  • 21. Data: 2022-01-01 19:20:52
    Temat: Re: Kontrola zus
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Sądzę że przeciętny ludzki rozum wystarcza by prawidłowo zinterpretować
    > postępowanie ocenianego człowieka. Dodatkowym ułatwieniem jest obecność
    > lub nieobecność zalecenia lekarza - pacjent powinien leżeć czy unikać
    > wychodzenia na dwór itd. A koniec końców, jesli ktoś czułby się
    > pokrzywdzony decyzją urzędnika, to zawsze ma drogę odwoławczą i może
    > przedstawić swoje racje. Urzędnik ma natomiast przełożonego który ma
    > kontrolować jakość jego pracy i w przypadku zbyt dużej ilości
    > przegranych spraw powinien takiego urzędnika przesunąć do zamiatania
    > korytarzy.

    No ale z czego wynika, ze ma leżeć w swoim domu? Reszta domowników idzie
    do pracy / szkoły. To chyba akurat leżenie gdzieś, gdzie można liczyć na
    pomoc nie jest jakoś szczególnie dziwne.

    --
    Robert Tomasik

  • 22. Data: 2022-01-01 19:35:20
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 1 Jan 2022 19:20:52 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > No ale z czego wynika, ze ma leżeć w swoim domu?

    Pytaj lekarza. On wie dlaczego.
    A poza tym, jest i drugi aspekt gry pomiędzy ubezpieczonym oszustem a
    ZUS-em. ZUS nalegając by oszust nie opuszczał domu zabiera mu większość
    zysku z oszustwa, więc oszust zastanowi się dwa razy czy mu się opłaca.
    I ZUS całkiem sensownie domniemywa że oszust skoro nie może pracować,
    jest tak chory że nawet nie będzie mu się chciało wstawać z łóżka.
    Wskażę jeszcze kolejny aspekt tej gry. Otóż, sporo z udających się na
    zwolnienie choruje na chorobę zakaźną. Wtedy zakaz wychodzenia z domu
    powinien być dużo bardziej kategoryczny z oczywistych przyczyn i
    powinno to być kontrolowane nie tylko przez ZUS ale i przez Sanepid czy
    nawet Policję (jak to widzimy przy covidzie).
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 23. Data: 2022-01-01 19:49:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wiesz że ci nie wymienię żadnych krajów bo nie wiem jak tam jest.

    To skąd pomysł, że mój pomysł by zus nie miał dostępu do geolokacji
    klientów i historii ich transakcji jest rozwiązaniem "kompletnie z
    dupy"? Też nie wiem gdzie "zus" ma dostęp do takich danych ale domyślam
    się, że jeśli jest tak w jakimkolwiek cywilizowanym kraju to będzie to
    wyjątek w skali globalnej.

    > Ty
    > zapewne też nie wiesz, więc jakbym ci wymienił USA albo Nową Zelandię to
    > byś tylko gały wytrzeszczył i nie mógł zaoponować.

    Pewnie bym mógł. Pobieżnie bym sprawdził a jakbym nie znalazł to bym
    poprosił o źródełko. Ale dobrze wiesz, że w cywilizowanych krajach tak
    się nie dzieje:P

    > Wszelako jest wiadome
    > że wszystkie ubezpieczalnie, czego by nie ubezpieczały - statków od
    > zatonięcia, samochodów od rozbicia czy sufitów od zalania mają swoich
    > urzędników którzy pieczołowicie sprawdzają czy sufit zalany a wrak na
    > dnie. I spróbuj takiego nie wpuścić do mieszkania bo masz takie prawo.

    Misui - porównujesz nieporównywalne (rozmawiamy o obywatelach a nie
    nieruchomościach czy pojazdach). Już nie mówiąc o tym że zus w
    przeciwieństwie do ubezpieczeń nie jest dobrowolny. Wiem - oc - i ci od
    oc też nie mają prawa bez twojej zgody włożyć ci nadajnika w dupę.

    > Więc nie możesz odmówić ZUS-owi
    > możliwości sprawdzania bo to narusza twoją wolność.

