  • 111. Data: 2022-01-05 11:30:05
    Temat: Re: Kontrola zus
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 5 Jan 2022 00:43:38 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Natomiast
    > jestem zwolennikiem opierania się na racjonalnych dowodach. Zdjęcie na
    > FB nie jest dowodem pobytu na wczasach.

    Artykuł traktował akurat o nauczycielce, która pracowała w czasie
    zwolnienia.
    Zdjęcie na fejsie albo w innych internetach pewnie w sądzie nie wystarczy,
    ale jest dobrym powodem, żeby przyjrzeć się sprawie i ustalić, gdzie
    delikwent w czasie zwolnienia przebywał.

    Masz jeszcze kilka przykładów, że nie warto się chwalić, gdzie popadnie:

    "- ciężko chory pracownik wypoczywał aktywnie w Chorwacji. Tłumaczył w
    sądzie, że lekarz zalecił mu wyjazd do zagranicznego ośrodka rehabilitacji.
    Sprawę przegrał,

    - inny z poważnym schorzeniem kręgosłupa wziął udział w wymagającym biegu,

    - chory sołtys zbierał od mieszkańców opłaty za odpady komunalne,

    - kierowca tira był na zwolnieniu lekarskim w jednej firmie, a w tym samym
    czasie zamieszczał na portalu społecznościowym dowody na to, że pracował
    dla konkurencji, a więc zdjęcia z różnych miejsc w Europie, opisy tras,
    przeprawy promowe, miejsca postoju, przygotowywane posiłki. Stracił pracę,
    a wypłacony zasiłek chorobowy musiał zwrócić,

    - urzędniczka na L4 z powodu schorzenia psychiatrycznego występowała na
    imprezie kulturalnej, później tłumacząc, że występy sceniczne poprawiają
    jej stan psychiczny."

    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Kontrola-zwolnien-Z
    US-Polacy-oszukuja-na-chorobowym-7652521.html

    Sam jesteś nad wyraz kreatywny w wyjaśnianiu rozmaitych zjawisk, więc
    pewnie ze zrozumieniem przyjmiesz poniższe:
    "By wytłumaczyć swoją nieobecność w domu podczas kontroli ZUS-u, niektórzy
    wspinają się na twórcze wyżyny. Na przykład pani nie otworzyła drzwi
    komisji, bo widząc zza firanki zbliżające się osoby, myślała, że to
    świadkowie Jehowy. Prosiła, by uprzedzić ją o wizycie."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 112. Data: 2022-01-05 14:39:14
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Mnie niezwykle rozczula podawane od czasu do czasu w wiadomościach "policjanci masowo
    idą na zwolnienia lekarskie".

    -----

  • 113. Data: 2022-01-06 00:54:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-05, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Czyli chcesz podwójnie opodatkować mołodszych przy jednoczesnym
    > pogorszeniu ich warunków emerytury... Jak już napisałeś - politycznie
    > wątpię.

    Nie. Bardziej widzę opcje w jakiejś redystrybucji dochodów. Innymi
    słowy, komuś trzeba by zabrać co niekoniecznie oznacza, że to młodzi
    mają więcej dokładać. Sądząc po tym jak została w ostatnich latach
    rozbudowana cała infrastruktura urzędnicza i spółkowa, te stada
    pociotków i misiewiczów, agencji do kontroli agencji, innego
    marnotrastwa publicznych pieniędzy, to parę miliardów z tego by było.

    > Akurat wbrew obiegowym opinią zus bierze bardzo małą prowizję.

    To dlaczego jest tak źe skoro jest taki efektywny zarządca?

    --
    Marcin

  • 114. Data: 2022-01-06 01:02:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-05, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Tak powiedzmy po 10% na pokolenie ... i juz za 500 lat bedzie po zus
    >:-)

    Może szybciej. Redukujesz składkę, kompensujesz z innych przychodów
    państwa. Ci z mniejszą składką dokupują inne ubezpieczenie, na którym
    też w końcu ktoś zarabia, co przynajmniej teoretycznie powinno prowadzić
    do powiększania sektora prywatnego czy ogólnie, częsci dochodowej
    gospodarki.

