  • 21. Data: 2007-07-09 13:41:05
    Temat: Re: Kontrola trzeźwości
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f6so4n$844$1@news.onet.pl Baczek
    <m...@p...onet.pl> pisze:

    > Czyli po wypiciu piwa do obiadu, w razie kontroli nie zgodzic sie na
    > alkomat, tylko od razu na krew ?
    Zależnie od masy ciała, szybkości przemiany materii i innych właściwości
    osobniczych oraz okoliczności towarzyszących szybkość spalania alkoholu jest
    różna.
    Przeciętnie 1 piwo daje stężenie graniczne (0,02%) we krwi. Następuje to po
    ~20' od spożycia. Bezpieczny czas odczekania przed jazdą to co najmniej 1h.
    Z powyższego wynika, że jeśli piłeś powoli a nie na raz, jadłeś i trochę
    upłyneło czasu, to można dla pewności wydłużyć ten okres o czas potrzebny na
    dowiezienie na badanie krwi, przygotowanie do badania itp. bo poziom bedzie
    cały czas spadał.

    BTW, jakiś czas temu czytałem artykuł o dowcipasach, jakie robili glinom
    niektórzy kierowcy. Jadąc w pojedynkę i w stanie bezwstydnej trzeźwości
    widząc radiowóz wykonywali manewry prowokujące do zatrzymania i kontroli
    alkomatem. Wówczas odmawiali, a policja wiozła ich "na krew". Tylko, że
    musieli zabezpieczyć auto, a kierowca był sam, więc konieczne było
    zwiezienie na parking strzeżony. Po badaniu kierowca okazywał się obleśnie
    trzeźwy, a koszty transportu jego auta pokrywała policja. Nie wiem, czy po
    negatywnym wyniku badania krwi na obecnośc alkoholu musieli go zawieźć do
    miejsca postoju auta.

    --
    Jotte

  • 22. Data: 2007-07-09 16:50:44
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Budzik pisze:

    > starałes sie mnie obrazic, wiec dziekuje ci za taka konwersacje.

    Zadając tak głupie pytanie sam sie obrażasz ...

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/

  • 23. Data: 2007-07-09 18:21:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@n...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Zadając tak głupie pytanie sam sie obrażasz ...

    Grupa jest o prawie. Pytanie ma IMO dokładnie taki charakter, wiec IMO jest
    na tu jak najbardziej na miejscu.
    Co w tym pytaniu głupiego? Rozumiem, gdybym napisał ze czesto jezdze po
    kilku kieliszkach i chce wiedziec jak sie zachowac. Wtedy oczekiwanie
    takich wskazówek mogłoby (choc tez niekoniecznie) troche naiwne. Tak jednak
    nie jest.
    Sytuacja była jasno opisana, było pytanie o konsekwencje, a "odpowiadacz"
    od razu zalozył ze rozmawia z alkoholikiem.
    Skad takie mysli? Zgodnie z przysłowiem ze kazdy sądzi drugiego po sobie?

    IMO głupie było pytanie o zabicie psa sasiada, ale tam odpowiedzi nie
    sugerowały, ze pytajacy jest morderca dzieci, gwałcicielem i zoofilem... :)

    Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam
    kontrargument "Bo tak!". Tomasz 'tsca' Sienicki

  • 24. Data: 2007-07-09 18:32:59
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Budzik pisze:

    > Grupa jest o prawie. Pytanie ma IMO dokładnie taki charakter, wiec IMO jest
    > na tu jak najbardziej na miejscu.
    > Co w tym pytaniu głupiego?

    Pytanie dotyczy głupiego zachowania, a więc jest głupie.

    > Sytuacja była jasno opisana, było pytanie o konsekwencje, a "odpowiadacz"
    > od razu zalozył ze rozmawia z alkoholikiem.

    Ja przyjąłbym inne założenie: że ktoś kto bez powodu nie chce poddać się
    badaniu jest kretynem.

    > Skad takie mysli? Zgodnie z przysłowiem ze kazdy sądzi drugiego po sobie?

    Nie. Niektórzy myślą, inni nie. A jeszcze inni "filozofują".