    Owszem mogę - organy władzy publicznej działają w ramach obowiązującego
    prawa czy jakoś tak. W brzydkiej książeczce na "k" tak było napisane.

    > Zresztą zawierając
    > umowę wyrażasz zgodę.

    Wat? Jaką umowę zawarłwm i kiedy? Gdzie tam było napisane, że strona ma
    prawo przeglądać telefon drugiej strony?

    > A poza tym przypominam że tobie nie chodziło o to
    > że ZUS sprawdza tylko o to że jego urzędnicy są nadużywani przez władzę.

    Dokładnie - niech sobie sprawdzają. Ale od logowań do btsów i historii
    transakcji niech spierdalają. Takie rzeczy to na wniosek i po akceptacji
    sądu (a każdy sąd odrzuci w przypadku dwutygodniowego L4).

    > A to inne zagadnienie i prosiłbym żebyś w tej materii właśnie
    > zaproponował rozwiązanie.

    No zaproponowałem. Ogólnie przyjęte na świecie - niech spierdalają.

    --
    Shrek

  • 24. Data: 2022-01-01 19:58:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Pytaj lekarza. On wie dlaczego.

    Widziałeś kiedykolwiek zalecenie lekarza przebywania we własnym
    mieszkaniu? Pytam, bo ja nie, ale mało się tematem interesowałem.

    > A poza tym, jest i drugi aspekt gry pomiędzy ubezpieczonym oszustem a
    > ZUS-em. ZUS nalegając by oszust nie opuszczał domu zabiera mu większość
    > zysku z oszustwa, więc oszust zastanowi się dwa razy czy mu się opłaca.

    A co z tymi, co nie są oszustwami?

    > I ZUS całkiem sensownie domniemywa że oszust skoro nie może pracować,
    > jest tak chory że nawet nie będzie mu się chciało wstawać z łóżka.

    Sensu w tym żadnego nie widzę.

> [...]
    > powinno to być kontrolowane nie tylko przez ZUS ale i przez Sanepid czy
    > nawet Policję (jak to widzimy przy covidzie).

    O ile nakaz przebywania w jakimś jednym obranym miejsca ma w mojej
    ocenie sporo sensu, to czemuż ma to być dom? W wypadku COVID wiele osób
    chroniąc rodzinę odbywało kwarantanny w hotelach, szpitalach, czy jakiś
    domkach działkowych.

    --
    Robert Tomasik

  • 25. Data: 2022-01-01 21:13:53
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 1 Jan 2022 19:58:44 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Widziałeś kiedykolwiek zalecenie lekarza przebywania we własnym
    > mieszkaniu? Pytam, bo ja nie, ale mało się tematem interesowałem.
    Owszem, widziałem. Poza tym na zwolnieniu jest kod choroby i nie jest
    tajny. Z niego możesz wywnioskować czy oszust złamał nogę czy oszukuje.

    > A co z tymi, co nie są oszustwami?
    Nic, a co ma być. Kontrola przyjdzie, gość w domu, wszystko OK.

    > Sensu w tym żadnego nie widzę.
    Niby w czym? Bo ja w takim domniemaniu sens widzę.

    >O ile nakaz przebywania w jakimś jednym obranym miejsca ma w mojej
    >ocenie sporo sensu, to czemuż ma to być dom?
    Nie rozpraszaj dyskusji. Nie zajmujemy się tym gdzie, tylko tym czy i
    jak kontrolować. No więc, Tomasik, kontrolować ludzi na zwolnieniu czy
    nie? I jeśli tak to jak to sobie wyobrażasz? I jeśli nie to dlaczego?

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 26. Data: 2022-01-01 21:15:03
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 1 Jan 2022 19:49:40 +0100, Shrek napisał(a):

    > No zaproponowałem. Ogólnie przyjęte na świecie - niech spierdalają.