    Problem oczywisty jest taki, że państwo musi dokładać i dopiero za
    jakieś 30 lat+ budzet zacznie się w tym zakresie wyrównywać, bo ci
    ubezpieczeni prywatnie zaczną wtedy korzystać nie z państwowej a
    prywatnej emerytury.

    --
    Marcin

  • 115. Data: 2022-01-06 01:14:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-05, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Chorobowe nie jest u nas urlopem.

    Bo u nas urlop to wolne, choć jest też przecież urlop zdrowotny, ale w
    angielskim to bliżej nieobecność (opuszczenie)... sick leave vs annual
    leave.

    > Jak masz karar to wszystko jedno. Z tym że jakoś nie widzę tej obniżki
    > podatków. Wiesz jak jest. Problemem jest bardziej, że za pierwsze 30 dni
    > płaci pracodawca.

    No i dlatego gdzieindziej postuluję aby to była kwestia umowy pracodawcy
    z pracownikiem. Co do reszty rzecz sprowadza się do tego, że np. płacisz
    połowę podatków (dochodowych) niż płacisz obecnie i jakąś niewielką
    część tego co idzie na zus a co kiedyś z odsetkami będziesz mógł dostać.
    I z tej różnicy opłacasz ubezpieczenie medyczne i odkładasz sobie na
    emeryturę. Tak to jednak w paru krajach funkcjonuje i niekoniecznie musi
    prowadzić do skrajnej biedy części społeczeństwa.

    Tak sobie z ciekawości zerknąłem na skrajnie patologiczne pod względem
    opieki medyczne USA, ile tam jest bezdomnych, którymi się co pewien czas
    epatuje, i wcale nie jest pod tym względem aż tak źle - ze 3-4x mniej
    niż w takim UK, Francji, NZ... długość życia odrobinę krótsza. Nie
    jestem pewien czy da się to (efekty różnych systemów emerytalnych na
    długość i jakość życia) jakoś rozsądnie oszacować.

    --
    Marcin

  • 116. Data: 2022-01-06 08:27:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie. Bardziej widzę opcje w jakiejś redystrybucji dochodów. Innymi
    > słowy, komuś trzeba by zabrać co niekoniecznie oznacza, że to młodzi
    > mają więcej dokładać.

    No skoro komuś musisz zabrać żeby dać emertytom, to zabierasz
    nie-emerytom:P Czyli okradasz następne pokolenie.

> [...]
    > pociotków i misiewiczów, agencji do kontroli agencji, innego
    > marnotrastwa publicznych pieniędzy, to parę miliardów z tego by było.

    A... w ten deseń. 180 miliardów rocznie... Nie uzbierasz choćby 1/100.

    Za obsługę to akurat nie płacą tak wiele. Zresztą ty proponujesz dać nie
    obywatelom a emerytom:P

    > To dlaczego jest tak źe skoro jest taki efektywny zarządca?

    Z powodu demografii.

    --
    Shrek

  • 117. Data: 2022-01-06 08:48:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > też w końcu ktoś zarabia, co przynajmniej teoretycznie powinno prowadzić
    > do powiększania sektora prywatnego czy ogólnie, częsci dochodowej

    I potem do władzy dochodzą populiści/epidemia/wojna/wielki kryzys/kim
    odpala rakietę/chiny wykupują europę/cokolwiek i jesteś w punkcie
    wyjścia... Tak jak pisałem - w historii polski w ostatnim wieku nie było
    ani jednego pokolenia gdzie by to miało zadziałać:P Na pewno tym razem
    się uda;)

    --
    Shrek

  • 118. Data: 2022-01-06 09:00:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bo u nas urlop to wolne,

    Weekend to też urlop;) U nas urlop to urlop i masz (w uproszczeniu)
    obowiązek go wykorzystać w całości. A zwolnienie to zwolnienie i w
    zależności od okoliczności.

    > choć jest też przecież urlop zdrowotny, ale w
    > angielskim to bliżej nieobecność (opuszczenie)... sick leave vs annual
    > leave.

