  • 81. Data: 2022-01-03 18:53:25
    Temat: Re: Kontrola zus
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.01.2022 o 10:31, J.F pisze:

    > Shreku, ale nie pomyslales, z oni Ciebie oszukują ? :-)

    No kurwa, jak to? Przecież tak nie wolno!

    > A w rozporzadzeniu pewnie napisane, ze sa uprawnieni do kontroli
    > obecnosci w domu :-)

    No właśnie ta delegacja do tłita ministra mnie niepokoi. Ponoć stoi
    wyżej od brzydkiej książeczki bo funkcjonariusz nie jest od tego żeby
    jakiś praw obywatelskich przestrzegać a wykonywać polecenia przełożonego.

    > No ale to wina Tuska - on uchwalil ustawe o kwarantannie :-)

    Dokładnie - masz przykład, że jeśli powstaje prawo umożliwiające
    popełnienie władzy kurewstwa (choćby nie było to celem ustawodawcy i
    miał on kryształowe zamiary), to kurewstwo to zostanie popełnione. I tą
    myśl polecam jackowi który nie widzi problemu w inwigilacji obywateli i
    co więcej uważa to za stan normalny i jedyny akceptowalny.

    --
    Shrek

  • 82. Data: 2022-01-04 00:45:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-03, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Czysto teoretycznie tak. Z tym że przecież trzeba obecnym emerytom płacić.

    No bo państwo zyje od dłuższego czasu na kredyt, ale nic tu nie robiąc
    zawsze tak będzie. Problem w tym, że to musiałyby być zmiany w budżecie
    pewnie na min. 1 pokolenie i czegoś takiego, niechby i plan był mądry,
    żadna siła polityczna nie zaryzykuje. A jesli zaryzykuje, to przyjdą
    poniej tacy jak obecni populisci, zlikwidują, ewentualne nadwyżki z
    rodzinami przejedzą.

    > ale też okazałoby się, że za te XX nie mają na
    >
    > Generalnie nie ma dobrego systemu emerytalnego. Możena zachwalać
    > kapitałowe, jednak w długim okresie (a o takim rozmawiamy) jest za duża
    > szansa że jebnie - pamiętaj że rozmawiamy co czasie całego życia -
    > niektórzy mieli pecha przeżyć dwie wojny światowe i wielki kryzys.
    > Jesteśmy pierwszym pokoleniem polaków od wieku, które ma szansę przeżyć
    > życie bez większego jebnięcia (ale imho nikłe). Ale weź po uwagę, że kto
    > ma coś kasy zaoszczędzone właśnie stał się wrogiem publicznym.
    > Oszczędzaj sam na emeryturę to państwo ci zajebie:P

    No właśnie. Poza tym jakaś forma ochrony państwa tez niestety jest
    potrzebna bo nawet jak suweren coś zaoszczędzi to mając do tego wolny
    dostęp, najczęściej jednak w którymś momencie przeje. Tu schemat w
    uproszczeniu wygląda tak, że odprowadza się składkę, która idzie na
    indywidualne, dość dobrze oprocentowane konto, z którego można zacząc
    coś pobierać po przekroczeniu 55 roku życia.

    --
    Marcin

  • 83. Data: 2022-01-04 00:54:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-03, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Czyli masz 60 dni, ale jak skorzystasz to cię wyjebią:P

    Zalezy od pracodawcy. Na ogół nie (idziesz na bezpłatny), ale
    cierpliwość zalezy zwykle od tego jaki ten pracodawca duzy. W końcu nie
    zatrudnia się po to, aby kogoś trzymać bez wykonywania zadań. Takie coś
    to może po kimś duzym spływać, ale dla mniejszego, przy całym
    zrozumieniu potrzeby humanitarności podejścia, to duzy problem i
    rykoszetem dostają tez inni pracownicy.

    A takich przypadków jest przeciez nie aż tak dużo, więc MZ jak już, to
    je powinna obejmować ustawowa ochrona, a nie mikrozarządzanie w
    majestacie państwa grypą, katarem czy stłuczonym kolanem.

    > Chyba pół roku konkretnie.

    Pierwsze 30 dni zdaje się płaci pracodawca, potem zus. Do pół roku? I co
    potem?

    --
    Marcin

  • 84. Data: 2022-01-04 00:59:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.01.2022 o 13:11, Olin pisze:

    > Oszust sam se fałszuje fotkę na fejsie, żeby ZUS miał się do czego
    > przyczepić. To musowo znowu te służby San Escobar w akcji.

    Oszust z różnych powodów może fotki na FB wrzucać i nawet mu do głowy
    ZUS nie przyjdzie.

    --
    Robert Tomasik

  • 85. Data: 2022-01-04 06:23:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No bo państwo zyje od dłuższego czasu na kredyt, ale nic tu nie robiąc
    > zawsze tak będzie.

