  • 31. Data: 2007-02-07 12:23:53
    Temat: Re: Kontrola policyjna i prawa
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał

    > Zauważ, że Art. 220 par.3 KPK (ten o wchodzeniu "na legitymację")
    > zawiera zwrot "w przypadkach nie cierpiących zwłoki".

    Oczywiście, zgadzam się. Ale jeśli z jakiś powodów pojawia się uzasadnienie
    w momencie wizyty, to zazwyczaj nie ma już czasu, jest to więc niecięrpiący
    zwłoki przypadek. Jak np. w pokoiku pełnym podejrzanych płyt, gość dziwnie
    się zachowuje podczas rozmowy o oprogramowaniu, a są może jeszcze jakieś
    dane, że w tej okolicy ktoś handluje, to na co mają czekać..? Iść do
    prokuratora, żeby gość w tym czasie zniszczył dowody. Niestety, co jest
    niecierpiące, a co nie, to już bardzo śliska granica. Wydaje się mi, że
    "nierpienie" zwłoki o wiele łatwiej uzasadnić niż samo przeszukanie. Więc
    jak ktoś się już zdecyduje na uzasadnienie tego drugiego to na to pierwsze
    też coś znajdzie.

  • 32. Data: 2007-02-07 12:34:13
    Od: "GrzegorzG" <grzegorzeg1@______o2.pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Za czyny karalne odpowiada się także te popełnione w przeszłości, jeśli
    > nie ma przedawnienia. Nie odpowiadasz za to co masz teraz, a za to co
    > zrobiłeś. To tak jakby złodziej powiedział, że kiedyś ukradł, a teraz to
    > już tego nie robi, i co z tego...?

    z tym sie zgodze, ale nie podoba mi sie niescislosc, ze w kazdym przypadku
    zabieraja caly komputer. Rozumiem, ze czasem jest to niezbedne
    (zabezpieczenia, macierze scsii itd.) ale nie wtedy, gdy jest to zwykly
    niezabezpieczony dysk ide czy sata podlaczony kablem :/

  • 33. Data: 2007-02-07 12:36:57
    Od: "GrzegorzG" <grzegorzeg1@______o2.pl>

    Użytkownik " 666" <j...@w...eu> napisał w wiadomości
    >A po co?
    > JaC

    bo nie mam nic do ukrycia, bo jak nie otworze, to przyjda znowu, bo
    otworzenie nic nie grozi...
    nie w tym rzecz po co otwieram, tylko co moge i co oni moga, bo zwykle
    strasza i rzucaja paragrafami, gdzie prawnik czy ktos obeznany by sie
    usmial.

  • 34. Data: 2007-02-07 15:56:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen wrote:

    > takze niewazne dlaczego przyjda, wazne ze to ty musisz udowadniac ze nie
    > jestes koniem

    To i tak dobrze, bo do niedawna trzeba było udowadniać, że się nie jest
    wielbłądem ;->

  • 35. Data: 2007-02-07 15:57:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr [trzykoty] wrote:

> [...]
    > zwłoki przypadek. Jak np. w pokoiku pełnym podejrzanych płyt, gość dziwnie

    No, ale wtedy funkcjonariusz jest już w środku.

    A mowa była o sytuacji, kiedy dopiero chce koniecznie wejść...

  • 36. Data: 2007-02-08 11:20:51
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    szerszen napisał(a):
    > Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > wiesz, czytajac to co sie tu pisze i jakie maja uprawnienia, a jakie ja
    > mam prawa, to jestem na bank przekonany, ze jakby weszli do mnie, to
    > skasowali by mi lapka, mimo ze mam leglana winde i nero, oraz
    > openoffica, chocby z tego prostego powodu ze mam ponad 2 giga rozmaitego
    > freewerowego softu w formie instalek, a przeciez te cwoki nie stwierdza
    > u mnie nic, beda musieli zabrac na "ekspertyze", ktora zajmie niewiadomo
    > ile i niewiadomo kiedy i czy wogole odzyskam kompa

    maja obowiazek stawic sie z bieglym, masz to w rozporzadzeniu
    komendanta, ja bym na dziendobry w takim przypadku uderzyl z
    niedopelnieniem obowiazku przez plicje.

  • 37. Data: 2007-02-08 11:23:55
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Piotr [trzykoty] napisał(a):
> [...]
    >
    > No bywa. A nawet jak wejdą z innego powodu, to musi być uzasadnienie tego co
    > później zrobią. Nie ma tak, przyszedłem pogadać o pogodzie, a no to przy
    > okazji zabiorę komputer. Fakt, w trakcie takiej wizyty może się pojawić
    > przesłanka, np. leżące płytki, dziwne odpowiedzi klienta o legalność softu.
    > Niestety, racja, jest tu BARDZO duże pole do uznaniowości itp. Jedyne co
    > zostaje, to w przypadku niesłusznych czynności, pozywać o zwrot poniesionych
    > strat, które dokładnie wyliczyć i tyle. I parę lat zajęte łażeniem po
    > sądach, ale to też można wliczyć w straty;)

    sugerujesz ze przy szukanie drewna moga sprawdzac przy okazji kompoa
    jezlei jest np wylaczony ? a to na jakiej podstawie ?

  • 38. Data: 2007-02-08 11:25:21
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    "Takie przeszukania też można
    prowadzić przy współudziale ekperta"

    nie mogą a musza

  • 39. Data: 2007-02-08 11:27:10
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    po napisał(a):

> [...]
    > miesięcznie telewizji cyfrowych to 165 tys. zł. Jeden z zatrzymanych
    > udostępniał sygnał 170 osobom (najwięcej miał ok. 300). Stwierdził że
    > programy TV udostępnia przez 3 lata. Strata nadawców tylko z jego
    > działalności to ok. 920 tys. zł.
    >
    > Sharing to piracki odbiór płatnych telewizji przez Internet. Polega na
    > rozdzieleniu jednej kartyabonamentowej na kilku czy kilkudziesięciu
    > użytkowników."
    >

    > Czy wchodząc bez nakazu prokuratora lub polecenia sądu policja złamała
    > prawo?
    >
    > Czy można to uznac za wypadkek nie cierpiących zwłoki?
    a skad pewnosc ze to bylo bez nakazu ?

  • 40. Data: 2007-02-09 11:17:13
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    > Nie muszą mieć w nakazie. W chwili obecnej jest taka linia orzecznictwa,
    > że jeśli dokonuje się przeszukania za czymś, to należy sprawdzać
    > wszystko. Czyli gdy się idzie po telewizor, to szuka się również
    > narkotyków, broni i lewego oprogramowania. Inna sprawa, jak to w
    > praktyce wygląda. Znalezienie narkotyków czy broni ukrytej w domu bez
    > psa jest nierealne, a idąc po telewizor nikt psa nie bierze. podobnie w
    > wypadku komputera, na którego zabezpeiczeniu zna sie ograniczona liczba
    > policjantów. Nie latają na każde przeszukanie.

    Przedobrzyles. Jezeli w trakcie przeszukania ktore MUSI byc wykonywane z
    celem tej czynnosci natknie się na przedmito pochodzacy z przestepstwa
    to wowczas moze sie nim zainteresowac a nie szukac gdy nie znajdzie tego
    czego szuka.