    No w korpo sick leave to właśnie nasze zwolnienie L4.

    > No i dlatego gdzieindziej postuluję aby to była kwestia umowy pracodawcy
    > z pracownikiem.

    A ja dlatego jestem przeciwny;) Jak piszesz nawet w cywilizowanych
    krajach niby masz, a chodzisz na bezpłatne bo cię wywalą. A polska
    cywilizowanym krajem jeszcze nie jest.

    > Co do reszty rzecz sprowadza się do tego, że np. płacisz
    > połowę podatków (dochodowych) niż płacisz obecnie i jakąś niewielką
    > część tego co idzie na zus a co kiedyś z odsetkami będziesz mógł dostać.

    A był w tej bajce smok? Bo przypominam że w tym samym wątku proponowałeś
    jeszcze spłacić dzisejszych emerytów z "dodatkowych dochodów państwa":P

    > I z tej różnicy opłacasz ubezpieczenie medyczne i odkładasz sobie na
    > emeryturę.

    To nie zadziała. Nie ma prawa zadziałać w kraju rozwijającym się, o
    kolonialnej strukturze gospodarki w dodatku niestabilnym politycznie. Po
    prostu co byś nie zrobił okaże się że albo po drodze jebnie albo twoje
    oszczędności będą na końcu nic nie warte. Znaczy pomijając już ten
    pierwszy punkt o obniżce podatków i spłaceniu obecnych emerytów z tej
    obniżki;)

    > Tak to jednak w paru krajach funkcjonuje i niekoniecznie musi
    > prowadzić do skrajnej biedy części społeczeństwa.

    Hmmm. Napieraj a powiemy ci w czym te kraje różnią się od polski:P No i
    dodaj jak długo to tam funkcjonyje.

> [...]
    > epatuje, i wcale nie jest pod tym względem aż tak źle - ze 3-4x mniej
    > niż w takim UK, Francji, NZ... długość życia odrobinę krótsza.

    No ale sam widzisz, że z suchych danych niekoniecznie widać to co gołym
    okiem, że tam jest patologia. Pewnie chiny by wyszły jeszcze lepiej,
    tylko niekoniecznie musi się to poktywać z opinią przeciętnego chińczyka
    z prowincji;)

    --
    Shrek

  • 119. Data: 2022-01-07 00:47:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-06, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > A... w ten deseń. 180 miliardów rocznie... Nie uzbierasz choćby 1/100.

    Może (dodatkowo) trzeba wypuścić obligacje płatne dopiero jak pokolenie z
    ubezpieczeniem prywatnym będzie wchodziło w wiek emerytarny?

    > Z powodu demografii.

    Gdzieindziej chyba nie jest gorsza a jakoś na prywatnych ubezp. działa.

    --
    Marcin

  • 120. Data: 2022-01-07 00:54:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-06, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > A był w tej bajce smok? Bo przypominam że w tym samym wątku proponowałeś
    > jeszcze spłacić dzisejszych emerytów z "dodatkowych dochodów państwa":P

    Smok to na etapie transformacji jest, a tu się już delektujemy osobniczą
    odpowiedzialnością za byt własny.

> [...]
    > oszczędności będą na końcu nic nie warte. Znaczy pomijając już ten
    > pierwszy punkt o obniżce podatków i spłaceniu obecnych emerytów z tej

    No ale jak ebnie to ebnie raczej wszystkim więc problem zrobi się natury
    państwej, będzie jakiś restart i wszyscy będą mieli wtedy po g.

    > Hmmm. Napieraj a powiemy ci w czym te kraje różnią się od polski:P No i
    > dodaj jak długo to tam funkcjonyje.

    Różnią się bardzo różnie, niekoniecznie mądrąścią społeczną, na pewno
    nie demokracją, ale pewnie się różnią dojrzałością elit.

> [...]
    > okiem, że tam jest patologia. Pewnie chiny by wyszły jeszcze lepiej,
    > tylko niekoniecznie musi się to poktywać z opinią przeciętnego chińczyka

    No i dlatego się zastanawiam jak to rozsądnie oszacować.

    --
    Marcin