  • 11. Data: 2003-10-16 19:59:46
    Temat: Re: Konkubinat
    Od: kam <X...@X...plX>

    Mrowka wrote:
    > A rodzice?

    Twoi? Dziecka?
    Jeśli jest dziecko, to nie dziedziczyliby z ustawy, nie mają prawa do
    zachowku.. W imieniu dziecka? Pewnie mogliby, ale podważenie
    prawidłowego testamentu nie jest takie proste.

    KG

  • 12. Data: 2003-10-16 20:33:30
    Od: "Mrowka" <m...@o...pl>

    Użytkownik "kam" <X...@X...plX> napisał w wiadomości

    > Twoi? Dziecka?
    > Jeśli jest dziecko, to nie dziedziczyliby z ustawy, nie mają prawa do
    > zachowku.. W imieniu dziecka? Pewnie mogliby, ale podważenie
    > prawidłowego testamentu nie jest takie proste.

    Dziekuje :-)
    Jaki jest koszt spisania testamentu?

    Magda

  • 13. Data: 2003-10-16 20:59:58
    Od: kam <X...@X...plX>

    Mrowka wrote:
    > Jaki jest koszt spisania testamentu?

    Hmmm jak by to powiedzieć - jedna-dwie kartki, długopis, w 2 zł powinno
    się zmieścić.
    A u notariusza - nie wiem.

    KG

  • 14. Data: 2003-10-16 23:41:24
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-10-16 19:08 lablador napisał(a):

    >Zachowek to nie idiotyzm. Chroni interesy nalblizszych. Znacznie mniej
    >korzystny jest system rezerwy (wystepujacy np. w prawie francuskim) gdzie
    >spadek dzieli sie na czesc rozrzadzalna, ktora swobodnie spadkodawca moze
    >dysponowac i nierozrzadzalna, ktora zawsze przypada okreslonym osobom
    >(bliskim). Tak wiec zachowek nie jest az takim "zlem"

    Nie kłócę się w tej materji. Po prostu wiem, że nawet jeśli ktoś
    zostanie pominięty w testamencie, to coś tam mu się należy. Co jest nie
    tyle kretynizmem, co nieuszanowaniem woli zmarłego.

    >Nie bardzo rozumiem co masz na mysli. Odziedzicza taka czesc jak przypadnie
    >im w testamencie. Dlaczego rodzice (chyba chodzi Ci o rodzicow spadkodawcy)
    >mieliby dziedziczyc obok dzieci jesli nie zostana powolani w testamencie?
    >Przy dziedziczeniu ustawowym rowniez nie dojda do dziedziczenia rodzice
    >skoro pierwsza grupa (tutaj dzieci) przyjma spadek.

    Mimo wszystko, uważam, że zachówek jest zły. Majątek powinien dostać
    ten, kto zasłużył, a nie ten, kto jest spokrewniony ze spadkodawcą. Tym
    niemniej, o tym, kto zasłużył decyduje spadkodawca, bo to jego pieniądze.

    Zakładamy, że wyjdzie.
    - Szwejk

    --
    www.republika.pl/portfoljo (o mnie)
    www.wielkawojna.prv.pl (1914-18)

    Ceterum censeo Carthaginem esse delendam! (Cato)

  • 15. Data: 2003-10-16 23:43:27
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-10-16 22:33 Mrowka napisał(a):

    >Dziekuje :-)
    >Jaki jest koszt spisania testamentu?

    Nie musi być potwierdzony notarjalnie. Istotne, jest, że ktoś może
    podważyć testament, dlatego warto go opatrzyć datą oraz zadbać o dowody,
    że się było "w pełni władz umysłowych" :)
    - Szwejk