    Nie zapominaj codziennie wieczorem sprawdzać dupy. Może ci ktoś nadajnik
    wetknął.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 27. Data: 2022-01-01 21:40:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Owszem, widziałem. Poza tym na zwolnieniu jest kod choroby i nie jest
    > tajny. Z niego możesz wywnioskować czy oszust złamał nogę czy oszukuje.

    Ale ja nie neguję istnienia oszustwo. Jedynie zwracam uwagę na to, że
    pobyt lub nie w miejscu zameldowania przez osobę, która "musi leżeć" w
    żadnym stopniu nie koreluje z oszustwem.

    > Nic, a co ma być. Kontrola przyjdzie, gość w domu, wszystko OK.

    No właśnie. Co ma pobyt w domu do rzeczy? Spokojnie jesteśmy w stanie
    wywieść, że nieobecność w domu związku z koniecznością leżenia nie ma
    żadnego. O tym, że może spać i nie otworzyć już litościwie nie wspominając.

    Kolejny raz podkreślę, że nie o ochronę oszustów mi chodzi, tylko o to,
    ze proponowany sposób ich ujawniania jest wprost niedorzeczny.

    > Niby w czym? Bo ja w takim domniemaniu sens widzę.

    To mnie przekonaj. Co złego - przykładowo - widzisz w odwiezieniu chorej
    żony do matki, by ta się nią mogła opiekować? A to tylko jeden z wielu
    racjonalnych scenariuszy.

    > Nie rozpraszaj dyskusji. Nie zajmujemy się tym gdzie, tylko tym czy i
    > jak kontrolować. No więc, Tomasik, kontrolować ludzi na zwolnieniu czy
    > nie? I jeśli tak to jak to sobie wyobrażasz? I jeśli nie to dlaczego?

    Ja nic nie rozpraszam. Zwracam uwagę na niedorzeczność wywodzenia na
    podstawie nieobecności w miejscu zamieszkania oszukiwania systemu
    ubezpieczeniowego.

    --
    Robert Tomasik

  • 28. Data: 2022-01-01 21:55:38
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 1 Jan 2022 21:40:56 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Zwracam uwagę na niedorzeczność wywodzenia na
    > podstawie nieobecności w miejscu zamieszkania oszukiwania systemu
    > ubezpieczeniowego.

    Ja widzę że to zadziała w 99% przypadków. Pozostałe można sobie darować.
    A poza tym, kiedy powiedziałem że sprawdzenie obecności w domu ma być
    jedynym sposobem? To jedynie wstępna czynność. W razie mocnych podejrzeń
    należy podjąć i inne kroki, o których tu też była mowa.
    Zadałem ci dwa pytania wyprowadzające dyskusję na prostą. Raczyłeś je
    zignorować. Dlaczego?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 29. Data: 2022-01-01 22:07:04
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Widziałeś kiedykolwiek zalecenie lekarza przebywania we własnym
    > mieszkaniu? Pytam, bo ja nie, ale mało się tematem interesowałem.

    Biorąc zwolnienie lekarskie podajesz lekarzowi adres pobytu. Jeżeli na
    zwolnieniu jest napisane "chory powinien leżeć" to masz leżeć pod tym
    adresem. Ewentualne zmiany miejsca pobytu należy zgłaszać do ZUS.

    MJ
    PS. Czy w czasie leczenia np. złamanej nogi mogę pisać pamiętnik i go
    potem opublikować za pieniądze?

  • 30. Data: 2022-01-01 22:41:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.01.2022 o 22:07, Michał Jankowski pisze:

    > Biorąc zwolnienie lekarskie podajesz lekarzowi adres pobytu.

    Nieprawda. Przynajmniej mnie nigdy o to nie pytali. Jakiś tam w systemie
    pewnie mają/ Ale teraz poproszę podstawę prawną, że mam przebywać 24/7
    pod tym adresem.

    > Jeżeli na
    > zwolnieniu jest napisane "chory powinien leżeć" to masz leżeć pod tym
    > adresem. Ewentualne zmiany miejsca pobytu należy zgłaszać do ZUS.

    *) Potrzebne źródło.

    --
    Shrek