    Problem w tym, że nie ma dobrego pomysłu jak z tego wyjść. Musiałbyś
    kilka pokoleń oszukać - to znaczy brać od nich kasę nie dając nic w zamian.

    > Problem w tym, że to musiałyby być zmiany w budżecie
    > pewnie na min. 1 pokolenie i czegoś takiego, niechby i plan był mądry,
    > żadna siła polityczna nie zaryzykuje.

    I poniekąd słusznie.

    > A jesli zaryzykuje, to przyjdą
    > poniej tacy jak obecni populisci, zlikwidują, ewentualne nadwyżki z
    > rodzinami przejedzą.

    To też.

> [...]
    > indywidualne, dość dobrze oprocentowane konto, z którego można zacząc
    > coś pobierać po przekroczeniu 55 roku życia.

    I tak się skończy pewnie jak z dzisiejszymi emerytami - będzie wojna,
    hiperinflacja, cokolwiek i okaże się że państwo musi wypłacać "ze
    swoich".Całe założenie emerytur kapistałowych opiera się że nie będzie
    dużego jebnięcia przez życie całych pokoleń. Co na razie nie sprawdziło
    się nawet w przypadku jednego pokolenia polaków:P Pomijając, że nic tam
    nie odkładasz, bo zus wszytko z naddatkiem wydaje na obecnych meerytów.

    --
    Shrek

  • 86. Data: 2022-01-04 06:26:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zalezy od pracodawcy.

    No sam napisałeś, że masz 60 ale nie będziesz przeginał bo cię zwolnią:P

    > Na ogół nie (idziesz na bezpłatny)

    Czyli jeszcze lepiej - masz ale nie korzystasz:P

    > Pierwsze 30 dni zdaje się płaci pracodawca, potem zus. Do pół roku? I co
    > potem?

    Renta jeśli zus potwierdzi, że nie nadaje się do pracy.

    --
    Shrek

  • 87. Data: 2022-01-04 07:57:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-04, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Problem w tym, że nie ma dobrego pomysłu jak z tego wyjść. Musiałbyś
    > kilka pokoleń oszukać - to znaczy brać od nich kasę nie dając nic w zamian.

    Albo zwięszyć udział z dochodów innych niż składki.

    Odkładasz zobowiązanie państwa :)

    --
    Marcin

  • 88. Data: 2022-01-04 08:08:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-04, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No sam napisałeś, że masz 60 ale nie będziesz przeginał bo cię zwolnią:P

    Jakbym przez parę lat wykorzystywał wszelkie formy płatnych urlopów,
    czli w praktyce nie byłoby mnie jakieś 40% czasu w pracy to ktoś by się
    w końcu zaczął zastanawiać jaki sens mnie trzymać i mi płacić, nie? A w
    normalnym trybie to po tych 60 dnia pewnie dostałbym drugie tyle
    bezpłatnego.

    > Czyli jeszcze lepiej - masz ale nie korzystasz:P

    I tak i nie, bo te urlopy są przecież od zdarzeń w sumie losowych a nie
    maksymalizacji nie bycia w pracy. Jakbyś wiedział, że ktoś będzie
    wykorzystywał 100% przysługującego to byś takiej osoby nie zatrudnił bez
    względu na okoliczności (zakładając, żeś nie filantrop), prawda?

    --
    Marcin

  • 89. Data: 2022-01-04 10:28:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 04 Jan 2022 06:57:21 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Albo zwięszyć udział z dochodów innych niż składki.

    Odkryc zloza ropy czy zlota, i przeznaczyc na uwolnienie od systemu
    emerytalnego?

    Poza tym ... obywatele narzekaja, ale tak naprawde to tego chca :-)

    Tylko musza miec dzieci, ewentualnie importowac mlodych, zdrowych i
    chetnych do pracy uchodzcow :-)

    J.

  • 90. Data: 2022-01-04 10:56:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Jan 2022 18:53:25 +0100, Shrek wrote:

    > No kurwa, jak to? Przecież tak nie wolno!

    Ale mowie o tych obywatelach, co biora zasilek chorobowy i jada na
    wczasy. A kto za to placi?

    i slusznie sie oburzasz - przeciez tak nie wolno :-)

    > Dokładnie - masz przykład, że jeśli powstaje prawo umożliwiające
    > popełnienie władzy kurewstwa (choćby nie było to celem ustawodawcy i
    > miał on kryształowe zamiary), to kurewstwo to zostanie popełnione.

    Ten tego ... przeciez po to ta ustawa jest.
    Tylko Covid jakis taki malo smiertelny..

    A jak nas zaatakuje ospa, ebola czy inne wieksze kurestwo?
    Jakis Covid-3 ze smiertelnoscia 10% chocby ...

    J.