników
    CD/DVD czy po prostu "oryginałów".

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał

  • 113. Data: 2007-01-22 16:05:36
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    "Olgierd" <n...@n...spam.no.problem> wrote in message
    s.com...

    > Tego jeszcze nie wiadomo, nikt nie przećwiczył.
    > Są tacy, którzy twierdzą, że zakres korzystania z utworu w
    > ramach dozwolonego użytku jako instytucja cywilistyczna może być
    > modyfikowany przez strony w umowie.
    > Większość mówi, że chociaż to cywilistyka to strony nie mogą
    > wprowadzić odmiennych postanowień. Nie ukrywam, że pogląd ad. 2 ma
    > pewną słabość: żaden przepis PA nie mówi, że strony nie mogą się
    > umówić inaczej!

    No właśnie, to jest dobry przykład na walkę jaka toczy się między
    zwolennikami autorów /producentów/, a zwolennikami zwykłych zjadaczy chleba.
    A ustawodawca godząc strony, tworzy prawo trudne do zinterpretowania
    /chociażby ta u nas słynna kopia zapasowa/. Nowe prawo w/g mnie będzie
    jeszcze bardziej chroniło interesy autorów. Wygra pogląd o słabości ad 2 :).
    --
    Maluch

  • 114. Data: 2007-01-22 16:19:15
    Od: "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz>

    "Maluch" <n...@m...pl> wrote in message

    > Oj. Odnoszę wrażenie, że Cezar pisze o tonach a nie pojedyńczych
    > egzemlarzach.

    Pytanie co ustawodawca mial na mysli, w koncu dostajac od brata plyte z
    muzyka i ripujac ja do mp3 nie popelniam przestepstwa. Mam jeden egzemplarz
    plyty i kazdego utworu tez mam jeden egz. Co innego 300 kopi tego samego
    utworu czy albumu. Zreszta my tu sobie mozemy debatowac teoretycznie ale
    prawo sobie, a jak pisze Cezar zycie i prokuratura sobie. Bo skoro oni
    uzywanie trialowego winrara jeden dzien ponad dozwolony czas sciagaja z KK
    to ja nie mam pytan.

    Daniel

  • 115. Data: 2007-01-22 17:21:41
    Od: Hikikomori San <h...@o...eu>

    Cezar wrote:

    > Panowie ja swoje napisalem. Zyjcie w blogiej nieswiadomosci, a sprawy sie
    > tocza tak jak opisalem.

    No wlasnie to jest przerazajace. Akt oskarzenia za przeterminowanego
    winrara, wlasne MP3 czy kopie zapasowa programu.

    --
    2007

  • 116. Data: 2007-01-22 17:23:31
    Od: Hikikomori San <h...@o...eu>

    scream wrote:

    > Zostane skazany na podstawie czyiś wyobrażeń?

    Ano.

    --
    2007

  • 117. Data: 2007-01-22 17:24:45
    Od: Hikikomori San <h...@o...eu>

    Sowiecki Agent wrote:

    > chyba ze sciagajacy sciaga program to tez przestepca

    to jest uregulowane bezdyskusyjnie juz - jest na to KK.

    --
    2007

  • 118. Data: 2007-01-22 17:25:03
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    scream napisał(a):

    > "Sciagnalem z itunes, a placilem anonimowa karta prezentowa ktora
    > wyrzucilem rok temu do smieci, bo skonczyly mi sie na niej pieniadze.
    > Numeru karty nie pamietam".

    Mogles rownie dobrze zgrac z radia internetowego, i co wtedy? Poza tym
    co PA, ktore nie zabrania miec utworow muzycznych czy filmow na wlasny
    uzytek?

    Jacek

  • 119. Data: 2007-01-22 17:25:11
    Od: Hikikomori San <h...@o...eu>

    Henry (k) wrote:

    > O ile je zna ;-)

    Jak nie zna to wyda tych co znaja ;)

    --
    2007

  • 120. Data: 2007-01-22 17:27:30
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Cezar napisał(a):

    > W kazdym razie jesli znajdzie sie na dysku np mp3 z muzyka dajmy na to
    > zespolu U2 albo innego Majkela Dzeksona :-) to podmiot reprezentujacy jego
    > prawa - powiedzmy ze jest to Sony Music Polska- chyba wie czy uprawniony sie
    > zgodzil czy nie. A jesli nie to mozliwy jest wniosek o sciganie od
    > pokrzywdzonego.

    A jesli mp3 zgrany zostal z radia internetowego?

    A jak zgralem z plyty od kolegi?

    Jacek