  • 25. Data: 2007-07-09 19:51:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@n...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Pytanie dotyczy głupiego zachowania, a więc jest głupie.

    ok, czy prawo mówi ze nie mozna sie głupio zachowywac? Czy ja pytałem o
    najmadrzejsze zachowanie w danej sytuacji?
    Naprawde teraz juz nie tylko nie mozna łamac prawa, ale takze nie mozna
    zachowywac sie głupio? Hmm, nie wiem czy 460 osób znajdziemy...

    > Ja przyjąłbym inne założenie: że ktoś kto bez powodu nie chce poddać
    > się badaniu jest kretynem.

    super, ale pogadac ze znajomymi na ten temat przy pifku moge, czy teraz
    nie?

    > Nie. Niektórzy myślą, inni nie. A jeszcze inni "filozofują".

    Rozumiem, filozofowanie jest niemile widziane. Sorry.

    Gdyby ktos miał ochote jednak *merytorycznie* odpowiedziec - zapraszam.
    Równiez pana Johnsona - byleby merytorycznie a nie personalnie. Z góry
    dziekuje!

    Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,
    4 kolana. Ubijać do rana aż powstanie piana. Odstawić na 9 miesięcy
    i kupic wózek dziecięcy. ;-)

  • 26. Data: 2007-07-09 22:46:35
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Budzik pisze:

    > Gdyby ktos miał ochote jednak *merytorycznie* odpowiedziec - zapraszam.
    > Równiez pana Johnsona - byleby merytorycznie a nie personalnie. Z góry
    > dziekuje!

    Jakbyś umiał czytać to zauważyłbyś że dostałeś już odpowiedź ...
    Żebyś się nie wysilał to odpowiedź jest tutaj:
    http://groups.google.com/groups?selm=f6qg12%24mi7%24
    1%40inews.gazeta.pl

  • 27. Data: 2007-07-10 07:51:27
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Jakbyś umiał czytać to zauważyłbyś że dostałeś już odpowiedź ...
    > Żebyś się nie wysilał to odpowiedź jest tutaj:

    kurwa, skad tyle jadu i uwag personalnych?
    Oczywiscie jakies odpowiedzi padły, ale ja pytam o konkrety (w koncu takich
    odpowiedzi nalezałoby sie spodziewac na grupie o prawie, w przeciwienstwie
    do jakiegos HP)
    Ok, zaprowadzi mnie do lekaza, wiec:
    - czy odmowa dmuchania nie bedzie miała zadnych negatywnych skutków?
    - czy za badanie krwi bede musiał zaplacic, czy moze tylko w przypadku gdy
    wynik bedzie pozytywny (powyzej 0,2)?
    - co to znaczy ze lekarz pobierze krew wbrew mojej woli? Na słowo policji
    pobierze mi krew pomimo tego ze wyraznie powiem, iz sie nie zgadzam, czy
    tez plicja w takiej sytuacji wystara sie najpierw o jakis dokument?

    "Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.
    Nikt nie zauważy różnicy." H. Jackson Brown, Jr.

  • 28. Data: 2007-07-10 07:56:09
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Budzik pisze:

    > kurwa, skad tyle jadu i uwag personalnych?

    Taki już mój urok ...

> [...]
    > pobierze mi krew pomimo tego ze wyraznie powiem, iz sie nie zgadzam, czy
    > tez plicja w takiej sytuacji wystara sie najpierw o jakis dokument?

    Filozofujesz ...

    Odpowiem ci na wszystkie te pytania, nawet z podaniem podstaw prawnych,
    ale *logicznie* mi wyjaśnij jaki sens ma takie zachowanie?

  • 29. Data: 2007-07-10 08:26:28
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:09072007.3A0AA804@budzik61.poznan.pl...

    > nawet w przypadku wskazania 0,0?

    a jakie znaczenie ma wynik?
    mogl nie odmawiac dmuchania

  • 30. Data: 2007-07-10 08:30:21
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Baczek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy jezeli po badaniu alkotestem (alkomatem) wyjdzie powiedzmy 0,2
    > to moge sie jakos niezgodzic z wynikiem i zadac badania krwi ?

    o ile mnie pamiec nie myli, to w takich wypadkach, zawsze robiony jest
    drugi pomiar, po kilkudziesieciu minutach, aby stwierdzic czy zawartosc
    rosnie czy spada, jesli spada, wtedy (chyba) uznawany jest drugi pomiar i
    jestes wolny